Omawiamy potencjał wizytówki Google Moja Firma w kontekście poprawy widoczności i wiarygodności marki. Dlaczego wizytówka Google zdobywa coraz większe uznanie? Jakie branże powinny skupić się na jej poprawnej optymalizacji? A co najważniejsze jak dobrze ją prowadzić? Tego dowiesz się w tym artykule.

Przyjęło się już powiedzenie, że jeśli czegoś nie ma w sieci, to tak jakby wcale nie istniało. Z jednej strony jest ono bardzo krzywdzące, z drugiej zaś prawdziwe. Użytkownicy i potencjalni klienci przed skorzystaniem z jakichkolwiek usług lub zakupem szukają informacji o firmie. A najłatwiej jest znaleźć je właśnie w Internecie.

Oprócz podstawowych dotyczących godzin otwarcia czy zakresu działalności równie często sięgają oni po opinie innych osób, aby sprawdzić, czy są zadowolone z usług. Dodatkowym udogodnieniem jest szybkie uruchomienie nawigacji, która pokieruje pod właściwy adres. Wszystko to jest możliwe przy użyciu wizytówki Google Moja Firma.

Czym jest wizytówka Google Moja Firma?

Najprościej mówiąc, jest to bezpłatne narzędzie firmy Google, dzięki któremu możliwe jest stworzenie i zarządzanie wizytówką Google. Tak jak tradycyjnie rozumiana wizytówka jest to przedstawienie podstawowych informacji o firmie. Wszystko jest jednak przedstawione w środowisku sieciowym, dzięki czemu jej potencjał jest zdecydowanie większy. Wizytówka jest to wizerunek firmy w Google połączony z wyszukiwarką, zakładką mapy i aplikacją Google Maps.

Wizytówka Google to ciekawe narzędzie, które pozwala na szybkie przekazanie informacji odnośnie usług, produktów i samej firmy. Wszystko dzieje się przy pomocy miłego dla oka wizualnego przedstawienia.

Google Moja Firma pozwala także na nawiązanie i utrzymanie spontanicznego kontaktu z klientem oraz gromadzenie opinii, które są widoczne dla innych użytkowników, co powoduje, że firma staje się bardziej wiarygodna i doceniania.

Jakie elementy zawiera wizytówka w Google?

Google Moja Firma to panel służący do zarządzania wizytówką firmy w Google. Możliwe jest dodanie następujących elementów, takich jak:

  • nazwa firmy,
  • kategoria firmy,
  • adres www strony,
  • numery telefonów,
  • zdjęć obiektu z zewnątrz i wewnątrz,
  • opis firmy,
  • opis oferowanych usług,
  • godziny otwarcia,
  • obsługiwane obszary działalności.

Co istotne wszystkie elementy można łatwo edytować. Istnieje także możliwość dodawania i usuwania informacji.

dobrze zoptymalizowana wizytówka google moja firma

Przykład dobrze zoptymalizowanej wizytówki Google Moja Firma – LTB 

Jak założyć wizytówkę?

Założenie wizytówki firmy w Google jest proste i przede wszystkim darmowe, zarówno na etapie tworzenia jak i późniejszej edycji danych. Wszystko odbywa się w panelu Google Moja Firma. Wizytówkę może stworzyć właściciel, pracownik lub nawet postronna osoba. Oprócz firm profil w Google’u można stworzyć nawet dla atrakcji turystycznych takich jak obiekty otwarte i zamknięte, a nawet posągi.

Pierwszym krokiem w tworzeniu wizytówki jest założenie konta Google. Dobrym rozwiązaniem będzie posiadanie wszystkich usług takich jak Gmail czy Google Analytics w jednym miejscu.

Kolejny krok wymaga przejścia na stronę Menedżer Profilu Firmy i wybranie opcji „Zarządzaj teraz”. Następuje wtedy przekierowanie do kreatora wizytówki. Konieczne jest wpisanie nawy firmy, dobrym krokiem będzie umieszczenie w niej także słowa kluczowego, jeśli będzie ono powiązane z firmą.

W następnych działaniach uzupełnia się wszystkie wymienione już wcześniej informacje. Dobrym rozwiązaniem jest dodanie lokalizacji firmy, wtedy użytkownicy będą mogli z poziomu nawigacji włączyć nakierowanie do siedziby, co z kolei pozwoli im szybko dojechać i uniknąć poszukiwań firmy.

Jedne firmy mają adres fizyczny swojej siedziby, a inne np. elektrycy świadczą usługi w domach klientów, w takiej sytuacji konieczne jest oznaczenie odpowiedniego pola, które mówi o dostarczaniu produktów i świadczeniu usług u klientów.

Podczas kreacji wizytówki należy zwrócić uwagę na wszystkie, nawet najdrobniejsze szczegóły. Jak najdokładniejsze uzupełnienie informacji po pierwsze zapewni klientowi możliwość uzyskania odpowiedzi na wszystkie istotne kwestie, a po drugie znacząco wpłynie na poprawę pozycjonowania w sieci. Ułatwi to także wyszukiwanie firmy z poziomu wyszukiwarki.

Jak wykorzystać wizytówkę w kontekście promocji firmy?

Wizytówka może zostać wykorzystana do promocji firmy w sieci. Przede wszystkim samo umieszczenie jej w Google’u powoduje powiększenie zasięgu informacji o niej. Dodanie adresu powoduje umieszczenie firmy na mapie Google, co z kolei przekłada się na łatwość znalezienia jej w sieci. Samo podanie danych kontaktowych powoduje u klientów poczucie bezpieczeństwa i daje gwarancję, że w razie problemowej sytuacji będą oni mogli skontaktować się z firmą.

Potencjał wpisów w wizytówce Google Moja Firma

Wpisy w wizytówce Google Moja Firma otwierają przed przedsiębiorcami szereg możliwości. Warto wspomnieć o kilku z nich:

  • zaangażowanie potencjalnych klientów – dostarczenie klientom wartościowej i ciekawej treści przełoży się na wzbudzenie w nich zainteresowania i odwiedzenia strony internetowej;
  • cenne źródło informacji – warto, jest wykorzystać wpisy jako element informacyjny. Opisywanie promocji czy oferty pozwala na poinformowanie o niej klientów. Możliwe jest także ustawienie ram czasowych wyświetlania informacji;
  • budowanie przewagi nad konkurencją – niewiele firm decyduje się na publikowanie postów w wizytówce Google. Posty są szansą na zbudowanie pozytywnego wizerunku firmy i zaistnienie w świadomości klientów;
  • zwiększenie ruchu na stronie – tworzenie wpisów zwiększy ruch na stronie internetowej firmy, co z kolei przełoży się na obroty;
  • polepszenie pozycji w wynikach wyszukiwania – dobrze przygotowana (zoptymalizowana) treść zwiększy szanse na uzyskanie dobrych pozycji w wynikach wyszukiwania.

czy wpisy w Google moja firma maja sens

Przykład wpisów w wizytówce Google Moja Firma – LTB 

Jak w skrócie przestawić ofertę firmy w wizytówce?

Przedstawienie oferty firmy w wizytówce Google nie należy do trudnych zadań. Google wspiera przedsiębiorców poprzez tworzenie poradników i list wytycznych, które pomagają firmie zadebiutować na wizytówce Google w dobrym miejscu rankingowym. Jej tworzenie wymaga od przedsiębiorcy kliknięcia w zakładkę „produkty”, wybranie “dodaj produkt”.

Kolejny krok polega na uzupełnieniu treści poprzez dodanie atrakcyjnego zdjęcia lub filmu, tytułu oferty, ceny oraz opisu.

opis produktów w google moja firma

Przykład przestawienia oferty w wizytówce Google Moja Firma – LTB 

Wykorzystując do promocji produktów wpisy, możesz także określić czas, przez jaki oferta będzie dostępna, a nawet dodane kodów i promocyjnych kuponów.

Ważne jest stosowanie się do zasad przyjętych przez Google. Oferta musi być zgodna z zapisami na szyldach, znakach i artykułach firmowych.

Kluczowym elementem jest stworzenie przejrzystych, jasnych i czytelnych treści.

Informacje nie mogą przytłaczać klientów, lecz być dla nich wskazówką, a nawet więcej – inspiracją do podjęcia konkretnego działania, którym jest wejście w interakcję z firmą – czyli dokonanie zakupów towarów lub skorzystanie z oferowanych usług.

Podsumowując założenie wizytówki firmy w Google to bardzo dobry krok, który wpłynie na atrakcyjność firmy i poprawi jej pozycję na rynku, dlatego nie warto zwlekać z jej założeniem.

Jeżeli masz problem z utworzeniem wizytówki Google Moja Firma, skontaktuj się z nami. Zrobimy to za Ciebie!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Sprawdź DIGITAL MARKETING TOOLS & SOLUTIONS - nasz magazyn marketingowy!Pobierz za darmo