Oczywisty jest fakt, że zachodzi korelacja pomiędzy pozycją w wyszukiwarce a sprzedażą. Jak wykazały badania Optify w 2011 roku, pierwsza witryna w wyszukiwarce otrzymywała średni współczynnik klikalności 36,4%, druga witryna miała 12,5%, a trzecia 9,5%. Badania wykazują, że im wyższa pozycja w wyszukiwarce, tym więcej osób zapozna się z proponowaną ofertą sklepu czy firmy.
Osiągnięcie najlepszych pozycji w wyszukiwarce jest złożonym i czasochłonnym procesem. Strona musi być odpowiednio zoptymalizowana zgodnie z wytycznymi Google. Optymalizacja jest koniecznym działaniem poprzedzającym właściwe działanie pozycjonowania. Specjaliści najczęściej zmieniają kod źródłowy strony, wypełniają meta tagi i tworzą powiązania między typami stron. Kiedy optymalizacja techniczna jest zostanie wykonana, tworzone są skuteczne treści SEO.
Frazy kluczowe to podstawa
Przed tworzeniem treści na stronę należy wykonać właściwy research. Dobór odpowiednich fraz kluczowych jest jednym z najważniejszych elementów SEO. Przy wyborze słów kluczowych należy wziąć pod uwagę ich trafność i popularność wyszukiwania.
Zaleca się stosowanie słów kluczowych, które będą odpowiednie w stosunku do oferty, czy marki oraz będą miały wysoki współczynnik wyszukiwania na poziomie lokalnym.
Przestrzega się przed stosowaniem słów kluczowych, które są zbyt ogólne lub zbyt konkurencyjne. Google oferuje szereg narzędzi ułatwiających wybór fraz kluczowych. Najbardziej popularnym jest Planer Słów Kluczowych w Google Ads.
Planer wyświetli listę propozycji, które można użyć do konkretnej dziedziny czy marki lub oceni jakie są możliwe prognozy wejść. Innym pomocnym narzędziem jest Google Trends, za pomocą którego można sprawdzić jakie frazy w ostatnim czasie są najczęściej wyszukiwane. Należy uświadomić sobie fakt, że wytyczne Google cały czas się zmieniają, a roboty są coraz bardziej wymagające. O powodzeniu strony internetowej decyduje odbiór ludzi. Jeżeli treści zawarte na stronie będą atrakcyjne dla odbiorców to roboty wyszukiwarki będą pozytywnie oceniać witrynę.
Właściwa forma
Spełnianie wymagań wyszukiwarki jest podstawowym działaniem by osiągnąć jak najwyższy ranking wyszukiwań. Jednak to ludzie są głównymi adresatami strony i to oni będą zapoznawać się z proponowaną ofertą.
Tekst SEO ma za zadanie pozycjonować stronę, lecz musi być przystępny i interesujący dla jak największej ilości osób. Tekst na stronie głównej powinien być odpowiednio zredagowany. Potencjalny klient, który wyszukuje konkretnych usług lub produktów musi zobaczyć wyświetlony tytuł, który wzbudzi zainteresowanie. Jeżeli jest to możliwe tytuł powinien posiadać frazę kluczową.
Nagłówek H1 musi pojawić się na stronie tylko raz, opis strony musi w prosty i logiczny sposób opisywać czego dotyczy dana strona. Description jest świetnym miejscem by używać fraz kluczowych. Kiedy potencjalny klient wejdzie na stronę startową musi zobaczyć konkretny i przekonywujący lid. Jest to pierwszy akapit, z którym potencjalny klient ma styczność.
Jeżeli wstęp nie będzie zachęcał do zapoznania się z ofertą i w zwięzły sposób informował czego ona dotyczy, strona zostanie zamknięta, a potencjalny klient sprawdzi stronę konkurencji. Wstęp z punktu widzenia SEO powinien również posiadać frazę kluczową. Dalsza część tekstu powinna być podzielona na przejrzyste akapity. Tekst jest dobrze oceniany jeżeli akapity posiadają nagłówki. Ponadto umieszczenie zdjęć, infografik, czy obrazów w tekście sprawia, że wydaje on atrakcyjniejszy.
Treść dla ludzi a nie robotów
W tekście, który ma zachęcić potencjalnych klientów do zapoznania się z ofertą nie można przesadzać z ilością fraz kluczowych. Optymalne użycie keywords to maksymalnie 2-3 frazy kluczowe na tekst. Tekst na głównej stronie powinien być oryginalny, nieszablonowy. Nie może on być oczywiście plagiatem z innej witryny.
Czytelnicy z łatwością mogą odkryć plagiat i poczuć się lekceważeni, a Google ukarze stronę. Temat musi zostać przedstawiony w sposób fachowy, lecz jednocześnie przystępny i interesujący nawet laików. Tylko takie teksty mogą zachęcić nie tylko do zapoznania się z ofertą, lecz także do dzielenia się nim z innymi osobami. W tekście na stronie głównej warto wyszczególnić jakie korzyści może osiągnąć potencjalny klient po skorzystaniu z oferty.
Tekst musi być subtelny. Krzykliwe hasła i epitety dużą część osób odstraszą zamiast zachęcić. Treść tekstu powinna budować wrażenie, że dana firma należy do ścisłego grona profesjonalistów w swojej dziedzinie. Tworząc treści na stronę główną warto wczuć się w potencjalnych klientów i zrozumieć ich potrzeby. Zrozumienie oczekiwań może być kluczem do sukcesu.
Długość tekstu również ma ogromne znaczenie w odbiorze strony internetowej. Jeżeli potencjalny klient poszukuje garnituru, to powinien otrzymać zwięzłą i konkretną informacje dlaczego właśnie w tym sklepie otrzyma najlepszy dla siebie garnitur. Tworzenie tekstu, pod postacią omówienia historii mody męskiej może zniechęcić do zapoznania się z ofertą. Tekst na stronie nie może być również za krótki.
Internet jest medium o nieograniczonych możliwościach. Każdy użytkownik ma dostęp do wszystkich informacji, produktów i usług na jakie ma tylko ochotę. Aby odnieść sukces w Internecie należy wzbudzić zainteresowanie już samym tytułem. Jeżeli strona, którą odwiedził internauta nie wzbudzi, żadnych emocji, zostanie szybko zmieniona na inną. Obecnie rynek determinuje rozwój w sieci. Strony firm lub sklepów internetowych, które od pierwszej strony nie potrafią zachęcić potencjalnych klientów do zapoznania się z ofertą pozwalają wygrać konkurencji.
Obecnie cały proces analizy i tego jak długi powinien być tekst, jakich słów należy użyć itp. można łatwo zautomatyzować za pomocą takich narzędzi jak https://contadu.com/ co znacznie przyspiesza pracę. Jeśli jeszcze nie mieliście styczności z tym narzędziem to polecam sprawdzić 🙂