Dlaczego aktualna strona internetowa jest bardziej wartościowa?

SEO a aktualna strona internetowa

Dlaczego aktualna strona internetowa jest bardziej wartościowa?

Strona internetowa stanowi obecnie jedno z najważniejszych narzędzi, które służy do zawiązywania komunikacji między nadawcą komunikatów a ich docelowymi odbiorcami. Nadawcą mogą być firmy, blogerzy, fundacje, organizacje, zrzeszenia czy różnego rodzaju hobbyści, fani czy zwolennicy. Odbiorcami są ci internauci, którzy na stronie internetowej poszukują wiadomości związanych np. z ofertą firmy, możliwościami, które zapewniają organizacje czy newsami dotyczącymi konkretnej tematyki, np. nowych technologii.

Aktualna strona internetowa zachęca czytelników do pozostania na niej dłużej i do odszukania większej ilości informacji. Im bardziej aktualna jest strona internetowa tym bardziej wartościowa może być dla użytkownika.

Zapytaj o nasze usługi

Jak należy rozumieć pojęcie aktualnej strony internetowej?

Na początku chcemy nadmienić, iż aktualna niekoniecznie wiąże się z pojęciem aktualizowania. Pierwsze pojęcie oznacza umieszczanie treści zgodnych np. z obecną tożsamością firmy, misją organizacji – mogą to być aktualności czy nowe posty na blogu w przypadku serwisu tematycznego. Pojęcie aktualizacji wiąże się z wykorzystywaniem najnowszego oprogramowania, wtyczek, systemów zarządzania treścią, systemów zabezpieczeń dla strony czy technologii usprawniających szybkość ładowania się witryny. Należy oczywiście pamiętać o tym, aby aktualna strona była także aktualizowana. Przejdźmy jednak do pojęcia aktualności.

Aktualna strona internetowa dostarcza użytkownikowi wielu cennych dla niego informacji. Pozwala mu uzyskać prawdziwe i aktualne dane kontaktowe, pozwala poznać misję lub wizję firmy, aktualną ofertę, jej możliwości, obecnych partnerów czy projekty, nad którymi pracuje lub w które jest zaangażowana.

Aktualna strona internetowa pomaga budować pozytywny wizerunek firmy, jest również doskonałym wyznacznikiem dla algorytmu wyszukiwarki Google, który pomaga oznaczyć witrynę jako bogatą w świeże, nowe treści. To z kolei przekłada się na dobre, wymierne wyniki w rankingu wyszukiwarki. Im bardziej aktualna jest nasza strona, tym większa szansa na to, że w naturalny sposób będzie widoczna na większą ilość słów kluczowych w przeglądarce. Pozwala to na sprawne zwiększenie ruchu na stronie internetowej co przełożyć może się na więcej czytelników, klientów, osób polecających czy udostępniających treści z witryny np. w mediach społecznościowych lub na forach internetowych.

Wizerunek a aktualna strona internetowa

Czynność aktualizowania witryny jest korzystna przede wszystkim z punktu widzenia budowania wizerunku. Za przykład weźmy witrynę, która należy do firmy zajmującej się usługami. Firma usługowa niezależnie od swojej wielkości oraz grupy docelowej, do której chce dotrzeć może z powodzeniem prowadzić swoją własną stronę internetową.

Strona stanowić będzie nie tylko wizytówkę firmy i miejsce pozyskiwania danych kontaktowych ale będzie również wyznacznikiem wiedzy konkretnego podmiotu na dany temat. Wykazanie się swoją wiedzą i profesjonalizmem jest sposobem na zdobywanie kolejnych cennych punktów dla wizerunku marki. Profesjonalnie przygotowana strona internetowa, z dobrą nawigacją, przejrzystymi informacjami, nowoczesnym, atrakcyjnym dizajnem ma szansę zdobyć dobrą reputację i być popularną w swoim segmencie.

SEO a aktualna strona internetowa

Więcej treści to większe prawdopodobieństwo tego, że na witrynie pojawi się więcej gości, którzy będą zainteresowani tym, co mamy do powiedzenia. W przypadku witryny firmowej ważne jest to, aby zamieścić wszelkie informacje kontaktowe do firmy, aktualną ofertę oraz możliwości jakimi firma dysponuje. Właśnie tych informacji na samym początku szukać będą potencjalni klienci. Im mocniej rozbudowywać będziemy zawartość strony, tym większa szansa na to, że strona znajdzie się na lepszych pozycjach na konkretne zapytania w wyszukiwarce Google.

Celem jest osiągnięcie pierwszej 10 wyników, natomiast najlepiej jest, kiedy strona internetowa pojawia się w pierwszych trzech rezultatach. Dowodzą tego badania przeprowadzone na internautach: pierwsze 3 wyniki odznaczają się najwyższą liczbą klikalności w link, podobnie wygląda sytuacja w przypadku badań rejestrujących poruszanie się gałki ocznej – to właśnie na 3 pierwsze wyniki najpierw kieruje się wzrok internauty.

Im więcej treści budowanych pod konkretne wyrażenia znajdującej się na stronie, tym lepiej dla witryny. Zróżnicowanie słów kluczowych to sposób na budowanie ruchu dzięki strategii tak zwanego długiego ogona. W sposób najbardziej naturalny stosowany jest on w przypadku sklepów internetowych, które dzięki wielu kategoriom produktowym oraz samym produktom mogą być widoczne na setki zapytań w pierwszej dziesiątce wyników wyszukiwania bez dodatkowego podlinkowywania adresów URL.

Poniżej prezentujemy najważniejsze elementy, które warto aktualizować na swojej stronie internetowej. Opiszemy też w jaki sposób poprawić swoją widoczność w wyszukiwarce na większą liczbę wyrażeń.

Strona główna witryny

W tym miejscu najczęściej pojawia się szeroko pojęte menu. Występuje w postaci rozwijanej listy, kafelek, spisu podstron lub odnośników do kolejnych informacji ze strony pod różną postacią – obrazka, animacji itd. Strona główna stanowi drogowskaz dla osób, które chcą zapoznać się z różnymi informacjami zamieszczonymi na stronie. Ważne zatem jest zadbanie o to, aby na stronie głównej pojawiły się odnośniki do wszystkich zakładek, a w tychże zakładach odnośniki do kolejnych podstron itd.

Dobra nawigacja strony podnosi jej wartość w oczach użytkownika, przyspiesza odnajdywanie informacji i poprawia współczynnik odrzuceń, który wiąże się na przykład z szybkim zamknięciem strony, jeżeli użytkownik nie może znaleźć tego, czego szuka już w kilka chwil po włączeniu witryny.

Menu strony głównej
Strona główna witryny to miejsce, w którym powinniśmy zamieszczać wszelkie aktualności. Dobrze jest, kiedy aktualności nie są widoczne w całości na stronie głównej, lecz są przestawione w formie tzw. zajawki, kierującej do właściwej podstrony z tekstem. Na stronie głównej możemy pokrótce opisać to, czym się zajmujemy oraz jaki jest cel naszej działalności. Na rozwinięcie tychże informacji powinniśmy znaleźć miejsce na osobnych podstronach, o czym napiszemy w dalszej części artykułu.

Pamiętajmy o tym, aby z możliwie największą częstotliwością dodawać kolejne aktualności na naszą stronę. Do aktualności zaliczyć możemy między innymi:
• ważne wydarzenia firmowe,
• fakty związane z wzięciem udziału w targach,
• informacje dotyczące nowych funkcjonalności bądź rozszerzenia oferty,
• kody rabatowe dla wybranych usług,
• informacje dotyczące zawiązania nowej współpracy z ważnym podmiotem – np. z fundacją
• odnośniki do nowych wpisów na blogu
Materiałów do działu aktualności możemy znaleźć o wiele więcej, są one zależne przede wszystkim od profilu działalności firmy.

Stopka strony internetowej

W tym miejscu najczęściej zamieszcza się odnośniki do mniej popularnych podstron takich jak regulamin, informacje dotyczące dofinansowania, z których korzysta firma, mapa strony, informacje dotyczące partnerów, FAQ czy informacje związane z możliwością reklamy na stronie. Mniej popularne podstrony nie są jednakże mniej ważne z punktu widzenia wizerunku oraz SEO. Warto poświęcić im czas i edytować je, jeżeli zmienia się ich rzeczywista zawartość.

Stopka strony internetowej

Mowa tutaj przede wszystkim o regulaminie, warunkach współpracy czy linków do projektów, w których firma bierze udział. W stopce powinniśmy również zamieścić informacje dotyczące wieku domeny. Możemy tam również wpisać najważniejsze słowa kluczowe, z którymi związana jest domena. Regularne aktualizowane wszystkich wymienionych danych zdecydowanie ogranicza ryzyko wyłączenia strony przez część użytkowników. Niektórzy internauci mogą bowiem przypuszczać, że oferty firma jest nieaktualna, jeśli w stopce witryny wciąż widnieje „Copyright © 2013” – a przecież mamy rok 2016.

O nas

Ta zakładka najczęściej wypełniana jest zawartością tylko podczas pierwszego uruchomienia strony. Najczęściej znajdują się tam takie informacje jak rok założenia firmy, jej misja, plany na przyszłość, główne cele, informacje dotyczące zespołu oraz ważne kroki w rozwoju marki. To oczywiście dobry pomysł aby właśnie tego rodzaju informacje zawrzeć w takim miejscu, jednakże ważne jest także to, aby je uzupełniać, jeśli pojawi się taka okazja. Wiele firm zapomina o tym, aby opisać ważne wydarzenia mające miejsce w ubiegłych miesiącach czy nawet latach. Zdarzają się także sytuacje kiedy to, w zakładce dotyczącej informacji o firmie widniały nieaktualne informacje dotyczące zarządu, misji czy lat obecności na rynku.

Warto poświęcić nieco czasu i zaktualizować wszelkie informacje znajdujące się na tej podstronie. Pozwoli to na uniknięcie nieporozumień, będzie to również wyznacznikiem tego, czy firma dba o swój wizerunek, reputację i czy rzeczywiście zależy jej na udostępnianiu informacji, które mogą przecież zostać wykorzystane chociażby przez partnerów, media czy agencję SEO. Zakładkę „o nas” warto również rozbudowywać o kolejne podstrony takie jak historia firmy, kolejne realizacje, czy projekty, w których firma bierze czynny udział. Wszystkie powyższe przykłady możemy naturalnie zamieścić w osobnych zakładkach, równorzędnych z zakładką „o nas” – istotne jest jednak to, aby były aktualne.

Oferta

Rozpocząłeś swoją działalność w roku 2010 zaczynając od skromnej jednej usługi, a dziś oferujesz ich kilkanaście razy więcej? Jeżeli do tej pory na twojej stronie internetowej oferta skupia się na tym, co oferowałeś na początku, prawdopodobnie potencjalni klienci również pomyślą, że twoja firma koncentruje się tylko na tym. Przestarzałe informacje związane z ofertą firmą stanowią zatem ryzyko utraty klientów, którzy mogliby być zainteresowani, tym co obecnie znajduje się w ofercie.

Aktualna oferta - aktualizowanie strony internetowej

Aktualna oferta pomaga zdobywać klientów, a także kolejne pozycje na wybrane słowa kluczowe. Im dokładniej opiszemy naszą ofertę, zawierając szczegóły, zdjęcia, filmiki, infografiki, wykresy, analizy itd., tym większa szansa na to, że poprawimy swoje pozycje w wyszukiwarce Google. W dobie internetu, regularna aktualizacja danych odnośnie tego, co może zaproponować firma jest naprawdę kluczowa.

Witryny pracujące na starszej domenie, która zdążyła uzyskać należną jej renomę dla algorytmów rankingu Google szybciej widoczne są na nowe słowa kluczowe, które pojawią się na witrynie. Najlepsze witryny po dodaniu do nawigacji nowej podstrony z nowymi wyrażeniami kluczowymi mogą być widoczne w pierwszej 10 nawet w kilka dni po ich zaindeksowaniu przez roboty skanujące wyszukiwarki Google.

Aktualna oferta pozwala także na jasną odpowiedź dla użytkownika. Dowie się czy daną usługę może zlecić tej, a nie innej firmie; dowie się także tego co jest możliwe, a co nie jest możliwe. Im dokładniej opiszemy naszą ofertą, tym większa szansa na zdobycie klienta. Jeśli mamy co pokazać i o czym napisać, nie powinniśmy kondensować treści – wręcz przeciwnie. Szczegółowo zaprezentowana oferta jest budująca dla osób wahających się. Brak informacji i lakoniczne wyrażenia to wiele niedopowiedzeń, co przełożyć może się na wyjście użytkownika ze strony i włączenie kolejnej witryny w wynikach wyszukiwarki.

Jeżeli nasza domena to sklep internetowy, bardzo ważne jest aby stale aktualizować informacje dotyczące produktów. Każdy z nich powinien być krótko scharakteryzowany i oznaczony informacją dotyczącą dostępności. Jeżeli produkt nie jest dostępny, należy to dokładnie oznaczyć.

Jeżeli któraś z naszych kategorii nie posiada żadnych produktów, a zamieściliśmy ją „na przyszłość” – popełniamy błąd. Puste podstrony są źle oceniane przez wyszukiwarkę, dodatkowo nie podobają się także użytkownikom. Pamiętajmy także o tym, aby nie aktywować działu promocji lub nowości, jeżeli nie posiadamy produktów, które mogą się tam znaleźć. Warto stosować rabaty oraz wyprzedaże. Jest to dobre z punktu widzenia użytkowników, którzy na naszą stronę trafiają po raz kolejny – widząc nieco odmienioną ofertę specjalną mogą skusić się na zakupy. Rabaty mogą być również doskonałym sposobem na zarobek firmy a także świetnym materiałem do promowania w internecie.

Blog firmowy

Blog staje się coraz ważniejszym miejscem na każdej witrynie firmowej. Pozwala na rozbudowanie zdań, które pojawić mogły się na przykład w ofercie. Blog pozwala na ukazanie subiektywnego zdania firmy na dany temat oraz przedstawienie jej wiedzy. Jest również źródłem odpowiedzi na potencjalne pytania potencjalnych klientów.

Blog może stanowić także swoiste kompendium wiedzy, z którego skorzystają nie tylko osoby poszukujące danej usługi czy konkretnego produktu. Post jest źródłem rzetelnych informacji, które pochodzą od specjalistów, wpis na blogu może być zatem przepustką do popularności, szczególnie wtedy kiedy materiał cytowany będzie w serwisach tematycznych. Warto postarać się zatem o treści wyczerpujące, unikalne i poparte naszą pracą bądź badaniami. Treści na blogu firmowym podnoszą wartość witryny z punktu widzenia jej pozycjonowania. Niekiedy konkretne wpisy na blogu są bardziej znamienne dla algorytmu Google, dlatego w wynikach wyszukiwania widnieją wyżej niż sama strona głównych konkurencyjnych firm.

Prowadzenia bloga firmowego

Pamiętajmy o tym, aby w miarę możliwości każdy post na blogu promować także na stronie głównej – zwiększy to liczbę osób, które przejdą do artykułu i być może zapoznają się z jego kompletną zawartością. Interesujące treści na naszym blogu są sposobem na pozyskanie dobrych, naturalnych linków do naszej strony internetowej. Możemy być cytowani przez blogerów, serwisy tematyczne, inne firmy, nasz post może również być popularny dzięki mediom społecznościowych, gdzie będzie lajkowany, udostępniany i komentowany. Nie zapominajmy o tym, aby w przypadku prowadzenia bloga firmowego udostępnić użytkownikom możliwość komentowania. Wchodzenie z nimi w dyskusję pozwala potwierdzić autentyczne zaangażowanie oraz nasz autorytet w kwestii, o której piszemy.

Podsumowanie

Nowe treści na stronie zdecydowanie podnoszą jej wartość. Są świetnym źródłem informacji, stanowią naturalny materiał warty promocji w internecie. Aktualna oferta, aktualności dotyczące rozwoju firmy czy kolejne posty na blogu są sposobem na zatrzymanie użytkownika na naszej stronie internetowej. Im więcej atrakcyjnych, unikalnych treści dodajemy do naszej witryny, tym większa szansa, że domena stanie się atrakcyjna także dla Google – uzyskamy wysokie lokaty na konkretne zapytania dla wyszukiwarki. Nie jest przeszkodą naturalnie podlinkować nasze usługi w naszych wpisach na blogu. Kto wie, być może dany użytkownik trafi na naszą stronę właśnie przez bloga, a dopiero dzięki niemu dowie się, że prowadzimy także sklep lub zajmujemy się poszukiwanymi przez niego usługami.

Sprawdź naszą ofertę

Warto pamiętać także o tym, że zadaniem aktualizowania strony internetowej może zająć się agencja SEO. Trend aktualizowania contentu w Polsce rozwija się powoli ale nabiera impetu i warto rozważyć współpracę z pozycjonerami także na tym polu.

Skontaktuj się w sprawie promocji swojej marki

Marketing - kontakt

Łukasz Jaworski

B2B Sales Manager

+48 71 333 38 89

Dodaj komentarz

Poinformuj nas o Twoich celach, oczekiwaniach i doświadczeniach. Przygotujemy indywidualnie dopasowaną strategię dla Twojej marki.

Napisz do nas – umówimy się na spotkanie online.

Account manager agencja marketingowa LTB

Michał Szydlik, Account Manager

Nasi partnerzy

Wrocławska Akademia Biznesu - partner agencji marketingowej LTBDIG - partner agencji marketingowej LTBUniwersytet Ekonomiczny - partner agencji marketingowej LTBFirma Rodzinna - partner agencji marketingowej LTB