Opis kategorii a pozycja sklepu internetowego

Jak tworzyć skuteczne i wartościowe opisy kategorii?

Jak opis kategorii wpływa na pozycję sklepu internetowego?

Opisy kategorii i produktów otwierają wiele możliwości pozycjonowania sklepu internetowego i są regularnie wykorzystywane zarówno przez duże marki, jak i mniejsze sklepy internetowe. Pozycjonowanie nie może zaczynać się i kończyć na stronie głównej, z treściami przepakowanymi frazami kluczowymi i budowanymi wyłącznie pod roboty wyszukiwarek. Jak tworzyć skuteczne i wartościowe opisy kategorii i dlaczego są one tak ważne we współczesnym SEO?

Opowiedz historię produktu i wyróżnij się na tle konkurencji

Klasyczny opis kategorii produktu może kojarzyć się z wyszczególnieniem jego cech podstawowych. Dla sklepów meblowych są to więc często wymiary czy materiał wykonania, a dla sklepu odzieżowego rozmiarówka i skład materiału. W praktyce można umieścić tu znacznie więcej, wykorzystując obecność opisu kategorii na swoją korzyść i przyciągając nim uwagę użytkownika. To na podstronie kategorii możemy dać użytkownikowi znać, że interesujemy się jego potrzebami i oferujemy produkty spełniające jego oczekiwania. W obrębie opisu kategorii możemy udzielić pomocy w wyborze odpowiedniego produktu, nie nawiązując nawet bezpośredniego kontaktu z klientem.

Zapytaj o nasze usługi

Przykład rozbudowanego opisu kategorii, źródło: Yesap.com

Opis kategorii powinien opowiadać historię i budować kompletny obraz wokół opisywanej kategorii produktów. Sama specyfikacja nie jest w stanie sprzedać roweru w naszym sklepie, jeśli w sklepie konkurencji dowiemy się, dlaczego to ich rower jest najlepszy na rynku. Podobnie wygląda sprawa opisów całych kategorii produktowych – budując w opisie przewodnik po zakupach w obrębie danej kategorii, pomagamy klientowi w wyborze, a jednocześnie podkreślamy najważniejsze atuty swoich produktów i wyróżniamy się na tle konkurencji. Warto przecież zaufać tym, którzy poświęcili czas na przygotowanie takiego poradnika, a nie tym którzy ograniczają się do suchych danych produktowych.

Zbuduj hierarchię dzięki linkom wewnętrznym

Dobre linkowanie wewnętrzne w obrębie strony pozwala użytkownikowi swobodnie przemieszczać się po kolejnych podstronach i znajdować informacje, które mogą zaważyć na jego decyzji zakupowej. Dlaczego więc nie wykorzystać opisów kategorii do wewnętrznego linkowania? Jeśli umieścimy je tam z głową, wartość pojedynczego opisu dla całej strony internetowej może być naprawdę znacząca. Linki wewnętrzne ustalają hierarchię kategorii, co szczególnie przydaje się w przypadku większych sklepów internetowych, a dodatkowo ułatwiają pracę robotom wyszukiwarek, które dzięki linkowaniu wewnętrznemu odczytują właściwie mapę całej strony.

Jaką wartość wnoszą linki dla użytkownika?

Ułatwiając nawigację po stronie internetowej, linki wewnętrzne w opisach kategorii pozwalają szybciej docierać do interesującego klienta produktu. Zakładając, że trafia na naszą stronę główną i dociera do pierwszego opisu oferty, możliwość przejścia z jej poziomu do interesującej kategorii produktu bez konieczności wracania do menu głównego jest zbawieniem, wydłuża potencjalny czas obecności na stronie i zmniejsza ryzyko opuszczenia jej, gdy konkretny produkt nie jest łatwy do znalezienia.

Postaw na frazy długiego ogona

Krótkie i popularne słowa kluczowe mają ogromny potencjał, ale i wielką konkurencję, przez którą trudno przebić się nawet najlepszym. Zamiast na siłę skupiać się na krótkich frazach, warto postawić na te odpowiadające na szczegółowe zapytania użytkowników. Frazy długiego ogona mają mniejszy współczynnik wyszukiwań, ale znacznie wyższy poziom konwersji. Dzięki temu użytkownik ma szansę trafić na stronę Twojego produktu, który spełnia jego oczekiwania i informuje o tym w sposób bardziej oczywisty, niż zdjęcie będące jedynym opisem w sklepie konkurencji.

Źródło: https://mechanised.co.uk/seo/short-tail-vs-long-tail-keywords/

Tworzenie słów kluczowych długiego ogona może pójść w dwie strony:

  • albo odpowiadamy na długie zapytania klientów poszukujących ściśle sprecyzowanych informacji,
  • albo dobieramy do frazy kluczowej wiele słów, z których można stworzyć wiele unikalnych fraz (np. szkoła tańca flamenco Wrocław).

Ważne jedynie, by opisy kategorii traktować jako okazję do poszerzenia informacji o ofercie lub konkretnym produkcie, a nie jedynie składowisko fraz kluczowych.

Dlaczego warto tworzyć opisy kategorii?

Duże marki rozpoznawalne po samej nazwie czy logo zwykle nie bawią się w rozbudowane opisy kategorii – ich strony mogą być proste, bo zainteresowani usługami czy produktami danej firmy klienci i tak z dużym prawdopodobieństwem będą wyszukiwali ich sklepów. W przypadku mniejszych sklepów internetowych SEO może zdziałać wiele, a opisy kategorii są jednym z jego bardziej wartościowych narzędzi.

  • Opis kategorii może być miejscem na reklamę – stosując w treści zwroty przekonujące o jakości i wartości Twoich produktów, pokazując, czym wyróżniają się na tle konkurencji i umożliwiając klientowi wyobrażenie sobie ich we własnych rękach, znacząco zwiększasz szansę na sprzedaż, nie płacąc przy tym grosza za reklamę na własnej stronie.
  • Opis kategorii przyciąga organiczny ruch – wyświetlenia strony wynikające bezpośrednio z kliknięć z wyszukiwarki mają dla budowania widoczności ogromne znaczenie i opisy kategorii są jednym z tych miejsc, które zdecydowanie ułatwiają korzystanie z wartościowych fraz kluczowych. Te nie powinny być oczywiście przypadkowe – dobrane odpowiednio do danej kategorii, ale też do ogólnej działalności całej firmy przyciągną uwagę klientów faktycznie zainteresowanych Twoim produktem.
  • Opis kategorii buduje historię wokół produktu i pozwala użytkownikowi dowiedzieć się więcej o Twojej ofercie.
  • Opis kategorii może pełnić formę poradnika zakupowego dla danej kategorii produktów i przeprowadzić użytkownika przez Twoją ofertę skuteczniej niż najlepiej zorganizowane menu.

Przejdź do zakładki kontakt

Przygotujemy opisy kategorii na Twoją stronę www

W agencji LTB zajmujemy się kompleksową obsługą marketingu internetowego, skupiając się między innymi na projektowaniu stron i przygotowywaniu ich pod kątem pozycjonowania. Nasi copywriterzy i specjaliści SEO przygotują dla Twojej firmy opisy kategorii, które przyciągną uwagę czytelnika, ale i wyszukiwarek. Skontaktuj się z nami i sprawdź, co możemy zrobić dla Twojego biznesu.

Skontaktuj się w sprawie promocji swojej marki

Marketing - kontakt

Łukasz Jaworski

B2B Sales Manager

+48 71 333 38 89

Dodaj komentarz

Poinformuj nas o Twoich celach, oczekiwaniach i doświadczeniach. Przygotujemy indywidualnie dopasowaną strategię dla Twojej marki.

Napisz do nas – umówimy się na spotkanie online.

Account manager agencja marketingowa LTB

Michał Szydlik, Account Manager

Nasi partnerzy

Wrocławska Akademia Biznesu - partner agencji marketingowej LTBDIG - partner agencji marketingowej LTBUniwersytet Ekonomiczny - partner agencji marketingowej LTBFirma Rodzinna - partner agencji marketingowej LTB