Czynniki rankingowe Google

Linki wychodzące i wewnętrzne

  • Home
  • -
  • BLOG
  • -
  • SEO
  • -
  • Czynniki rankingowe Google – linki wychodzące i wewnętrzne

Czynniki rankingowe Google – linki wychodzące i wewnętrzne

Kontynuujemy cykl, w którym omawiamy czynniki mające wpływ na to, jaką pozycję może zająć nasza strona w wyszukiwarce Google. Przyjrzymy się postaci linków, zarówno wychodzących, jak i wewnętrznych. Sprawdzimy, jak ich wygląd czy miejsce, gdzie się znajdują, wpływają na pozycję, którą nasza strona zajmuje w rankingu Google.

Linki wychodzące – tylko do wartościowych stron

Pośród czynników mających pozytywny oddźwięk na pozycję naszej witryny, istotne okazują się linki wychodzące – czyli linki, które prowadzą z naszej strony na inne witryny, portale czy blogi. Ważne jest, czy są to strony godne zaufania – a przynajmniej, czy w taki sposób postrzega je Google. Mają one wyższą wartość dla wyszukiwarki, dlatego mogą też wzmacniać wartość naszej strony.

Zapytaj o nasze usługi

Z tego powodu ważne jest, aby nie zamieszczać na swojej stronie linków do przypadkowych stron czy serwisów, które mogą mieć słabe oceny w Google. Z wartością linków wychodzących wiąże się również kwestia ich adekwatności – warto zadbać o to, by strony, do których odsyłają linki, były w jakikolwiek sposób powiązanie tematycznie z treścią naszej witryny.

I tak powiedzmy strona warsztatu samochodowego może zamieścić kilka przydatnych linków do serwisu z informacjami na temat motoryzacji, do filmiku instruktażowego czy stron zaprzyjaźnionego mechanika. Jeśli te strony są wartościowe i nie wyglądają jak spam, jeśli istnieje tematyczne powiązanie, rozwiązanie to może okazać się korzystne.

Kiedy linki wychodzące szkodzą

Zgodnie z powiedzeniem „Co za dużo, to niezdrowo”, każdy nadmiar, także w pozycjonowaniu, szkodzi. Tak samo jest z liczbą linków. Często korzysta się na swoich stronach z możliwości polecania innych stron czy pokrewnych usług. Załóżmy, że ktoś zgodnie z naszymi wskazówkami dba o to, by zamieszczać linki tylko do zaufanych, dobrych stron – co jeśli tych linków jest jednak zbyt wiele?

To problem, który dotyczy chociażby linków pojawiających się w stopce strony. Jakkolwiek nie jest tajemnicą, że linki zamieszczone w stopce mają mniejszą wartość niż te, które znajdują się w tekście na stronie czy podstronie, jest to miejsce często wykorzystywane na wstawienie linków wychodzących. Google ujawniło, że podejmuje pewne działania przeciwdziałające chociażby linkom w stopce pochodzącym z płatnych motywów stron. Specjaliści od SEO zaczęli zastanawiać się nad tym zagadnieniem – wysnuli wniosek, że zbyt wiele linków wychodzących umieszczonych w stopce może pociągać za sobą określone kary ze strony Google oraz wpływać negatywnie na pozycję strony.

W czynnikach pozytywnych pisaliśmy o wartości, jaką może dać stronie zamieszczanie na niej linków wychodzących, które prowadzą do dobrych stron. Jednak i w tym wypadku ważny jest umiar. Jeśli linków wychodzących ze strony w ogóle będzie zbyt dużo, może to wpływać niekorzystnie na miejsce naszej witryny w rankingu Google. Niestety trudno wskazać granicę, od której liczba linków wychodzących jest zbyt duża. Sami specjaliści z zespołu Google mówią jedynie o „rozsądnej” liczbie.

Zdarzyły się niegdyś sprytne taktyki ukrywania linków, a niektórzy pewnie próbują tego nawet dziś. Warto jednak wiedzieć, że nie służą one stronie ani nie są sposobem na przechytrzenie algorytmów czy botów googlowskich. Linki ukrywano pod maleńkimi grafikami – na przykład o rozmiarach jeden piksel na jeden piksel lub pod tekstem o bardzo małej czcionce. Niemniej jednak nawet bardzo „mały link” zostanie potraktowany po prostu jako link – i to ukryty [5]. Podobnie rzecz ma się z pustymi anchorami – bez wpisania nazwy linku sam link jest widoczny dopiero w kodzie. Ale chyba nikt nie powinien się łudzić, że Google tego sprawdzi…

Linki wewnętrzne

Jeśli chodzi o linki wewnętrzne, które ułatwiają nawigowanie na stronie i nie prowadzą do innych witryn, ich postać również jest nie bez znaczenia. Przede wszystkim należy upewnić się, że są one sprawne i prowadzą do tych podstron, do których mają prowadzić. Uszkodzone linki wewnętrzne nie tylko utrudniają użytkownikowi nawigację na stronie, ale zakłócają także indeksowanie jej treści przez wyszukiwarkę. To poniekąd znak rozpoznawczy stron słabej jakości

Sprawdź naszą ofertę

Ostatecznie linki wychodzące z naszej strony czy też linki wewnętrzne, mogą pomóc, ale mogą też zaszkodzić. Najważniejszym kryterium, zanim zdecydujemy się umieścić jakikolwiek link, powinna być wartość strony, do której on prowadzi, zgodność tematyczna oraz oczywiście jego przydatność.

Skontaktuj się w sprawie promocji swojej marki

Marketing - kontakt

Łukasz Jaworski

B2B Sales Manager

+48 71 333 38 89

Dodaj komentarz

Poinformuj nas o Twoich celach, oczekiwaniach i doświadczeniach. Przygotujemy indywidualnie dopasowaną strategię dla Twojej marki.

Napisz do nas – umówimy się na spotkanie online.

Account manager agencja marketingowa LTB

Michał Szydlik, Account Manager

Nasi partnerzy

Wrocławska Akademia Biznesu - partner agencji marketingowej LTBDIG - partner agencji marketingowej LTBUniwersytet Ekonomiczny - partner agencji marketingowej LTBFirma Rodzinna - partner agencji marketingowej LTB