Google Moja Firma

Najczęściej zadawane pytania

Google Moja Firma – FAQ

Google Moja Firma to wyjątkowo skuteczne i poręczne narzędzie dla firm, które chcą promować swoją markę w Internecie i docierać z nią do klientów lokalnych. Jako użytkownicy sieci, poszukując restauracji, salonu kosmetycznego, mechanika samochodowego, biura podróży czy dowolnej firmy usługowej, często korzystamy z mapy  Google, znajdując miejsca najbliższe naszej obecnej lokalizacji. Z perspektywy firmy, wykorzystanie Google Moja Firma do poprawienia swojej widoczności na rynku lokalnym zdecydowanie działa. Co jednak warto wiedzieć, zanim utworzysz profil swojej firmy?

Google Moja Firma – Poradnik

Zajmując się promocją marek w sieci i kompleksowym marketingiem internetowym, nasi specjaliści często  otrzymują zapytania o tworzenie profilu w Google Moja Firma. Z doświadczenia wiemy, jak pozytywne dla budowania wizerunku firmy w sieci będzie pojawienie się na mapach Google i samodzielne stworzenie profilu, ale wiemy też, na jakie aspekty zwrócić uwagę, by zrobić to skutecznie. Poniżej przygotowaliśmy kilka typowych pytań o doświadczenia z tworzeniem profilu w Google Moja Firma oraz naszych odpowiedzi, które pomogą Ci zrozumieć, dlaczego warto pojawić się tam będąc firmą lokalną.

Zapytaj o nasze usługi

1. Profil czy witryna firmy?

Tworząc konto w Google Moja Firma otrzymujesz możliwość uzupełniania podstawowych informacji o swojej działalności, wyświetlanych użytkownikom poszukującym firm w Twojej branży, konkretnych produktów lub usług lub bezpośrednio Twojej firmy korzystając z wyszukiwarki bądź map. Po uzupełnieniu danych teleadresowych, informacji o godzinach otwarcia, dodaniu aktualnych zdjęć, cennika czy menu stworzysz swój własny profil, który możesz uzupełniać o kolejne informacje wraz z rozwojem swojej działalności. Google umożliwia jednak także stworzenie witryny internetowej z pomocą Google Moja Firma. To darmowa strona internetowa, tworzona automatycznie na podstawie informacji zawartych w profilu firmy. Plusem strony jest to, że aktualizuje się wraz z aktualizacją profilu. Niestety, jeśli chcesz rozwijać własną stronę internetową, pozycjonować ją i zdobywać lepsze pozycje w wynikach organicznych, zdecydowanie lepszym pomysłem jest pozostanie wyłącznie przy profilu Google Moja Firma i stworzeniu strony www pod własną domeną.

Przykład możliwości budowy strony internetowej z pomocą Google Moja Firma.

2. Jak profil w Google Moja Firma wpływa na zasięgi?

Usługa Google Moja Firma dedykowana jest przede wszystkim dla firm, które chcą pozyskiwać klientów lokalnie i stacjonarnie. Sama obecność w usłudze jest przez Google mile widziana i nagradzana przez wyszukiwarkę, a dobrze uzupełniony i często aktualizowany profil ma szansę pojawić się wyżej w wynikach wyszukiwania. Warto angażować się w interakcje z klientami zostawiającymi swoje opinie pod profilem, korzystać z możliwości prezentacji najczęściej zadawanych pytań, publikować zdjęcia itp. Pamiętaj jednak, by zawsze połączyć swój profil w Google Moja Firma z aktualnym adresem Twojej witryny internetowej – na Twój profil trafią również klienci, którzy niekoniecznie chcą skorzystać z usług lokalnie. Google Moja Firma może być w ich przypadku doskonałym narzędziem do zwiększania ruchu na stronie.

3. Czy profil w Google Moja Firma jest niezbędny?

Nie, choć polecamy go naszym klientom zawsze, także w przypadku sklepów internetowych niemających dostępnej dla klienta siedziby stacjonarnej. Nawet jeśli aktywnie działasz w mediach społecznościowych, masz dobrze rozwiniętą stronę internetową i klienci trafiają do Ciebie dzięki dobrym pozycjom w wynikach wyszukiwania, profil w Google Moja Firma uzupełni Twoje działania, wzmocni pozycję strony w wyszukiwarce oraz pokaże Twoją firmę na mapach Google.

4. Czy mogę dodać wiele lokalizacji w profilu Google Moja Firma?

Możliwości narzędzia Google Moja Firma są stale rozszerzane i dopasowywane do potrzeb różnego rodzaju działalności. Ci, którzy prowadzą działalność skupioną na danym obszarze obsługi (np. restauracje świadczące usługę dowozu) mogą określić w zakładce informacje obszar, w którym dostarczają swoje produkty.

Ustawienie obsługiwanego obszaru dla firmy.

Dodanie kilku lokalizacji firmy jest już nieco trudniejsze – mając firmę z wieloma oddziałami, należy stworzyć dla każdego osobną wizytówkę z linkiem do podstrony oddziału. Aby nie dokładać sobie dodatkowej pracy oraz ułatwić Twoim klientom zrozumienie profilu, polecamy ukrywanie bądź uzupełnianie adresu o dodatkowe informacje w zależności od charakteru działalności. W jaki sposób to zrobić?

Jeśli masz więcej niż jeden gabinet/biuro obsługi/szerszy obszar działania, możesz dodać adres swojej siedziby jako adres główny, a w informacjach dodatkowych określić miasta i obszary, które obsługujesz.

Możliwe jest także ukrycie adresu (choć nie polecamy jego całkowitego usuwania) i pozostawienie do wiadomości użytkowników jedynie informacji dodatkowych o obszarze działania.

5. Atrybuty w Google Moja Firma – na czym to polega?

Przeglądając profile restauracji, hoteli czy firm usługowych w Google Moja Firma często spotykamy się z atrybutami wskazującymi na różne aspekty działalności firmy. Dostęp do Wi-Fi, bar, parking, bezpłatne śniadanie – informacje tego typu są łatwe do zrozumienia i często sprawdzane przez potencjalnego klienta w pierwszej kolejności. Dodawanie atrybutów jest wartościowe, ale niestety nie można zrobić tego całkowicie samodzielnie – informacje są uzupełniane na podstawie pytań Google do użytkowników odwiedzających miejsce, dlatego warto zachęcać swoich klientów do udzielania odpowiedzi na pojawiające się w wyszukiwarce pytania.

Możliwości w zakresie ustawienia atrybutów

6. Czy w Google Moja Firma mogę prezentować produkty?

Tak. Od 2019 roku dostępna jest opcja utworzenia katalogu produktów z podziałem na kategorie i dodania krótkiego opisu kolekcji wraz z linkiem do jej podstrony na Twojej stronie internetowej. Warto z tego korzystać prowadząc jakikolwiek sklep online, dając w ten sposób klientom możliwość oceny oferty i dostępnych produktów zanim przejdą na Twoją stronę internetową i zwiększając CTR (click-through rate – współczynnik klikalności linków w profilu). Katalog produktów będzie widoczny w postaci karuzeli po kliknięciu w wizytówkę, zarówno na komputerach jak i urządzeniach mobilnych.

Zapytaj o możliwości konfiguracji GMF z LTB

Dlaczego warto korzystać z Google Moja Firma?

Jeśli jesteś firmą lokalną, chcesz zyskać zasięgi wśród potencjalnych klientów w okolicy i konkurować na rynku, Google Moja Firma będzie doskonałym bezpłatnym narzędziem ułatwiającym zarządzanie wizerunkiem swojej firmy w największej wyszukiwarce w sieci. Tworząc profil w Google Moja Firma i uzupełniając go zarówno o podstawowe i niezbędne, jak i dodatkowe informacje o swojej działalności możesz promować firmę na mapach, w organicznych wynikach wyszukiwania dla danej lokalizacji, a także zadbać o pozycję własnej strony internetowej. Google widzi obecność w Google Moja Firma pozytywnie, weryfikując w ten sposób firmy oraz nagradzając je za aktywną działalność i budowanie własnego wizerunku w sieci lepszą widocznością.

Google Moja Firma umożliwi Ci także nawiązywanie bezpośredniego kontaktu ze swoimi klientami, budowanie społeczności wokół swojej marki oraz kontrolowanie opinii, jakie pojawiają się o niej w sieci. Przez możliwość dodawania komentarzy, ocen, a nawet własnych propozycji zmian w profilu, klienci mogą wspomóc budowanie pozytywnego wizerunku Twojej marki lub wskazać obszary, w których warto się poprawić. Zapewniony w ten sposób social proof jest jednym z najsilniejszych elementów wpływających na kształtowanie opinii użytkowników Internetu. Jeśli chcesz osiągać sukces promując się w sieci, zadbaj o to by dobrze wyglądała nie tylko Twoja strona internetowa, ale i wizytówka firmy w Google.

Skontaktuj się w sprawie promocji swojej marki

Marketing - kontakt

Łukasz Jaworski

B2B Sales Manager

+48 71 333 38 89

Dodaj komentarz

Poinformuj nas o Twoich celach, oczekiwaniach i doświadczeniach. Przygotujemy indywidualnie dopasowaną strategię dla Twojej marki.

Napisz do nas – umówimy się na spotkanie online.

Account manager agencja marketingowa LTB

Michał Szydlik, Account Manager

Nasi partnerzy

Wrocławska Akademia Biznesu - partner agencji marketingowej LTBDIG - partner agencji marketingowej LTBUniwersytet Ekonomiczny - partner agencji marketingowej LTBFirma Rodzinna - partner agencji marketingowej LTB