Zastanawiacie się, jak uzyskać szybszy sposób komunikacji w mediach społecznościowych, który nie wymaga bezpośredniego kontaktu? Możliwość konwersacji ze sztuczną inteligencją bardzo ułatwia sprawę. Z tego względu, że zarządza ona przychodzącą komunikacją, kieruje klientów do odpowiedniego zasobu. Jak dokładnie działają chatboty na Facebooku i dlaczego cieszą się taką popularnością?

Czym jest bot na Facebooku?

Chatbot to program komputerowy, narzędzie konwersacyjne, które symuluje i przetwarza ludzką rozmowę (pisaną lub mówioną), umożliwiając ludziom interakcję z urządzeniami cyfrowymi, tak jakby komunikowali się z prawdziwą osobą.

Chatboty mogą być proste, jak programy udzielające odpowiedzi na jednowierszowe pytania, lub skomplikowane, jak asystenci cyfrowi, którzy uczą się i ewoluują, aby zapewnić coraz wyższy poziom personalizacji w miarę gromadzenia i przetwarzania informacji.

Kiedy mamy do czynienia z botami?

Najczęściej wtedy, gdy wchodzimy na stronę na Facebooku z usługami lub produktami w celu znalezienia informacji na ich temat. Pojawia się wtedy okienko chatu z zapytaniem, czy nie potrzebujemy w czymś pomocy.

Jak działa chatbot?

Chatboty działają na zasadzie zautomatyzowanych reguł, mechanizmów przetwarzania języka naturalnego (NLP) i uczeniu maszynowym (ML). Przetwarzają dane, aby dostarczyć odpowiedzi na wszelkiego rodzaju żądania.

Istnieją dwa główne chatboty:

1. Zorientowane na zadania.

2. Oparte na danych i przewidujące.

Pierwsze z nich, czyli chatboty deklaratywne to programy jednozadaniowe, które koncentrują się na wykonywaniu jednej funkcji. Generują zautomatyzowane, ale podtrzymujące konwersację odpowiedzi na zapytania użytkowników. Najczęstsze zastosowanie zachodzi w realizacji funkcji wsparcia i usług, takich jak solidne i interaktywne FAQ.

Chatboty konwersacyjne są często określane mianem wirtualnych asystentów lub asystentów cyfrowych. Są bardziej interaktywne i spersonalizowane niż chatboty zadaniowe. Te chatboty są świadome kontekstu i stosują analitykę, aby umożliwić personalizację na podstawie profili użytkowników i zachowań użytkowników w przeszłości.

Asystenci cyfrowi mogą uczyć się preferencji użytkownika wraz z upływem czasu, zapewniać rekomendacje, a nawet przewidywać jego potrzeby.

Chatboty oprócz monitorowania danych i intencji mogą inicjować rozmowy.chatbot

Chatbot w Messager – InPost

Jak stworzyć bota?

Tworzenie chatbota jest podobne do tworzenia aplikacji mobilnej i wymaga platformy lub usługi przesyłania wiadomości. Dzięki wszystkim łatwo dostępnym narzędziom do tworzenia chatbota nie trzeba być ekspertem w programowaniu, żeby go stworzyć.

Niektóre z narzędzi są ukierunkowane na zastosowania biznesowe (takie jak operacje wewnętrzne), a inne są zorientowane na konsumentów. Korzystając z nich, menadżer produktu lub użytkownik biznesowy powinien być w stanie stworzyć chatbota w ciągu zaledwie godziny.

Najbardziej znane narzędzia to:

  • Chatfuel,
  • ManyChat,
  • Dialogflow,
  • IBM Watson,
  • Chatbot.com,
  • Chatbotize.com,
  • Dexter.

Dlaczego warto ustawić bota w Messengerze?

Wirtualni asystenci pozwalają firmom łączyć się z klientami w sposób osobisty i z pominięciem kosztów związanych z ludzkimi przedstawicielami. Na przykład wiele pytań lub problemów klientów jest powszechnych, a udzielenie odpowiedzi jest bardzo łatwe.

Chatboty są popularną metodą oszczędności czasu i pieniędzy dla firm oraz zapewnienia komfortu klientom.

Jakie jeszcze wynikają korzyści z zaimplementowania chatbotów?

Zalety korzystania z chatbotów

Prócz tego, że chatbot przyśpiesza i ułatwia obsługę klienta, osoba zainteresowana produktem czy usługą może uzyskać informację od razu, nie musi czekać na pojawienie się operatora.

Chatbot w łatwy sposób udziela informacji na najpowszechniejsze pytania użytkowników (FAQ), a także obsługuje system płatności i rezerwacji. Nowoczesne chatboty coraz bardziej przypominają w swoim działaniu aplikacje, a nie tylko chat.

Na Messengerze można zbudować newsletter, z karuzelą wyświetlającą najważniejsze wiadomości z ostatnich dni. Za pomocą odpowiedniego podlinkowania przycisków klient może przejrzeć ofertę sklepu oraz zakupić produkt. Bot może regularnie powiadamiać użytkowników o nowościach czy aktualnych promocjach.

Jeśli potrzebujesz pomocy we wdrożeniu chatbota na Twój fanpage, zapraszamy do kontaktu!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *