Zamieszczanie tej samej treści na stronach swoich klientów szkodzi ich jakości i pozycjom w rankingu Google. To na pozór oczywiste, ale okazuje się, że nawet wiele osób działających w branży SEO ma w tej kwestii pewne wątpliwości.
Przygotowując stronę internetową na potrzeby swojej firmy można czasem skorzystać z półgotowych narzędzi, gdzie kreator stron tworzy całą witrynę, dobiera treść, ilustracje, wstawia linki. Treść na stronie wydaje się wartościowa, jest ciekawa i atrakcyjna. Z takiego narzędzia korzysta nawet kilkaset firm z podobnej branży – ale na wszystkich stworzonych stronkach pojawia się ten sam content.
Okazuje się, że nawet bardzo dobra treść, jeśli jest wiele razy powielona, traci swoją wartość pod kątem SEO. Dotyczy to zarówno strony źródłowej jak i strony na którą treść została skopiowana. A przez to nie tylko nie daje dobrych efektów, ale wręcz może przynieść naszej stronie negatywne skutki. Warto więc sprawdzić unikalność tekstów, a także dbać o to aby nasze teksty które znajdują się na stronie nie zostały powielane.