Dla kogo wizytówka w Google Moja Firma

Jak wykorzystać jej potencjał?

  • Home
  • -
  • BLOG
  • -
  • Marketing
  • -
  • Dla kogo wizytówka w Google Moja Firma – jak wykorzystać jej potencjał?

Dla kogo wizytówka w Google Moja Firma – jak wykorzystać jej potencjał?

Omawiamy potencjał wizytówki Google Moja Firma w kontekście poprawy widoczności i wiarygodności marki. Dlaczego wizytówka Google zdobywa coraz większe uznanie? Jakie branże powinny skupić się na jej poprawnej optymalizacji? A co najważniejsze jak dobrze ją prowadzić? Tego dowiesz się w tym artykule.

Przyjęło się już powiedzenie, że jeśli czegoś nie ma w sieci, to tak jakby wcale nie istniało. Z jednej strony jest ono bardzo krzywdzące, z drugiej zaś prawdziwe. Użytkownicy i potencjalni klienci przed skorzystaniem z jakichkolwiek usług lub zakupem szukają informacji o firmie. A najłatwiej jest znaleźć je właśnie w Internecie.

Oprócz podstawowych dotyczących godzin otwarcia czy zakresu działalności równie często sięgają oni po opinie innych osób, aby sprawdzić, czy są zadowolone z usług. Dodatkowym udogodnieniem jest szybkie uruchomienie nawigacji, która pokieruje pod właściwy adres. Wszystko to jest możliwe przy użyciu wizytówki Google Moja Firma.

Napisz do nas – zoptymalizujemy Twoją wizytówkę!

Czym jest wizytówka Google Moja Firma?

Najprościej mówiąc, jest to bezpłatne narzędzie firmy Google, dzięki któremu możliwe jest stworzenie i zarządzanie wizytówką Google. Tak jak tradycyjnie rozumiana wizytówka jest to przedstawienie podstawowych informacji o firmie. Wszystko jest jednak przedstawione w środowisku sieciowym, dzięki czemu jej potencjał jest zdecydowanie większy. Wizytówka jest to wizerunek firmy w Google połączony z wyszukiwarką, zakładką mapy i aplikacją Google Maps.

Wizytówka Google to ciekawe narzędzie, które pozwala na szybkie przekazanie informacji odnośnie usług, produktów i samej firmy. Wszystko dzieje się przy pomocy miłego dla oka wizualnego przedstawienia.

Google Moja Firma pozwala także na nawiązanie i utrzymanie spontanicznego kontaktu z klientem oraz gromadzenie opinii, które są widoczne dla innych użytkowników, co powoduje, że firma staje się bardziej wiarygodna i doceniania.

Jakie elementy zawiera wizytówka w Google?

Google Moja Firma to panel służący do zarządzania wizytówką firmy w Google. Możliwe jest dodanie następujących elementów, takich jak:

  • nazwa firmy,
  • kategoria firmy,
  • adres www strony,
  • numery telefonów,
  • zdjęć obiektu z zewnątrz i wewnątrz,
  • opis firmy,
  • opis oferowanych usług,
  • godziny otwarcia,
  • obsługiwane obszary działalności.

Co istotne wszystkie elementy można łatwo edytować. Istnieje także możliwość dodawania i usuwania informacji.

dobrze zoptymalizowana wizytówka google moja firma

Przykład dobrze zoptymalizowanej wizytówki Google Moja Firma – LTB

Jak założyć wizytówkę?

Założenie wizytówki firmy w Google jest proste i przede wszystkim darmowe, zarówno na etapie tworzenia jak i późniejszej edycji danych. Wszystko odbywa się w panelu Google Moja Firma. Wizytówkę może stworzyć właściciel, pracownik lub nawet postronna osoba. Oprócz firm profil w Google’u można stworzyć nawet dla atrakcji turystycznych takich jak obiekty otwarte i zamknięte, a nawet posągi.

Pierwszym krokiem w tworzeniu wizytówki jest założenie konta Google. Dobrym rozwiązaniem będzie posiadanie wszystkich usług takich jak Gmail czy Google Analytics w jednym miejscu.

Kolejny krok wymaga przejścia na stronę Menedżer Profilu Firmy i wybranie opcji „Zarządzaj teraz”. Następuje wtedy przekierowanie do kreatora wizytówki. Konieczne jest wpisanie nawy firmy, dobrym krokiem będzie umieszczenie w niej także słowa kluczowego, jeśli będzie ono powiązane z firmą.

W następnych działaniach uzupełnia się wszystkie wymienione już wcześniej informacje. Dobrym rozwiązaniem jest dodanie lokalizacji firmy, wtedy użytkownicy będą mogli z poziomu nawigacji włączyć nakierowanie do siedziby, co z kolei pozwoli im szybko dojechać i uniknąć poszukiwań firmy.

Jedne firmy mają adres fizyczny swojej siedziby, a inne np. elektrycy świadczą usługi w domach klientów, w takiej sytuacji konieczne jest oznaczenie odpowiedniego pola, które mówi o dostarczaniu produktów i świadczeniu usług u klientów.

Podczas kreacji wizytówki należy zwrócić uwagę na wszystkie, nawet najdrobniejsze szczegóły. Jak najdokładniejsze uzupełnienie informacji po pierwsze zapewni klientowi możliwość uzyskania odpowiedzi na wszystkie istotne kwestie, a po drugie znacząco wpłynie na poprawę pozycjonowania w sieci. Ułatwi to także wyszukiwanie firmy z poziomu wyszukiwarki.

Jak wykorzystać wizytówkę w kontekście promocji firmy?

Wizytówka może zostać wykorzystana do promocji firmy w sieci. Przede wszystkim samo umieszczenie jej w Google’u powoduje powiększenie zasięgu informacji o niej. Dodanie adresu powoduje umieszczenie firmy na mapie Google, co z kolei przekłada się na łatwość znalezienia jej w sieci. Samo podanie danych kontaktowych powoduje u klientów poczucie bezpieczeństwa i daje gwarancję, że w razie problemowej sytuacji będą oni mogli skontaktować się z firmą.

Potencjał wpisów w wizytówce Google Moja Firma

Wpisy w wizytówce Google Moja Firma otwierają przed przedsiębiorcami szereg możliwości. Warto wspomnieć o kilku z nich:

  • zaangażowanie potencjalnych klientów – dostarczenie klientom wartościowej i ciekawej treści przełoży się na wzbudzenie w nich zainteresowania i odwiedzenia strony internetowej;
  • cenne źródło informacji – warto, jest wykorzystać wpisy jako element informacyjny. Opisywanie promocji czy oferty pozwala na poinformowanie o niej klientów. Możliwe jest także ustawienie ram czasowych wyświetlania informacji;
  • budowanie przewagi nad konkurencją – niewiele firm decyduje się na publikowanie postów w wizytówce Google. Posty są szansą na zbudowanie pozytywnego wizerunku firmy i zaistnienie w świadomości klientów;
  • zwiększenie ruchu na stronie – tworzenie wpisów zwiększy ruch na stronie internetowej firmy, co z kolei przełoży się na obroty;
  • polepszenie pozycji w wynikach wyszukiwania – dobrze przygotowana (zoptymalizowana) treść zwiększy szanse na uzyskanie dobrych pozycji w wynikach wyszukiwania.
czy wpisy w Google moja firma maja sens

Przykład wpisów w wizytówce Google Moja Firma – LTB

Jak w skrócie przestawić ofertę firmy w wizytówce?

Przedstawienie oferty firmy w wizytówce Google nie należy do trudnych zadań. Google wspiera przedsiębiorców poprzez tworzenie poradników i list wytycznych, które pomagają firmie zadebiutować na wizytówce Google w dobrym miejscu rankingowym. Jej tworzenie wymaga od przedsiębiorcy kliknięcia w zakładkę „produkty”, wybranie „dodaj produkt”.

Kolejny krok polega na uzupełnieniu treści poprzez dodanie atrakcyjnego zdjęcia lub filmu, tytułu oferty, ceny oraz opisu.

opis produktów w google moja firma

 Przykład przestawienia oferty w wizytówce Google Moja Firma – LTB

Wykorzystując do promocji produktów wpisy, możesz także określić czas, przez jaki oferta będzie dostępna, a nawet dodane kodów i promocyjnych kuponów.

Jeżeli masz problem z utworzeniem wizytówki Google Moja Firma, skontaktuj się z nami. Zrobimy to za Ciebie!

Ważne jest stosowanie się do zasad przyjętych przez Google. Oferta musi być zgodna z zapisami na szyldach, znakach i artykułach firmowych.

Kluczowym elementem jest stworzenie przejrzystych, jasnych i czytelnych treści.

Informacje nie mogą przytłaczać klientów, lecz być dla nich wskazówką, a nawet więcej – inspiracją do podjęcia konkretnego działania, którym jest wejście w interakcję z firmą – czyli dokonanie zakupów towarów lub skorzystanie z oferowanych usług.

Podsumowując założenie wizytówki firmy w Google to bardzo dobry krok, który wpłynie na atrakcyjność firmy i poprawi jej pozycję na rynku, dlatego nie warto zwlekać z jej założeniem.

Skontaktuj się w sprawie promocji swojej marki

Marketing - kontakt

Łukasz Jaworski

B2B Sales Manager

+48 71 333 38 89

Dodaj komentarz

Poinformuj nas o Twoich celach, oczekiwaniach i doświadczeniach. Przygotujemy indywidualnie dopasowaną strategię dla Twojej marki.

Napisz do nas – umówimy się na spotkanie online.

Account manager agencja marketingowa LTB

Michał Szydlik, Account Manager

Nasi partnerzy

Wrocławska Akademia Biznesu - partner agencji marketingowej LTBDIG - partner agencji marketingowej LTBUniwersytet Ekonomiczny - partner agencji marketingowej LTBFirma Rodzinna - partner agencji marketingowej LTB