Solidna strona internetowa jest dziś jedną z podstawowych wizytówek, o jakie powinna zadbać każda firma, niezależnie od branży, w jakiej działa. To właśnie z pomocą Internetu wielu z nas ma po raz pierwszy styczność z fotografem, prawnikiem, architektem czy firmą budowlaną. Dla tej ostatniej strona internetowa będzie stanowiła jednak coś więcej, niż tylko wizytówkę – dzięki przedstawieniu swojej oferty, portfolio czy dokładnych informacji na temat działalności możemy podjąć decyzję, czy dana firma jest godna zaufania. Jak powinna wyglądać dobrze przygotowana strona firmy budowlanej?
Strona internetowa firmy budowlanej jest w dużej mierze jej marketingowym fundamentem – dzięki obecności w sieci nawet mały wykonawca ma szansę trafić ze swoją ofertą do klienta i przez odpowiednią prezentację zdobyć cenną dla siebie umowę. Sam wygląd strony, charakter publikowanych na niej treści czy ogólna spójność wizerunkowa nie będą jednak bez znaczenia.
Strona firmy budowlanej musi odzwierciedlać solidność, profesjonalizm i przywiązanie do detali leżące u podstaw dobrego wykonawcy budowlanego.
Od współczesnych stron firmowych wymaga się nowoczesności i funkcjonalności, profesjonalizmu, ale ponad wszystko treści nastawionych na odbiorcę. W poniższym artykule zebraliśmy więc najważniejsze elementy, o jakie należy zadbać budując strony internetowe firm budowlanych.
Przyciągająca uwagę, zachęcająca do działania, informująca o najważniejszych elementach działalności firmy, ale i przekonująca do zwiedzenia dalszych podstron. Dobra frontowa strona internetowa to nie tylko element wizualny, ale często pierwsza i najważniejsza reklama całej działalności.
Wyraźny nagłówek h1 informujący o użytkownika i robota Google o tym, jaką stronę odwiedza, powinien znaleźć się w centralnym punkcie strony głównej, widoczny zaraz po jej załadowaniu. W nagłówku warto umieścić frazę kluczową, która zadba o dobre pozycjonowanie witryny i zawrze jasny przekaz dotyczący treści, jakich należy spodziewać się na stronie.
Przede wszystkim czytelny. Czcionkę, jak i treść dobieramy do grupy odbiorczej, pamiętając, że w przypadku strony internetowej firmy budowlanej będą to najpewniej właściciele prywatnych domów, mieszkań bądź inwestorzy i deweloperzy poszukujący wykonawcy do przygotowywanej nieruchomości. Prostota jest tu zdecydowanie na plus.
CTA (call to action), czyli z angielskiego wezwanie do działania, to jeden z najważniejszych elementów strony internetowej firmy budowlanej. Żeby zachęcić klienta do wykonania określonej akcji, potrzebujemy wyraźnego wskazania na to, czego od użytkownika oczekujemy. Nie wystarczy jednak przycisk „kliknij tutaj”, który nie informuje właściwie o niczym – dobre CTA powinno być opisowe, w formie krótkiego komunikatu składającego obietnicę, informującego o korzyściach i zachęcającego do wykonania określonego działania, który te korzyści przyniesie.
Tworząc Call To Action, pamiętajmy, że największą konwersję notują rozwiązania Above The Fold. Na czym to polega?
Above the Fold to przestrzeń, którą widzimy od razu po załadowaniu strony internetowej – najczęściej nagłówek i pasek menu. Dobre Call To Action powinno znaleźć się w tej przestrzeni, tak by wykonanie działania, na którym nam zależy, nie wymagało od użytkownika przewijania strony w dół. Wszelkie treści, które znajdują się niżej i nie są widoczne na pierwszy rzut oka, określa się jako Below The Fold (BTF).
Firmy budowlane mogą zajmować się wieloma aspektami związanymi z technicznym przygotowaniem budynków do użytkowania, dlatego trafiający na stronę firmy użytkownik musi właściwie od razu wiedzieć, z jaką dziedziną budowlanki ma do czynienia.
Dobrą praktyką wśród projektantów stron internetowych dla firm budowlanych jest umieszczanie w obrębie strony głównej grafiki wyszczególniającej najważniejsze usługi, w jakich specjalizuje się dana firma.
Blok treści prezentującej najważniejsze usługi firmy budowlanej można wykonać w formie graficznej, ale warto wykorzystać także jego potencjał klikalności – jeśli każdy z symboli usługi będzie przekierowywał do landing page z referencjami lub opisem zakresu prac w ramach danej kategorii, klient nie będzie musiał cofać się do początku strony, by odnaleźć interesującą go usługę w menu. Mniej czynności koniecznych do wykonania na stronie daje większe szanse na to, że klient chętnie na niej pozostanie.
Wymienione w formie krótkich podpunktów korzyści będą czytelniejsze, niż długa treść zbita w jednym paragrafie. Pamiętajmy, że wymienione w ten sposób korzyści mają zachęcić klienta do skorzystania z oferty – wypunktowana lista przyciągnie uwagę, a jej rozwinięcie w postaci pełnej treści można umieścić w dedykowanej podstronie. Niech użytkownik już po pierwszym kontakcie ze stroną wie, czego spodziewać się po Twojej firmie.
Strona główna może być prosta lub rozbudowana, ale dobra strona internetowa firmy budowlanej nigdy nie zamknie się wyłącznie w jednej, przewijanej w nieskończoność stronie głównej. Czytelne menu umieszczone na górze lub pływające jako nagłówek nawet po przewinięciu w dół strony powinno przekierowywać do wszystkich informacji w sposób czytelny i wygodny dla użytkownika. Co warto w nim umieścić?
Branża budowlana jest w pewnym stopniu zależna od elementów wizualnych, a zależnie od zakresu wykonywanych prac to właśnie zdjęcia mogą przekonać użytkownika do dalszego zapoznania się z ofertą firmy. Podstrony najczęściej nazywa się tu jako „Nasze realizacje”, „Nasze projekty”, czy „Portfolio”, informując już samym tytułem o treściach, jakich należy spodziewać się po przejściu na podstronę. Samo portfolio może być też ciekawym landing page dla umieszczonego na stronie głównej Call To Action – możliwość pochwalenia się efektami prac bywa najlepszą reklamą usług firmy.
Umieszczenie zdjęć na stronie nie wygląda jak wrzucanie ich do folderu na komputerze – aby umieszczone w galerii obrazy miały dla strony realną wartość wypada odpowiednio je oznakować. Do opisywania fotografii na stronach internetowych służą tzw. atrybuty ALT przedstawiające słownie to, co prezentuje zdjęcie. Opisy takie są następnie wykorzystywane między innymi przez roboty Google, które użyją ich do przedstawienia zdjęć w Google Grafika. Przy dobrym pozycjonowaniu, po wyszukaniu frazy „dźwigi Wrocław” istnieje duża szansa, by to właśnie nasze zdjęcia pokazały się na pierwszej pozycji w katalogu grafik i przekierowały zainteresowanych użytkowników na stronę główną lub do portfolio Twojej firmy budowlanej.
Social Proof to tzw. społeczny dowód słuszności – potwierdzenie przez społeczeństwo, a więc także byłych klientów jakości danej usługi lub produktu. Dla firm budowlanych podstrona prezentująca referencje firmy i opinie o niej odegra kluczową rolę w budowaniu statusu i wiarygodności firmy. Użytkownik odwiedzający stronę firmy budowlanej po raz pierwszy, o ile nie został na nią skierowany przez znajomych, nie zna jej prac. Social proof to niezbędny bodziec, który przekona go do podjęcia decyzji.
Wiele firm budowlanych stawia na połączenie ich z portfolio, często w formie odrębnej podstrony, gdzie zdjęcia z wykonanych prac są jednocześnie opisane i zatwierdzone pozytywną opinią klienta, dla którego dana praca była wykonana. W ramach Social Proof, na stronie można umieścić także widgety prezentujące opinie uzyskane przez firmę na różnych platformach, w tym w Google Moja Firma, na Facebooku czy w portalach branżowych.
Na koniec zostawiliśmy jeszcze jeden element, bez którego trudno wyobrazić sobie współcześnie istnienie dobrej strony internetowej firmy budowlanej w sieci. Mowa oczywiście o SEO – pozycjonowaniu strony, dzięki któremu ta pojawi się na pierwszych pozycjach w wynikach wyszukiwania. Odpowiedni dobór fraz kluczowych, umiejętne umieszczenie ich na stronie, wykorzystanie opisanego już wcześniej potencjału grafik i znaczników ALT, czy wreszcie dobre meta tagi, przekierowania i linkowanie zewnętrzne będą wspólnie działały na korzyść strony Twojej firmy budowlanej.
Pozycjonowanie stron internetowych zawsze warto pozostawić specjalistom – w LTB wiemy doskonale jakie elementy mogą zadziałać na korzyść strony, a których działań warto się wystrzegać. Do każdej strony podchodzimy indywidualnie, starając się osiągnąć jak najlepsze rezultaty w możliwie najkrótszym czasie.
Poinformuj nas o Twoich celach, oczekiwaniach i doświadczeniach. Przygotujemy indywidualnie dopasowaną strategię dla Twojej marki.
Napisz do nas – umówimy się na spotkanie online.
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.