Jakość strony jako czynnik algorytmu Google

Spełnij wymogi Google

Jakość strony jako czynnik algorytmu Google

Zmiany wprowadzane w algorytmie Google to jedna z ważniejszych kwestii, jaką specjaliści SEO i marketingu internetowego muszą śledzić uważnie, chcąc zawsze podejmować działania dające szansę wyprowadzenia strony na najwyższe pozycje w wyszukiwarce. W maju 2020 roku Google ogłosiło, że jakość strony będzie wpływała na kolejność stron w wynikach wyszukiwania, mierząc ją na podstawie wrażeń użytkowników (UX, user experience). Teraz o zmianach przypominają, dając też nieco więcej informacji o znaczeniu nowej aktualizacji algorytmu. Jak ma to działać w praktyce i jakie czynniki wpłyną na jakość strony?

Zapytaj o nasze usługi

Kiedy nowe zmiany algorytmu Google wejdą w życie?

Według oficjalnych informacji podawanych przez Google, wprowadzenie do rankingu analizy sygnałów dotyczących jakości strony odbędzie się w maju 2021 roku i uwzględni zarówno podstawowe wskaźniki internetowe, jak i wykorzystywane już sygnały wpływające na wygodę korzystania z sieci. W pierwszej grupie (podstawowe wskaźniki internetowe) mamy m.in.:

  • ładowanie strony,
  • interaktywność oraz stabilność
  • spójność wizualną strony,

natomiast wśród pozostałych sygnałów wyszukiwarki dla algorytmu znaczenie mają m.in.

  • przyjazność dla urządzeń mobilnych,
  • bezpieczne przeglądanie,
  • HTTPS
  • brak uciążliwych reklam pełnoekranowych.

Maj 2021 roku to także termin, w którym Google wprowadzi rozwiązanie, dzięki któremu treści niezgodne z formatem AMP będą mogły być wyświetlane w dostępnej na urządzeniach mobilnych funkcji „Najważniejsze artykuły w wyszukiwarce”. Google planuje jednocześnie przyznać priorytet stronom wysokiej jakości, niezależnie od  tego, czy są zaimplementowane za pomocą AMP, czy innej technologii internetowej. Takie wyróżnienie stron wysokiej jakości ma być kolejnym ułatwieniem dla użytkowników, którzy wpisując zapytanie do wyszukiwarki, liczą na otrzymanie najbardziej trafnych wyników.

Jak poprawić jakość strony, by spełniała wymogi Google?

Widoczność fragmentu tekstu lub obrazu, w którego kontekście wpisana przez użytkownika fraza kluczowa została użyta na stronie internetowej, daje wyszukującym szansę na zweryfikowanie użyteczności danej strony i jej dopasowania do swoich potrzeb.

Z nową aktualizacją algorytmu Google planuje wprowadzić jeszcze więcej sposobów identyfikowania stron wysokiej jakości, tak by użytkownik miał możliwość uzyskania pożądanych informacji w jak najkrótszym czasie.

Właściciele strony internetowej powinni przygotować się odpowiednio wcześniej do zmian w algorytmie Google. Musimy pamiętać, że wiele znanych obecnie elementów algorytmu ustalającego kolejność stron internetowych w wynikach wyszukiwania to nie elementy ujawnione przez Google, a odgadnięte i wypracowane przez lata przez specjalistów SEO – mając rzadką okazję wcześniejszej świadomości wpływu określonych działań na stronie na jej pozycję, przygotowanie się to jedyna słuszna droga, by pozostać na topie.

W pierwszej kolejności warto przeprowadzić sprawdzenie strony na podstawie raportu Search Console i ocenić które wskaźniki internetowe na stronie mogą wymagać poprawy. Pomocne okażą się także PageSpeed Inisghts oraz narzędzie Lighthouse, które pomogą w wykrywaniu problemów strony widocznych z perspektywy użytkownika i wpływających na komfort korzystania ze strony.

Napisz do nas!

Więcej informacji o nadchodzących zmianach i planowanej aktualizacji znajdziesz w oficjalnym komunikacie Google pod adresem: https://developers.google.com/search/blog/2020/11/timing-for-page-experience. Jeśli chcesz sprawdzić jakość swojej strony internetowej, usprawnić jej działanie i przygotować firmową witrynę na nadejście nowej aktualizacji algorytmu, nie czekaj do ostatniej chwili i skontaktuj się ze specjalistami LTB już teraz.

Skontaktuj się w sprawie promocji swojej marki

Marketing - kontakt

Łukasz Jaworski

B2B Sales Manager

+48 71 333 38 89

Dodaj komentarz

Poinformuj nas o Twoich celach, oczekiwaniach i doświadczeniach. Przygotujemy indywidualnie dopasowaną strategię dla Twojej marki.

Napisz do nas – umówimy się na spotkanie online.

Account manager agencja marketingowa LTB

Michał Szydlik, Account Manager

Nasi partnerzy

Wrocławska Akademia Biznesu - partner agencji marketingowej LTBDIG - partner agencji marketingowej LTBUniwersytet Ekonomiczny - partner agencji marketingowej LTBFirma Rodzinna - partner agencji marketingowej LTB