Content, czyli pełna zawartość strony internetowej to jeden z najważniejszych elementów strategii SEO. Wszelkie treści i dane meta zawarte na stronie wpływają na pozycje w wyszukiwarce Google, ale równie łatwo mogą oznaczyć ją jako niewartą uwagi w oczach robotów wyszukiwarek. Przedstawiamy 6 porad dotyczących przygotowania treści pod kątem SEO w 2020 roku.
Zwracając uwagę na to, jak tworzyć content na stronę internetową możemy znacznie lepiej zaplanować działania marketingowe, jednocześnie nie obawiając się wypadnięcia z czołówki tak szybko, jak się na nią wspięliśmy. W 2020 roku jedną z głównych strategii pozwalających działać w zgodzie z zasadami Google będzie odpowiedzenie sobie na dwa pytania:
Mając na uwadze dwa powyższe pytania, wyszczególnione przez Google jako ważny element ich algorytmu, musimy zawsze zastanawiać się, czy treści pojawiające się na stronie będą interesowały naszych docelowych odbiorców. Strona nie może być zapełniona frazami kluczowymi odpowiednimi dla tematu, jeśli
Aby lepiej przygotować content na stronę SEO, zadbaj o to, by wiedzieć: kim są Twoi odbiorcy, jakich informacji poszukują, dlaczego potrzebują takich informacji i jakich słów kluczowych używają, by te informacje znaleźć.
Jak już wspomnieliśmy, dobry content tworzony pod SEO nie polega na wklejaniu zlepków słów kluczowych w każdym możliwym miejscu na stronie. Treści pojawiające się na szczycie wyszukiwania zawsze są czytelne i czytliwe – użytkownik klikający w link podpowiadany mu przez Google ma chcieć na Twojej stronie zostać, zagłębiając się w każdy element contentu pokazywany mu na ekranie. Co ważne, fakt, że użytkownik angażuje się w przeglądanie Twojej strony stosunkowo długo, podpowiada robotom Google, że strona ta jest warta uwagi.
Jednym z ważniejszych trendów w 2019, a także 2020 roku stały się treści wyczerpujące tematykę, na której skupia się strona. Wraz ze wzrostem istotności blogów eksperckich zauważyliśmy, że dziś na wysokie pozycje trafiają te strony, które potrafią zagłębić się w dane zagadnienie, a nie jedynie powierzchownie wykorzystać je w celach lepszego pozycjonowania. To właśnie takich treści poszukują współcześnie użytkownicy i potencjalni klienci Twojej firmy i to takie treści odpowiadają na obydwa fundamentalne pytania postawione na początku artykułu.
Choć przez wiele lat content na stronach internetowych traktowany był przede wszystkim w kategoriach tekstowych, najnowsze trendy mocno odchodzą od takiego schematu i starają się skupić na skutecznym łączeniu różnych wariantów contentu. Artykuły z obrazami, które podobnie jak same teksty zostały zoptymalizowane pod kątem SEO, radzą sobie w wyszukiwarkach znacznie lepiej niż te złożone w stu procentach z tekstu. Równie kreatywnie można wykorzystać dziś filmy i treści interaktywne.
Jednym z ważniejszych aspektów budowania wiarygodnej, wartościowej i dobrze prosperującej strony internetowej i contentu w sieci są źródła. Jeśli staramy się wykreować na eksperta w danej dziedzinie, nie możemy ot tak zarzucać czytelnika faktami niemającymi pokrycia w treściach naukowych, badaniach czy statystykach. Wykorzystywane wykresy, schematy czy grafiki obrazujące treść powinny być tak samo poparte odpowiednimi źródłami, jak prezentowane teksty. Nawet my, jako grupa ekspertów SEO, musimy czasem powoływać się na wykorzystywane źródła, bo wielu danych nie możemy przecież wymyślić na biegu i uznać za prawdziwe!
Wiarygodność strony i prezentowanych na niej treści jest dla wyszukiwarki niezwykle ważna. Wśród sugestii Google pokazujących jak zbadać wiarygodność i wartość eksperckiej strony internetowej pojawiają się następujące pytania:’
E-A-T (z angielskiego Expertise, Authoritativeness and Trustworthiness) to koncepcja, która w 2019 roku została ogłoszona jako jeden z ważniejszych elementów wpływających na działanie robotów i algorytmu Google przy ustalaniu pozycji stron internetowych. Każda strona, która chce nie tylko osiągnąć, ale I utrzymać dobrą pozycję w wyszukiwarce oraz sprostać wysokim wymaganiom Google powinna wdrożyć zasady dobrego E-A-T nie tylko na stronie, ale i w obrębie całej strategii marketingowej firmy.
Nazwa E-A-T mówi sama za siebie – strony internetowe oceniane najwyżej, to strony zawierające informacje oparte o solidne podstawy i prezentujące wiarygodne treści odpowiadające na zapytania użytkowników. E-A-T to oficjalny sposób określania reputacji strony na podstawie dostępnych na niej informacji. Weryfikacja stron pod kątem E-A-T nie dotyczy jedynie treści, ale też funkcjonalności poszczególnych podstron – zwracając uwagę na tworzenie treści zgodnie z podpowiadanymi wcześniej wskazówkami i stawiając na jakość idącą w parze z ilością contentu, masz szansę utrzymać dobrą pozycję w wyszukiwarce.
B2B Sales Manager
Poinformuj nas o Twoich celach, oczekiwaniach i doświadczeniach. Przygotujemy indywidualnie dopasowaną strategię dla Twojej marki.
Napisz do nas – umówimy się na spotkanie online.
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.