Remarketing jest ważną formą docierania do naszych potencjalnych klientów. Przede wszystkim nasz materiał reklamowy dociera do tych osób, które już wcześniej widziały naszą ofertę. Nie są to zatem osoby przypadkowe, oczywiście jeżeli kampanię remarketingową wcześniej odpowiednio skonfigurujemy.
Konfigurowanie remarketingu niezależnie od platformy, z której korzystamy, jest stosunkowo prostą czynnością. Wystarczy nam dodanie kodu zbierającego dane na temat użytkowników danej strony internetowej, a następnie wybranie właściwego rodzaju odbiorców – działa to podobnie w Google Ads oraz social ads (a właściwie w dedykowanym reklamom narzędziom danych platform społecznościowych).
Zapytaj, w czym możemy Ci pomóc!
Remarketing opiera się na minimalnie jedynym warunku: pokazuj reklamę osobom, które odwiedziły Twoją stronę. Ten zalążek wiedzy pozwala nam już stwierdzić, że skoro możemy promować dany materiał reklamowy komuś, kto zobaczył stronę internetową, to znaczy, że możemy także filtrować odbiorców remarketingu ze względu na konkretny adres, który wcześniej odwiedzili. To się zgadza i nie jest to wszystko.
Naszych odbiorców targetować możemy m.in. w takich aspektach:
Powyższe przykłady targetowania w remarketingu to tylko część możliwości, jakie stoją przed nami.
Ilustracja: Segmenty odbiorców w kampaniach Google Ads
Remarketing, a zwłaszcza jego dynamiczna forma (czyli remarketing dynamiczny) to właściwie półautomatyczny proces tworzenia akcji reklamowej Y, po wcześniejszej akcji usera X, o ID cookies Z. Zestawienie tych 3 elementów ze sobą pozwala nam przyporządkować automatycznie daną reklamę do danych użytkowników (a właściwie ID, pod którymi kryją się userzy).
Remarketing z czysto marketingowego punktu widzenia to przede wszystkim minimum druga, ale i często kolejna (trzecia, czwarta, piąta itd.) próba zwrócenia uwagi odbiorcy na reklamę dotyczącą towaru, usługi lub informacji, które są powiązane z czymś, co zostało przez tego odbiorcę widziane wcześniej. Jeżeli wiemy już, że remarketing to n+x próba przykucia uwagi usera, to pamiętać musimy o fakcie zróżnicowania formy remarketingu i tego co pokazujemy.
W przypadku standardowego remarketingu możemy pokazać to co chcemy naszym odbiorcom, ale dobrze byłoby nie nudzić ich dokładnie tym samym, co już widzieli.
Jeżeli zatem wcześniej widzieli naszą stronę ofertową, teraz w kampanii remarketingowej pokażmy im coś więcej: np. punktowo wypisane zalety tej oferty, korzyści z danego towaru itd. Im dalej idziemy z naszą kampanią, to jest im więcej razy aktywujemy remarketing na coraz to bardziej zawężoną grupę odbiorców, tym bardziej konkretny powinien być nasz materiał. Tutaj w znaczący sposób budujemy rozpoznawalność naszej marki, ale i prowadzimy działania związane z lejkiem sprzedażowym. Zbudowanie skutecznego lejka sprzedażowego na pewno zawierać będzie w sobie remarketing, w dobie dużej ilości reklam online, trudno sprzedawać tylko cold traffikiem.
We wcześniejszym fragmencie tekstu wspominaliśmy o potrzebie funkcjonowania kodu zbierającego dane o użytkownikach. Rzeczywiście bez ich wdrożenia na stronie remarketing będzie utrudniony, ale nie znaczy to, że niewykonalny. By jednak upewnić się, że wszystko mamy pod kontrolą dobrze jest zainstalować kod Google Tag Managera, a następnie w nim inne kody, które potrzebne są w remarketingu, np. Google Analytics, Facebook Pixel, LinkedIn Insight Tag czy TikTok Pixel.
Poza źródłami takimi jak strona internetowa do dyspozycji mamy jeszcze źródła offline, np. lista maili, telefonów czy innych danych przypisanych potencjalnym odbiorcom na Instagramie (gdy używają tych samych danych) czy źródła meta, np. osoby, które wykonywały pewną aktywność w obrębie danej platformy (w przypadku Facebooka źródła te nazywają się po prostu Meta Sources; w przypadku LinkedIn jest to Retargetowanie).
Musimy pamiętać, że remarketing nie oznacza wyłącznie działań powiązanych ze stroną www, a jest docieraniem do tych, do których wcześniej nasz marketing już dotarł (stąd w nazwie “re”).
Ilustracja: opcje retargetowania w kampaniach reklamowych LinkedIn
Kluczową rolą w pozyskiwaniu klientów poprzez remarketing odgrywa proces, który musimy wykonywać w przyjętym lejku sprzedażowym. Musimy założyć jakie akcje chcielibyśmy wykonać w przypadku jakich akcji podjętych przez naszego odbiorcę.
Przyjmijmy, że zależy nam na pozyskaniu klienta B2B, który ma się z nami skontaktować przez telefon. Zakładamy, że w jakiś sposób trafił na stronę www, która przedstawia ofertę, którą ten odbiorca jest zainteresowany. Co możemy zrobić dalej w remarketingu?
Opcje pozwalające targetować odbiorców remarketingu z dłuższą retencją
5 kroków budowania leada na podstawie dość złożonego remarketingu wymaga czasu, sporego zaangażowania grafika, webmastera i oczywiście marketingowca, który koncepcyjnie zbierze to wszystko w jedną pulę działań. W praktyce remarketing można wykorzystać prościej wykorzystując część jego elementów, po to, by zmaksymalizować efektywność. Oto przykładowe działania, które możemy podjąć w remarketingu:
Skonsultuj możliwości remarketingu dla Twojej marki – napisz do nas!
Remarketing może być bardziej skuteczny niż pojedynczy kontakt odbiorcy z marką. Im więcej zróżnicowanych form marketingu trafi do naszego odbiorcy, tym większa szansa na to, że skorzysta z oferty.
Remarketing dociera do tych z początkowej grupy odbiorców, którzy potencjalnie dają większy profit i większą szansę na dalszą interakcję, korzystając z remarketingu przypominamy o naszej marce i dajemy sobie możliwość sprawdzania, która oferta lepiej działa wśród osób mających wspólny mianownik, np. w sytuacji przedstawienia różnego materiału reklamowego w trzecim etapie kampanii reklamowym tym, którzy mieli styczność z poprzednimi dwoma. Kanał ponownego docierania do odbiorcy nie jest najłatwiejszy w konfiguracji i dalszym zarządzaniu nim, ale daje nam sporo wiedzy na temat zachowania odbiorców i pozwala znacznie szybciej i skuteczniej poprawiać konkretny materiał reklamowy w oparciu o zainteresowanie nim wśród targetu.
Poinformuj nas o Twoich celach, oczekiwaniach i doświadczeniach. Przygotujemy indywidualnie dopasowaną strategię dla Twojej marki.
Napisz do nas – umówimy się na spotkanie online.
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.