Instagram – insta stories

Jak wykorzystać potencjał insta stories w biznesie?

Jak wykorzystać potencjał insta stories w biznesie?

Stories na Instagramie to narzędzie, które pozwala na budowanie i utrzymywanie relacji z odbiorcami. Są niezwykle interaktywne i z powodzeniem angażują użytkowników tej platformy.  Funkcja ta pojawiła się w 2016 roku i na dobre zadomowiła się na platformie. Nic dziwnego, bo filmiki o żywotności 24 godzin mają ogromny potencjał, który także można wykorzystać w biznesie.

Tylko jak to robić skutecznie?

Wszystkie działania powinny być oparte na opracowanej wcześniej strategii marketingowej. Insta stories nie powinno być zbiorem przypadkowych udostępnień, a bardziej uzupełnieniem publikowanych treści i narzędziem do osiągania założonych wcześniej celów (w tym także biznesowych). Kluczem do sukcesu w tym przypadku będzie jakość i spójność.

Zwykłe zdjęcie z podpisem dodane na relację może okazać się raczej mało atrakcyjne, dlatego jeśli sklepy z aplikacjami oferują nam odpowiednie narzędzia do tworzenia treści, to zdecydowanie warto po nie sięgnąć.

Wybór jest jednak ogromny, dlatego, aby się nie pogubić, poniżej prezentujemy listę aplikacji, które warto wypróbować. Dostępne są na telefony z systemem IOS oraz Android.

  • StoryArt – insta story maker – stworzysz ciekawe kolaże i animowane stories. Ponadto StoryArt oferuje duży wybór szablonów, które możesz dopasować do estetyki swojego profilu.
  • Unfold – bogata kolekcja szablonów, z której skorzystało już wielu twórców. Aplikacja umożliwia także dodawanie wideo.
  • StoriesEdit – posiada szablony wpisujące się w aktualne trendy na Instagramie, które możesz modyfikować i dostosowywać do swoich potrzeb.
  • Canva – to zarówno aplikacja mobilna jak i prosty program graficzny w przeglądarce (jeśli lubisz tworzyć treści z poziomu komputera).

Napisz do nas – nauczymy Cię tworzyć kontent na Insta Story!

Które opcje Instagram Stories warto wykorzystać?

1. Lokalizacja

Daj się dostrzec potencjalnym odbiorcom! Jeśli prowadzisz swój biznes stacjonarnie (sklep, restauracja, salon kosmetyczny), to na insta stories warto oznaczyć jego lokalizację.

Dzięki temu potencjalni odbiorcy od razu będą wiedzieli, gdzie znajduje się lokal.

Funkcja przydatna również podczas wyjazdów, udziału w targach i eventach, występów gościnnych, czy współpracy z inną marką.

2. Oznaczanie w relacji

Tylko relacje, w których został oznaczony Twój profil, mogą zostać dodane na Twoje insta stories za pomocą jednego kliknięcia. Warto oznaczać inne profile, ponieważ mogą one udostępnić je na swoich kontach, a tym samym zwiększyć Twoje zasięgi.

Sprzedając produkty lub usługi możesz zasugerować klientom, aby umieszczali na swoich social mediach zdjęcia z nimi i oznaczali Twój profil. Umożliwi Ci to stworzenie tematycznych, zapisanych insta stories, np. ,,zadowoleni klienci’’, ,,opinie klientów’’, ,,recenzje’’, co pozytywnie wpłynie na tzw. społeczny dowód słuszności.

3. Zadawanie pytań

Era papierowych ankiet rozdawanych klientom w celu uzyskania feedbacku już minęła bezpowrotnie (całe szczęście, bo przecież nikt nie lubi wypełniać papierowych ankiet).

Teraz takie narzędzie za darmo oferuje Instagram. Naprawdę warto z niego korzystać!

Zastanawiasz się nad wprowadzeniem zmian, stworzeniem nowego produktu, zorganizowaniem warsztatów, ale nie wiesz, jak zareagują na to Twoi klienci?

Po prostu ich o to spytaj! Instagram Ci to umożliwia, dodając do relacji okienko z miejscem na pytanie. Możesz zadawać pytania swoim odbiorcom, a także to oni mogą pytać Ciebie (dzięki temu stworzysz bazę pytań do sesji Q&A).

4. Ankieta

Ta opcja pozwala – podobnie jak zadawanie pytań – na poznanie opinii obserwujących, z tą różnicą, że użytkownik ma do wyboru tylko dwie odpowiedzi. Głosowanie wymaga, żeby odbiorca zatrzymał się na Twoim stories, zastanowił i wyraził swoje zdanie. Pytaj więc o to, co woli, co mu się bardziej podoba, którą opcję by wybrał. Dzięki temu możesz dowiedzieć się, jakie treści go interesują.

5. Quiz

Dzięki quizom możesz sprawdzić wiedzę swoich obserwatorów na dany temat – najlepiej związany z Twoją działalnością. Publikujesz przepisy? Sprawdzaj wiedzę kulinarną. Uczysz angielskiego? Rób quizy językowe. Zajmujesz się marketingiem? Przygotuj quiz o tych zagadnieniach! Takie wyzwania to świetna forma rozrywki, zwłaszcza, że od razu można sprawdzić prawidłowe odpowiedzi, a także opublikować wyniki.

6. GIFY

Animowane elementy w relacji przykuwają wzrok i urozmaicają treść. Dobrze sprawdzają się, jeśli chcesz wyróżnić dany element (np. animowane strzałki). Możesz stworzyć i dodać własne GIFY do ogólnodostępnej bazy, co sprawi, że każdy będzie mógł z nich korzystać, jednocześnie promując Twoją markę!

7. Muzyka

Dodawanie odpowiedniej ścieżki muzycznej może sprawić, że publikowane przez Ciebie relacje staną się atrakcyjniejsze w odbiorze.

Za pomocą muzyki stworzysz barwne historie, które przyciągną odbiorców na Twoje konto. Instagram daje możliwość wyszukania piosenki wpisującej się w konkretne zagadnienie. Wystarczy, że wpiszesz wybrane słowo, które związane jest z tematem relacji, a zostaną wyświetlone utwory, które w swoim tekście właśnie je zawierają. To jeszcze nie wszystko – zostanie odtworzony akurat ten fragment utworu, który zawiera wpisaną przez Ciebie frazę.

8. Napisy

Większość użytkowników przegląda relacje na Instagramie bez odtwarzania dźwięku.

Aby nie stracić tej części widowni, warto dodawać napisy.

Ile razy zdarzyło Ci się przeglądać treści na Instagramie podczas przerwy w pracy, czekając na swoją wizytę u lekarza, w autobusie, tramwaju lub pociągu bez słuchawek? Nagrywając stories mówione dużym ułatwieniem będzie dodanie transkrypcji.W innym przypadku ryzykujesz, że Twoje treści zostaną po prostu pominięte przez odbiorców.

W dodawaniu napisów do filmów pomogą aplikacje:

  • Clipomatic,
  • Add Subtitles,
  • AutoCap,
  • MixCaptions.

9. Link

Jeszcze niedawno link w relacji mogły dodawać konta powyżej 10 tysięcy obserwujących. Na szczęście dziś z tej funkcji może korzystać każdy. A korzystać warto, bo można przenieść odbiorcę bezpośrednio do swojego bloga, filmu na YouTube, sklepu lub strony www.

Jaką to niesie szansę dla Twojego biznesu?

Podejmując współpracę z influencerami możesz wygenerować tzw. linki afiliacyjne.

Dzięki nim sprawdzisz, ile produktów sprzedało się z polecenia danego influencera, możesz określić, na ile opłacalna jest dana współpraca lub określić jej warunki, np. wynagrodzenie na zasadzie % od realnej sprzedaży.

10. Odliczanie

Planujesz premierę produktu, wyjazd, promocję w swoim sklepie online?

Spraw, aby Twoi obserwatorzy też nie mogli się doczekać!

Wpisz tytuł wydarzenia i jego konkretną datę. Zainteresowane osoby będą mogły udostępnić je u siebie oraz skorzystać z przypomnienia o tym wydarzeniu.

Kolor tabliczki możesz zmienić i dopasować do stylu swojego stories.

11. Udostępnianie posta

Dodając nowy post warto udostępnić go również na relacji zasłaniając częściowo tematyczną naklejką, np. ,,new post’’. Wzbudzi to ciekawość odbiorców i zwiększy klikalność posta.

Udostępnianie posta na insta stories.

12. Zapisane insta stories

Zapisane insta stories to swego rodzaju wizytówka i przewodnik po Twoim profilu. Może pełnić rolę zakładek tematycznych – zupełnie jak na stronie internetowej – ,,O nas’’, ,,Zacznij tutaj’’, ,,Nasze produkty’’, ,,Wysyłka i zwroty’’, ,,Proces tworzenia’’, ,,Warsztaty’’.

To świetny sposób, aby wprowadzić nowego odbiorcę w świat Twojej marki, a także pokazać mu w jednym miejscu Twoje produkty lub usługi, pracę od kuchni i ciekawy content związany z branżą, w której działasz.

Zapisane stories marki produkującej planery – Minimalife.

Tematyczny podział, estetyczne i spójne nakładki, opinie klientek, stories poświęcone poszczególnym produktom.

W tworzeniu spójnych nakładek do zapisanych relacji może pomóc aplikacja Highlights Cover Make, StoryArt lub Canva.

Zapytaj o działania social media dla Twojej marki!

13. Reklama na insta stories

Skoro tak dużo użytkowników Instagrama przegląda stories znajomych, ulubionych twórców i marek, to czy dobrym pomysłem będzie wykorzystanie relacji jako miejsca wyświetlania Twojej reklamy?

Jak najbardziej!

Taką reklamę przygotuj w Menedżerze reklam, a w sekcji ,,umiejscowienia’’ wybierz Instagram Stories, pamiętając o tym, że właściwy format reklam na relacji to 1080×1920 px. Prowadząc profil firmowy na Instagramie najlepiej ustawić pulpit profesjonalny, dzięki czemu zyskasz dostęp do statystyk.

Reklama na insta stories

Kreowanie wizerunku z insta stories

Systematyczne dodawanie wartościowych insta stories to jeden z elementów skutecznego kreowania wizerunku w mediach społecznościowych. Pozwala budować relacje z odbiorcami i generować ich zaangażowanie, dlatego nie warto rezygnować z tych działań.

Skontaktuj się w sprawie promocji swojej marki

Marketing - kontakt

Łukasz Jaworski

B2B Sales Manager

+48 71 333 38 89

Dodaj komentarz

Poinformuj nas o Twoich celach, oczekiwaniach i doświadczeniach. Przygotujemy indywidualnie dopasowaną strategię dla Twojej marki.

Napisz do nas – umówimy się na spotkanie online.

Account manager agencja marketingowa LTB

Michał Szydlik, Account Manager

Nasi partnerzy

Wrocławska Akademia Biznesu - partner agencji marketingowej LTBDIG - partner agencji marketingowej LTBUniwersytet Ekonomiczny - partner agencji marketingowej LTBFirma Rodzinna - partner agencji marketingowej LTB