Jak zdobyć więcej udostępnień naszego artykułu?

Jak użytkownicy mediów społecznościowych dzielą się artykułami

Jak zdobyć więcej udostępnień naszego artykułu?

Chyba każdy kto tworzy artykuły, chce, by stworzone przez niego teksty zostały przeczytane i polecane przez jak największą liczbę internautów. Tworzenie wartościowych treści wymaga wiele czasu i pracy. Znajdujemy ważny temat, przygotowujemy plan ogólny, weryfikujemy źródła, które zostaną wykorzystane w naszej publikacji i rozpoczynamy pisanie. Po pewnym czasie publikujemy gotowy tekst, który powinien trafić do tysięcy internautów, jednakże nie spotkał się z żadnym odbiorem. Jak temu zaradzić?

Psychologia udostępnień w mediach społecznościowych

Nowojorski Times zlecił badanie, które miało odpowiedzieć na pytanie dlaczego użytkownicy mediów społecznościowych dzielą się różnymi artykułami z innymi użytkownikami. Badanie przeprowadzono na reprezentatywnej grupie 2500 internautów. Wyniki badań wskazały 5 motywów:

  • wspieranie marki, osoby lub idei, w które wierzą i popierają
  • poczucie celu i zaangażowanie w określone wydarzenia
  • potrzeba rozwijania relacji z innymi ludźmi
  • odkrywanie i uzewnętrznianie siebie
  • przekazanie zabawnej lub wartościowej treści osobom o podobnych poglądach

Tylko jedna z powyższych motywacji ma charakter indywidualny, pozostałe oparte są na budowaniu i pogłębianiu relacji społecznych. Publikowany przez nas artykuł musi pobudzać społeczne motywacje. Nasz artykuł będzie udostępniany jeżeli nasi czytelnicy znajdą w nim treść potrzebną dla nich lub ich znajomych.

Zapytaj o nasze usługi

Stworzony przez nas artykuł musi wzbudzać w czytelnikach zaufanie. Kluczem od sukcesu jest również prostota. Jak wykazują badania ponad połowa osób nie czyta całego artykułu przed udostępnieniem. Decyzję o udostępnieniu podejmują na podstawie nagłówka i wstępu. Tworzenie skomplikowanej treści artykułu sprawi, że artykuł nie będzie udostępniany innym. Treść artykułu i nagłówek muszą sprawić, że czytelnicy, którzy dzielą się naszą treścią z innymi będą wywoływać pozytywne wrażenie wśród swoich przyjaciół z Facebooka czy Twittera.

Twórz artykuły, które wywołają ciekawość i zaskoczenie

Statystyki dowodzą, że internauci częściej czytają artykuły zawierające negatywne wiadomości niż pozytywne. Trend jest odwrotny w przypadku udostępnień. Internauci chętniej dzielą się pozytywnymi niż negatywnymi informacjami. Dlatego chcąc zwiększyć liczbę udostępnień naszych artykułów, warto skupić się na przekazywaniu informacji, które wywołają pozytywne emocje. Ponadto czytelnicy będą udostępniać artykuł, który jest zgodny z ich zainteresowaniami, wywoła ciekawość, zaskoczenie lub niepewność.

Zadbaj o odpowiednią oprawę graficzną

Statystyki Facebooka pokazują, że posty zawierające grafikę otrzymują dwa razy więcej komentarzy, współczynnik klikalności jest o 84% większy od postów bez obrazów oraz o połowę zwiększa się liczba polubień. Zamieszczając na Twitterze artykuł z odpowiednią grafiką, zwiększamy dwukrotnie ruch na naszym koncie. Wybrana grafika musi być wyraźna i adekwatna do treści artykułu.

Wykorzystuj możliwości SEO

Umieszczaj w artykule frazy kluczowe, które będą wpisywać w wyszukiwarkę Google przyszli czytelnicy, by uzyskać informację na konkretny temat. Dzięki wykorzystaniu odpowiednich fraz algorytmy Google mogą wskazać akurat ten artykuł jako wartościowy.

Nagłówek kluczem do sukcesu

Dobrze napisany nagłówek odpowiada za liczbę udostępnień artykułu. Jest wizytówką całej publikacji. Wartościowy nagłówek musi być unikalny, użyteczny oraz wywołać ciekawość i zachęcić do dalszego czytania. Warto stosować w nagłówku takie słowa i zwroty jak: niemożliwy, zaskakujący, niespodziewany, dziwny, „nie uwierzysz” i tym podobne. Nagłówek powinien wywoływać pewnego rodzaju dysonans poznawczy. Odpowiednio napisany nagłówek sprawi, że brak wiedzy u czytelnika wywoła potrzebę poszerzenia informacji i przeczytania artykułu.

Udostępniaj artykuły w momentach największego ruch w mediach społecznościowych

Aktywność użytkowników mediów społecznościowych jest zależna od pory dnia. Jeżeli artykuł zostanie opublikowany w momencie niewielkiego ruchu, zostanie dostrzeżony przez niewielką liczbę osób.

„Godziny szczytu” na Facebooku są według statystyk w środy o godzinie 15:00. W pozostałe dni warto udostępniać artykuł około 11:00 i pomiędzy 13:00 a 16:00. Następnie liczba użytkowników Facebooka zwiększa się około godziny 20:00. Z kolei posty zamieszczane na Twitterze dotrą do największej liczby osób od poniedziałku do czwartku pomiędzy godziną 13:00 a 15:00.

Instalacja przycisków social media

Jeżeli jest to możliwe, na swojej stronie lub blogu warto zainstalować przyciski social media. Pozwoli to czytelnikom natychmiast po lekturze artykułu udostępnić na Facebooku, Twitterze, Google+ i wielu innych. Umiejscowienie przycisków social media jest bardzo ważne. Najlepszym rozwiązaniem jest umiejscowienie przycisków pod artykułem. Bardzo często stosuje się pływające przyciski, które cały czas są widoczne podczas przewijania tekstu. Jest to rozwiązanie bardzo niepewne, ponieważ pływające przyciski mogą irytować lub rozpraszać czytelników.

Bierz przykład z najlepszych

Washington Post czy Business Insider zwiększają klikalność i liczbę udostępnień dzięki tworzeniu Instant Articles. Tego typu artykuły ładują się znacznie szybciej na urządzeniach mobilnych niż standardowe artykuły. Szybkie załadowanie artykułu zachęci większą ilość użytkowników portali społecznościowych to przeczytania naszej publikacji i przesłania znajomym. Obecnie coraz więcej osób poszukuje informacji za pomocą smartfona czy tablet niż komputera. Dostosowując się do trendów, poszerzamy grono potencjalnych odbiorców.

Sprawdź naszą ofertę

Poproś czytelników o udostępnianie

Angażowanie czytelników w promocję artykułu, poprawia liczbę udostępnień o 40%. Ten prosty zabieg bardzo często przynosi pożądane efekty na przykład na Twitterze.

Wykorzystując możliwości jakie oferuje Facebook, Twitter czy inne media społecznościowe możemy docierać do coraz większej ilości czytelników. Dostosowując nasz artykuły do potrzeb i preferencji czytelnika zwiększymy liczbę udostępnień naszych publikacji.

Skontaktuj się w sprawie promocji swojej marki

Marketing - kontakt
Łukasz Jaworski

B2B Sales Manager

+48 71 333 38 89

Dodaj komentarz

Poinformuj nas o Twoich celach, oczekiwaniach i doświadczeniach. Przygotujemy indywidualnie dopasowaną strategię dla Twojej marki.

Napisz do nas – umówimy się na spotkanie online.

Account manager agencja marketingowa LTB

Michał Szydlik, Account Manager

Nasi partnerzy

Wrocławska Akademia Biznesu - partner agencji marketingowej LTBDIG - partner agencji marketingowej LTBUniwersytet Ekonomiczny - partner agencji marketingowej LTBFirma Rodzinna - partner agencji marketingowej LTB