Ile kosztuje strona internetowa?

Na jakie koszty powinniśmy się więc przygotować, decydując się na założenie strony internetowej?

Ile kosztuje strona internetowa?

Pytanie to zadaje sobie każda osoba, która rozpoczyna swój biznes i chce docierać do klientów za pomocą nowoczesnego narzędzia. Współcześnie trudno już sobie wyobrazić skuteczną promocję biznesu bez posiadania dedykowanej strony internetowej swojej firmy.

Na jakie koszty powinniśmy się więc przygotować, decydując się na założenie strony internetowej? Odpowiedź na to pytanie nie jest jednoznaczna, ponieważ wszystko zależy od tego, jaką stronę chcemy stworzyć. Wiele zależy od naszego biznesu – firmy usługowe z reguły mają łatwiejsze w nawigacji strony, sklepy internetowe – mocno rozbudowane.

Ile kosztuje strona internetowa

Strony wizytówki – jaka cena ?

Najstarszym modelem strony internetowej jest tak zwana wizytówka. Ten typ strony internetowej powoli wychodzi z użytku. Dzieje się tak ze względu na to, że jest ona trudna do modyfikowania – każda zmiana na stronie wymaga pomocy programisty. Współcześnie dużą uwagę przykłada się do możliwości zmiany strony i jej dopasowywania do zmieniającej się oferty firmy – strony wizytówki sprawiają, że jest to trudne i nieopłacalne. Początkowo niskie koszty tego typu strony mogą w perspektywie czasu znacznie wzrosnąć.

Ile kosztuje taka strona? Można liczyć, że koszty wahają się w granicach 500-1500 zł netto w zależności od indywidualnej wyceny.

Strona z CMS – ile kosztuje ten typ strony ?

CMS, czyli Content Management System, to system umożliwiający wygodne zarządzanie treścią na stronie internetowej. Obecnie strony z CMSem są jednymi z chętniej wybieranych przez klientów opcji. Częste aktualizacje wpływają na dobre wyniki strony w wyszukiwarkach, a obsługa takich witryn jest intuicyjna.

Ile kosztuje taka strona? Zależnie od tego, jak bardzo rozbudowanego CMS-a zamówimy, możemy liczyć się z kwotami od 1000-2500 zł netto przy mało rozbudowanej stronie z kilkoma podstronami, do 4000 zł netto przy bardziej rozbudowanej stronie z wieloma podstronami i dodatkowymi zabezpieczeniami.

Koszty budowy strony internetowej

Sklep internetowy – koszty stworzenia

Sklepy internetowe są zdecydowanie droższe od tradycyjnych stron internetowych, a to ze względu na ich rozbudowane funkcje użytkowe. Sklepy powinny mieć opcję samodzielnego rozliczania faktur oraz łatwego dodawania przez właściciela nowych produktów, umożliwiać użytkownikowi różne formy płatności (PayPal, przelew, pobranie), a także mieć odpowiednio rozbudowaną strukturę strony.

Ceny sklepów są bardzo zróżnicowane – sklepy małe, które nie będą wymagać od wykonawcy stworzenia nietypowych realizacji, kosztują średnio ok. 2500-4000 zł netto. Te bardziej rozbudowane, z wieloma nietypowymi funkcjami, np. różnymi funkcjami płatności, mogą kosztować ok. 4000-8000 zł netto.

Decydując się tworzenie sklepu internetowego warto brać pod uwagę podejście i oferowane przez wykonawcę doradztwo.

Portal, serwis – koszty budowy

Im większa funkcjonalność strony internetowej jaką chcemy kupić, tym wyższa jej cena. Duże portale internetowe, serwisy ogłoszeniowe, porównywarki cenowe i inne strony mogą być znacznie droższe. Podanie widełek cenowych jest niezwykle trudne, kwestie tego typu zwykle rozpatrywane są indywidualnie, jednak można liczyć, że będą to koszty od ok. 5000 zł netto do nawet kilkudziesięciu tysięcy złotych.

Ceny stron mogą dziwić, jednak warto pamiętać, że zależnie od naszych potrzeb mogą się one mocno różnić. Mogą być znacznie niższe lub wyższe, wszystko zależy od tego, na jakim efekcie wizualnym i na jakich funkcjach strony nam zależy.

Profesjonalne strony internetowe wykonane przez LTB

Zachęcamy do kontaktu z LTB.pl w celu uzyskania indywidualnej wyceny dla konkretnego zlecenia, chętnie pomożemy w wybraniu najkorzystniejszego rozwiązania, dopasowanego do potrzeb Klienta. Podczas tworzenia stron internetowych kierujemy się potrzebami naszych Klientów i proponujemy im najlepsze rozwiązania: eleganckie pod względem wizualnym, funkcjonalne w użytkowaniu oraz wygodne do optymalizacji SEO.

Poznaj nasze ceny – zapraszamy do kontaktu

Na co warto uważać?

Niektórzy wykonawcy proponują strony internetowe już za kilkaset złotych. Dlaczego warto takich ofert unikać? Praca nad dobrą stroną jest zajęciem pracochłonnym i wymagającym, osoba, która obiecuje nam wykonanie dobrej jakości strony małym kosztem albo jest amatorem, albo stworzy słabej jakości projekt, który będzie nieestetycznie wykonany i zagrożony licznymi atakami ze strony hakerów. Zakup takiej strony może wiązać się z koniecznością licznych poprawek i w ostatecznym rozrachunku możemy zapłacić znacznie więcej niż za ofertę od początku dobrze wykonaną.

Im wyższa cena, tym wyższa jakość?

Nie zawsze cena idzie w parze z jakością. Warto o tym pamiętać i podczas wybierania zleceniodawcy kierować się nie tylko deklarowaną przez niego ceną zlecenia, ale i dotychczas zrealizowanymi przez niego projektami. Jeżeli projekty stron internetowych nam się podobają wówczas warto skorzystać z usług takiego specjalisty – jeżeli jednak jego projekty nam nie odpowiadają, np. ze względu na nieestetyczny charakter, to nie powinniśmy wybierać zleceniodawcy, nawet jeżeli proponuje on wysoką cenę, która mogłaby sugerować najlepszą jakość.

Ile trwa realizacja zlecenia?

Czas przygotowania strony jest proporcjonalny do trudności jej wykonania. Zwykle jest to odpowiednio:

  • strony wizytówki do 14 dni,
  • strony z CMSem do 30 dni,
  • sklepy internetowe do 60 dni,
  • portale ponad 2 miesiące.

Jeżeli czas wykonania usługi wydaje się klientowi długi, może on zapytać o możliwość realizacji ekspresowej, jednak wówczas warto mieć na uwadze, że cena może mocno wzrosnąć w stosunku do planowanej w budżecie początkowym.

Sprawdź nasze realizacje

Temat tworzenia stron internetowych powinien być ważny dla wszystkich osób prowadzących swój biznes, czy to firm usługowych czy sklepów. W LTB.pl dbamy o zadowolenie naszych Klientów, dlatego proponujemy różne typy stron internetowych, które dopasowujemy indywidualnie. Zachęcamy do zapoznania się z naszymi realizacjami, na tej podstronie prezentujemy część z wykonanych do tej pory zleceń.

Skontaktuj się w sprawie promocji swojej marki

Marketing - kontakt

Łukasz Jaworski

B2B Sales Manager

+48 71 333 38 89

Dodaj komentarz

Poinformuj nas o Twoich celach, oczekiwaniach i doświadczeniach. Przygotujemy indywidualnie dopasowaną strategię dla Twojej marki.

Napisz do nas – umówimy się na spotkanie online.

Account manager agencja marketingowa LTB

Michał Szydlik, Account Manager

Nasi partnerzy

Wrocławska Akademia Biznesu - partner agencji marketingowej LTBDIG - partner agencji marketingowej LTBUniwersytet Ekonomiczny - partner agencji marketingowej LTBFirma Rodzinna - partner agencji marketingowej LTB