Rynek tłumaczeń staje się z roku na rok coraz bardziej konkurencyjny, wymagając zarówno od freelancerów, jak i dużych biur tłumaczeń, podejmowania kolejnych działań marketingowych i wizerunkowych w ramach budowania silnej marki. Klientem, którego przykład będziemy analizować w dzisiejszym case study, jest wrocławskie biuro tłumaczeń Yellow.pl. W jaki sposób zdołaliśmy osiągnąć 468% wzrost fraz TOP 10 i poprawić widoczność strony w wyszukiwarce dla najważniejszych fraz lokalnych?

Klient

Wrocławskie biuro tłumaczeń Yellow działa na rynku od 1995 roku, oferując kompleksową obsługę językową firm i instytucji. Dysponując tłumaczami obsługującymi aż 58 języków świata, biuro gwarantuje wysokiej jakości tłumaczenia, obsługę konferencji oraz specjalistyczne szkolenia językowe. Pomimo wieloletniej obecności w branży i ugruntowanej pozycji rynkowej, nasz Klient dostrzegł potrzebę rozwijania swojej widoczności w sieci i budowania wizerunku solidnej marki w oparciu o wykorzystanie najnowszych narzędzi marketingu internetowego. Po kilku nieudanych współpracach z innymi firmami SEO zdecydował się zaufać specjalistom LTB. Jak wybrnęliśmy z powierzonego nam zadania?

Zadania i cele

Opierając się o wstępne rozmowy z Klientem oraz jego wyrazy niezadowolenia z działań przeprowadzonych do tej pory przez poprzednie firmy SEO, od początku przyjęliśmy linię otwartej rozmowy o możliwościach, perspektywach i wymaganiach działań optymalizacyjnych. Wyjaśniając m.in. konieczność poświęcenia czasu na osiągnięcie wysokich wyników dla topowych fraz oraz zauważenia większego wzrostu ruchu na stronie, ostatecznie ustaliliśmy, że priorytetem będzie wykorzystanie pozycjonowania lokalnego.

Strona internetowa klienta wymagała pewnych poprawek technicznych i optymalizacji działania zgodnie z najnowszymi trendami, ale główne działania skupiły się na optymalizacji treści, researchu i wdrożeniu fraz kluczowych, content marketingu oraz link buildingu.

Cele podstawowe:

  • Osiągnięcie widoczności w TOP10 dla najważniejszych fraz kluczowych przynajmniej na poziomie przynajmniej 50 fraz (z 16 startowych, wzrost ponad 300%).
  • Poprawa ruchu organicznego.
  • Wzrost widoczności marki.
  • Poprawa konkurencyjności marki na rynku lokalnym.

Zaczynając działania w styczniu 2017 mieliśmy 24 frazy w TOP 10, 6 fraz w TOP 3 i 435 fraz w TOP 50. Realizując optymalizację www, wdrażając nowe treści w ramach content marketingu oraz stawiając na udoskonalenie witryny, zdołaliśmy osiągnąć wzrosty na wszystkich trzech poziomach.

Jak działaliśmy?

Frazy kluczowe

Stawiając za główny cel poprawę widoczności strony internetowej dla najważniejszych fraz kluczowych i skupiając się przede wszystkim na pozycjonowaniu lokalnym, pierwsze działania naszego teamu SEO skupiły się na audycie i researchu fraz kluczowych. Biorąc pod uwagę działalność i specjalizację biura tłumaczeń, koncentrację na projektach we Wrocławiu oraz usługi w postaci tłumaczeń symultanicznych i pracy przy tłumaczeniach nietypowych języków, po przeprowadzeniu analizy działań konkurencji i zweryfikowaniu możliwych do wykorzystania fraz kluczowych w narzędziach do planowania przeszliśmy do działania.

Lista najważniejszych fraz kluczowych została ograniczona do kilkunastu pozycji, dając nam możliwość skupienia się na nich w pierwszych miesiącach działania. Po osiągnięciu satysfakcjonujących efektów skupialiśmy działania na kolejnych frazach, docierając finalnie do ponad 90 pozycji w TOP 10.

Audyt i optymalizacja strony

Z pomocą zmian wykonanych przez naszych specjalistów, m.in. poprawy czasu ładowania się strony, optymalizacji grafik oraz linkowania wewnętrznego zbudowaliśmy dobrze funkcjonującą i nowoczesną stronę internetową. Jakość i sprawność strony są jednymi z czynników wpływających na pozycję w Google, dlatego zależało nam na zabezpieczeniu witryny klienta na kilka lat działania bez konieczności wdrażania kolejnych, dużych poprawek i działań optymalizacyjnych.

Optymalizacja SEO i content marketing

Przygotowanie fraz kluczowych było jedynie pierwszym krokiem do poprawy widoczności strony internetowej klienta. Ustalone słowa kluczowe musiały zostać wdrożone zarówno na stronie i istniejących już podstronach, jak i w przygotowywanych treściach, nagłówkach, tytułach stron i opisach meta. Dla wzmocnienia efektów SEO wdrożyliśmy na stronie bloga, w ramach którego rozbudowane treści dawały większe szanse na wdrażanie fraz kluczowych oraz wzbudzanie zainteresowania wśród czytelników, zachęcając ich do powrotu na stronę.

Linkbuilding

Ostatnim elementem budowania widoczności strony i jej rankingu w Google było wykorzystanie możliwości linków zewnętrznych prowadzących z portali branżowych, forów internetowych i artykułów na portalach zewnętrznych. Opcja ta dała nam możliwość pracy nad celami dodatkowymi (zwiększeniem ruchu na stronie), ale jednocześnie wsparła wartość strony przez doprowadzenie do niej wartościowych linków.

Główne korzyści

Priorytetem działań dla klienta Yellow.pl było zwiększenie widoczności strony dla fraz kluczowych, w tym w dużej mierze fraz lokalnych dla Wrocławia. Ostatecznie udało nam się osiągnąć:

  • Frazy w TOP 3 – wzrost o 283%
  • Frazy w TOP 10 – wzrost o 468%
  • Frazy w TOP 50 – przyrost o 250 dodatkowych fraz kluczowych

Co jednak najważniejsze, wszystkie frazy, dla których odnotowaliśmy wejście do TOP10 i TOP3 są z perspektywy działalności klienta najważniejszymi frazami. Frazy przekierowują zarówno do strony głównej, jak i do podstron ofertowych dedykowanych dla konkretnych usług w ramach pracy biura tłumaczeń.

Efekty w liczbach

Źródło: Senuto

Równie ciekawie prezentują się statystyki dla fraz za ostatni tydzień. Zielone wartości pod liczbą fraz wskazują jaki wzrost odnotowaliśmy od minionego poniedziałku. Przy takim tempie wzrostu, kolejne miesiące współpracy z Yellow.pl i dalszej pracy nad budowaniem widoczności strony zapowiadają się owocnie.

Źródło: Senuto

Współpraca z Yellow.pl skupia się obecnie na kontynuacji podjętych do tej pory działań , wdrażaniu kolejnych kroków w celu uzyskania wyższej pozycji strony w wyszukiwarkach oraz rozwoju w kierunku zwiększania ruchu organicznego na stronie internetowej. W agencji marketingowej LTB stawiamy na działania długofalowe, zawsze dążąc do osiągnięcia stabilnych wyników!

SPRAWDŹ JAKIE DZIAŁANIA MOŻEMY PRZEPROWADZIĆ DLA TWOJEJ STRONY INTERNETOWEJ!

Napisz do nas!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *