Skuteczny e-mail marketing

Niezawodny sposób na zwiększenie konwersji

E-mail marketing – jak robić to skutecznie?

Szukasz sposobu na zwiększenie konwersji na swojej stronie internetowej? Jeśli tak, to warto rozważyć wykorzystanie newsletterów. E-mail marketing polega na komunikowaniu się z klientami (również tymi potencjalnymi) za pomocą poczty elektronicznej. Jego przewagą jest bezpośredni kontakt z odbiorcami – gdy użytkownik zapisze się na listę subskrybentów, otrzymujemy możliwość wysyłania wiadomość prosto na jego skrzynkę.

Zapytaj o realizacje e-mail marketingu w naszej agencji!

Jak zbudować listę subskrybentów?

Do zbudowania listy adresów e-mail, na które trafić będą mogły treści reklamowe, wykorzystuje się strony internetowe – mogą to być zarówno blogi, serwisy informacyjne, tematyczne, jak i sklepy. Aby zachęcić użytkownika do zapisania się do newslettera, warto zaoferować mu korzyści, do których dostęp otrzyma po dokonaniu subskrypcji – może być to m.in. indywidualny kod rabatowy. Skuteczną metodą są również gratisy – użytkownik otrzymuje dostęp, np. do e-booka, testowego planu pielęgnacyjnego, raportu czy studium przypadku dopiero po zapisaniu się na listę i wyrażeniu zgody na przesyłanie do niego treści reklamowych.

 

Badanie wykorzystania poczty elektronicznej w Polsce, SARE 2022

Obserwujemy wzrost użytkowników, którzy jako motywację zapisania się do newslettera wskazują korzyści wynikające z subskrypcji – warto wziąć to pod uwagę przy planowaniu pozyskania listy mailingowej, aby możliwe było nawiązanie długotrwałej relacji marka-klient. W przypadku e-mail marketingu, łatwo jest śledzić takie parametry jak współczynnik otwarć i kliknięć, dzięki czemu można precyzyjne zbadać skuteczności kampanii.

Co zrobić, aby wiadomość nie wylądowała w koszu?

Najczęstsze powody, dla których wiadomości z newslettera są usuwane, często nawet bez otwarcia, to m.in. nieciekawy tytuł, zbyt wiele e-maili od jednego nadawcy, spam. Co zrobić, aby tego uniknąć i zaangażować użytkownika? Dobry newsletter powinien posiadać następujące cechy:

  • Dostarcza oczekiwanych treści (jest zgodny z tematyką, istotny i użyteczny – jeśli użytkownicy uznają newsletter za wartościowy, chętniej skorzystają z usługi).
  • Ma przyciągający uwagę tytuł (im bardziej oryginalny, tym lepiej).
  • Jest personalizowany (zawiera imię odbiorcy, jest zgodny z jego zainteresowaniami).
  • Jest responsywny (prawidłowo wyświetla się na wszystkich urządzeniach – należy zadbać nie tylko o wersję desktopową, ale i mobilną).

Ważne jest również, aby udostępnić użytkownikowi możliwość łatwego i szybkiego wypisania się z newslettera – utrudnianie tego może zostać źle odebrane i wzbudzić frustrację, nie powinno się trzymać nikogo na liście subskrybentów na siłę.

Garść wskazówek dla twórcy newslettera

1. Zadbaj o to, aby tytuł był ciekawy, zaskakujący, przykuwający uwagę. To od niego zależy, czy wiadomość zostanie odczytana, czy od razu wyląduje w koszu. Nie powinien być też za długi – można wykorzystać emotikony (UWAGA: nie wszystkie będą się wyświetlać).

Newsletter topkoszulki.pl

2. Wykorzystuj regułę niedostępności i twórz oferty ograniczone czasowo – dzięki temu użytkownik zachęcony zostanie do szybkiego podjęcia działania.

Newsletter empik.com

Newsletter empik.com

3. Zadbaj o estetykę wiadomości – przygotuj ładne grafiki i sformatuj odpowiednio tekst. Warto dodać odrobinę koloru i pogrubień, aby wyróżnić najważniejsze informacje.

Newsletter topkoszulki.pl

4. Pamiętaj o odnośniku do strony docelowej (na przykład w formie przycisku) – ułatw subskrybentowi drogę. Spraw, aby mógł łatwo zorientować się, co musi zrobić, aby wykonać kolejny krok, niezależnie od tego, czy chodzi o dokonanie zakupu, czy przejście na bloga.

Newsletter joannaglogaza.com

5. Nie zapomnij o umożliwieniu łatwego wypisania się z newslettera. Nikt nie chce utknąć na liście mailingowej, na której nie chce być. W każdej wiadomości umieść specjalny link, aby użytkownik mógł w szybki sposób zrezygnować z subskrypcji, jeśli nie jest już nią zainteresowany.

Newsletter picodi.com

E-mail marketing wciąż na topie

Newsletter to jedna z najbardziej skutecznych form reklamy. Pozwala dotrzeć do dużej grupy odbiorców, co może prowadzić do wielu konwersji. Popularność e-mail marketingu nie spada, ponieważ stale odnotowywane są wzrosty przychodów w stosunku do włożonego wysiłku i poniesionych kosztów.

Skontaktuj się z nami

Jeśli wiadomości będą przygotowywane w odpowiedni sposób, podniosą szanse na zakup. W obecnych czasach użytkownicy bombardowani są ogromną liczbą komunikatów – aby newsletter był skuteczny, musi się wyróżnić, oferować (potencjalnemu) klientowi konkretne korzyści oraz być adekwatny do jego zainteresowań i aktualnych potrzeb – dzięki temu pozostawi użytkownika z pozytywnymi wrażeniami: pamiętali o mnie, wiedzą co lubię i czego szukam, jestem dla nich ważny – co z pewnością przełoży się na wyniki sprzedażowe.

Skontaktuj się w sprawie promocji swojej marki

Marketing - kontakt
Łukasz Jaworski
B2B Sales Manager
+48 71 333 38 89

Poinformuj nas o Twoich celach, oczekiwaniach i doświadczeniach. Przygotujemy indywidualnie dopasowaną strategię dla Twojej marki.

Napisz do nas – umówimy się na spotkanie online.

Account manager agencja marketingowa LTB

Michał Szydlik, Account Manager

Nasi partnerzy

Wrocławska Akademia Biznesu - partner agencji marketingowej LTBDIG - partner agencji marketingowej LTBUniwersytet Ekonomiczny - partner agencji marketingowej LTBFirma Rodzinna - partner agencji marketingowej LTB