Influencerzy, mobile, AMP i Virtual Reality

Trendy w marketingu internetowym

Influencerzy, mobile, AMP i Virtual Reality – trendy marketingu

Rok 2017 został okrzyknięty rokiem „mobilnym”. Ludzie na całym świecie, uzależnili się od swoich smartfonów i to one będą wyznacznikiem rozwoju marketingu. Ciągłe udostępnianie zdjęć, transmisje na żywo, rozwój botów i sztucznej inteligencji, nacisk na kontent marketing i wzrost znaczenia influencerów. Oto trendy marketingowe, które najprawdopodobniej zaobserwujemy w 2017 roku.

Webdesign i wzrost znaczenia content marketingu

Pojawia się ważne pytanie, czy w erze Facebooka warto utrzymywać własną stronę internetową? Zdecydowanie tak, a nawet będzie ona odgrywać coraz większą rolę. Biznes pozbawiony własnej strony internetowej to poważny błąd strategiczny firmy. Facebook prowadzi własną politykę i algorytmy, dlatego marketerzy powinni być wyposażeni we własną broń w postaci strony internetowej, nad którą sprawują pełna kontrolę. Strona internetowa jest wizytówką firmy, gdzie klienci udają się w celu zapoznania z produktem lub usługą. Powinna ona zostać głównym narzędziem rozbudowy content marketingu oraz komunikacji z klientem.

internet

W ubiegłych latach obserwowany był trend na ciągłe udoskonalanie wyglądu strony, aż doszliśmy do momentu, kiedy to zdjęcie stało się bardziej wartościowe od treści. Flat design spowodował usunięcie zbędnych treści i wyeksponowanie informacji najbardziej wartościowych dla klienta. Content to bardzo istotny element marketingu, który kieruje potencjalnych klientów na nasze strony. To dzięki umiejętnie dobranym i umieszczonym informacjom, klient dociera do naszej strony za pomocą Google. Ten trend będzie się ciągle utrzymywać, a nasze strony jeszcze bardziej wzbogacą się o odpowiednie treści.

Zapytaj o nasze usługi

 Jednak ten rok postawi przed content marketingiem nowe wyzwania. Każdego dnia klienci są zasypywani toną najróżniejszych informacji, co zaczyna być dla nich coraz bardziej irytujące. Dlatego właśnie markierzy są zmuszeni pracować nad treścią i formą swojego przekazu. Strategie content marketingu będą musiały być jeszcze lepiej dopracowane. Firmy będą musiały pokazać bardziej ludzką twarz i staną się kreatywnym i aktywnym uczestnikiem kultury i społeczeństwa. Dove odkrywa piękno kobiet, IKEA upiększa życie zwykłych ludzi, a Always angażuje się w walkę ze stereotypami krzywdzącymi kobiety. Ma to na celu wywołanie wrażenia, że nasza firma jest “fajna” i godna zaufania. Informacje na stronach będą umieszczane rzadziej, ale osiągną większą jakość. Należy się spodziewać wzrostu przekazów video, zwłaszcza w transmisjach na żywo.

Google i era smartfonów

Wyszukiwarka Google, to obecnie jedno najważniejszych narzędzi marketingowych. Na 37 mln Polaków, aż 27 regularnie korzysta z Internetu z czego 25 mln korzysta aktywnie z wyszukiwarki Google. Smartfony intensywnie zyskują na sile, obecnie na 7,5 mld odsłon, 2,7 pochodzi z urządzenia mobilnego. Z tego powodu, budując swoją strategię marketingową powinieneś szczególnie respektować wyszukiwarkę internetową oraz smartfony.

smartfony

Google nie pozwoli nam zapomnieć o rosnącym znaczeniu stron mobilnych, a od stycznia tego roku wprowadził w życie politykę „Mobile First Indexing”. Polega ona na osobnym i wyższym indeksowaniu stron mobilnych. Dlatego, jeżeli nie dopasujesz swojej strony do urządzeń mobilnych, niestety będziesz znajdował się na coraz niższych pozycjach. Równie istotnym stanie się szybkość ładowania stron, co ma być ulepszone za pomocą technologii Accelerated Mobile Pages. Warto się nad tym zastanowić, gdyż statystyka pokazuje, że 53% użytkowników opuszcza stronę, jeżeli ta ładuje się dłużej niż 3 sek.

Kolejnym obserwowanym trendem jest wzrost znaczenia wyszukiwarek głosowych. W 2016 roku, 20% wyszukiwań zostało zrealizowane za pomocą Voice Search, szacuje się, że do 2020 roku, liczba ta wzrośnie do 50 %. Takie zmiany wpłyną znacząco na techniki stosowane przez SEO. W wyszukiwaniu głosowym mamy tendencję do zadawania pytań, dlatego zamiast pozycjonować frazę „fryzjer wrocław” będziemy musieli zastanowić się przykładowo nad frazą „gdzie jest fryzjer we Wrocławiu?”.

Social media marketing – Facebook, Instagram, Snapchat i YouTube

Social media to zjawisko, które na dobre zrewolucjonizowało świat marketingu. Tym samym podważyły one dotychczasowe, tradycyjne sposoby, polegające na szerokiej komunikacji jednostronnej. Okazuje się, że nie da się skutecznie promować produktu bez udziału mediów społecznościowych, a nawet trzeba je wykorzystywać w czasie trwania kampanii politycznych. Najlepszym tego przykładem jest wygrana Donalda Trumpa, czy też gwałtowny wzrost poparcia dla Kukiz’15 w Polsce.

social-media

Wszystko wskazuje na to, że rok 2017 będzie kolejnym rozdziałem wojny pomiędzy Facebookiem, a Snapchatem. Niestety jest to nierówna walka, gdyż ten pierwszy posiada o wiele więcej narzędzi w postaci Messengera, Instagrama i WhatsAppa. Już w 2016 roku, Facebook „ukradł” funkcję Snapchata i zaaplikował ją w Messengerze i Instagramie. Mark Zuckerberg bardzo umiejętnie zarządza swoimi produktami i rozdziela pomiędzy nimi poszczególne funkcje. W szybkim tempie rośnie znaczenie Instagrama, szacuje się, że do końca 2017 roku ma on osiągnąć aż 800 mln użytkowników.

Obecnie na Instagramie ludzie coraz częściej publikują swoje prywatne zdjęcia, przenosząc je z Facebooka. Instagram zyskuje coraz więcej możliwości sprzedażowych i biznesowych, są tam dostępne nowe funkcje takie jak Instagram Stories, Instagram live oraz 60 sekundowe filmiki. Jest to doskonałe środowisko do jeszcze większego rozwoju influencerów – blogerów, youtuberów, celebrytów itd. Ich zaangażowanie w kampanie reklamowe to doskonały sposób na budowanie zaufania wśród klientów. Konsumenci o wiele bardziej ufają celebrytom, czy też zwykłym ludziom popularnym w sieci niż tradycyjnym spotom reklamowym. Już niedługo za pomocą Facebooka i Instagrama będziemy dokonywać zakupów i płatności, Mark Zuckerberg całkowicie zdominuje nasze życie. To będzie bardzo dobry rok dla marketerów i sprzedawców, gdyż rośnie rynek zbytu i zwiększają się udogodnienia dla konsumentów.

Sprawdź naszą ofertę

 Warto wspomnieć o kolejnym trendzie, który zdominuje ten rok – mowa tutaj o Live Streaming‘u. Wszystkie media społecznościowe intensywnie rozwijają to narzędzie, Facebook chce wprowadzić obraz live 360 stopni, a już teraz można udostępniać tam transmisje tego typu, tak samo jak na Instagramie. Jest to kolejny krok w stronę klienta, wywołujący coraz więcej interakcji. Takie zabiegi sprawiają, że marka staje się bliższa konsumentowi i bardziej ”swojska”, powoduje to budowę zaufania pomiędzy firmą, a klientem. Kolejnym krokiem po live streaming jest Virtual Reality która wkrótce opanuje niemal każdą dziedzinę życia. Za pomocą VR będziemy mogli oglądać mieszkania na sprzedaż, sprawdzać ofertę biur turystycznych, a nawet czerpać korzyści medyczne. Najbliższe miesiące zapowiadają się jako intensywny rozwój tej dziedziny techniki.

Skontaktuj się w sprawie promocji swojej marki

Marketing - kontakt

Łukasz Jaworski

B2B Sales Manager

+48 71 333 38 89

Dodaj komentarz

Poinformuj nas o Twoich celach, oczekiwaniach i doświadczeniach. Przygotujemy indywidualnie dopasowaną strategię dla Twojej marki.

Napisz do nas – umówimy się na spotkanie online.

Account manager agencja marketingowa LTB

Michał Szydlik, Account Manager

Nasi partnerzy

Wrocławska Akademia Biznesu - partner agencji marketingowej LTBDIG - partner agencji marketingowej LTBUniwersytet Ekonomiczny - partner agencji marketingowej LTBFirma Rodzinna - partner agencji marketingowej LTB