Case Study

Promocja sklepu internetowego BHP Gabi

Case Study – Promocja sklepu internetowego BHP Gabi

Prowadząc działania marketingowe dla naszych Klientów zawsze staramy się dbać o bliską współpracę, wsłuchując się w ich cele, założenia, pomysły i oczekiwania względem rozbudowywanej strony internetowej. To właśnie dzięki wspólnemu zrozumieniu i cennym informacjom pozyskiwanym od samych Klientów, jesteśmy w stanie stworzyć skuteczny plan działań i opracować możliwe do zrealizowania cele. Dziś przedstawiamy efekty naszej współpracy ze sklepem GABI centrum BHP, oferującym pełen asortyment środków ochrony indywidualnej i akcesoriów niezbędnych do zapewnienia bezpieczeństwa w miejscach pracy.

Klient

GABI centrum BHP to działający na skalę krajową dystrybutor wysokiej jakości środków ochrony indywidualnej producentów takich jak Delta Plus, Beta, Uvex, Snickers Workwear i wielu innych. W sklepie można znaleźć bardzo szeroki asortyment różnego rodzaju odzieży ochronnej i roboczej, rękawic, butów, ochrony oczu, głowy i słuchu, a także profesjonalny sprzęt przeciwpożarowy i narzędzia niezbędne podczas różnego rodzaju prac manualnych. Naszą współpracę z GABI centrum BHP nawiązaliśmy we wrześniu 2016 roku, stawiając sobie za wspólny cel ogólną poprawę widoczności i świadomości marki w sieci.

BHP Gabi - sklep z akcesoriami BHP

Cele marketingowe

Rozpoczynając współpracę z marką od razu zauważyliśmy potencjał tak specyficznego sklepu internetowego, dlatego też od razu skupiliśmy się na opracowywaniu konkretnych i realnych celów do spełnienia na najbliższe miesiące współpracy. Najważniejsze zadania, jakie wyznaczyliśmy sobie po wstępnym audycie strony, konkurencji i rozmowach z przedstawicielami firmy to przede wszystkim:

  • wzrost ruchu z wyników organicznych,
  • wzrost widoczności w organicznych wynikach wyszukiwania,
  • wzrost świadomości marki wśród grupy odbiorczej,
  • sprowadzenie nowych użytkowników do serwisu,
  • zwiększenie konwersji na stronie,
  • zbudowanie pozycji marki jako lidera branży BHP.

Zakres działań marketingowych

Realizacja obranych celów wymagała znalezienia przez nas narzędzi, które sprawdziłyby się najlepiej w ramach pozycjonowania w branży BHP i przyniosły nam nie tylko szybkie, ale przede wszystkim trwałe efekty. Swoje działania podzieliliśmy więc na kilka etapów, realizowanych w czasie i bazujących na sobie wzajemnie w celu budowania jeszcze lepszej widoczności i świadomości marki.

Zapytaj o nasze usługi

Etap I: Wstęp do SEO

Pozycjonowanie strony internetowej to jedno z najważniejszych działań wpływających bezpośrednio na jej widoczność w sieci i organiczny ruch na stronie. Pracę nad pozycją strony firmowej rozpoczęliśmy od analizy konkurencji, pozyskania informacji zwrotnych od klienta odnośnie najważniejszych fraz kluczowych oraz samodzielnego doboru słów kluczowych na podstawie narzędzi do ich analizy, w tym między innymi niezawodnego Google Planer, a w późniejszym czasie aplikacji Ubersuggest, dzięki której jesteśmy w stanie precyzyjnie przeanalizować szanse danego słowa kluczowego.

Etap II: Optymalizacja sklepu internetowego

Nasycenie strony głównej i podstron sklepu słowami kluczowymi jest skuteczne, o ile zrobione z wyczuciem i dopasowaniem się do potrzeb użytkowników (tu: kupujących). Aby jednak wszystko zadziałało jak należy konieczna była też pełna optymalizacja techniczna sklepu, której kierunek wyznaczyliśmy sobie podczas audytu SEO całego portalu. W ramach audytu przeanalizowaliśmy strukturę strony internetowej oraz sprawdziliśmy wszystkie kluczowe elementy strony (tzw. onsite SEO) wykorzystując w tym celu narzędzie Screaming Frog. Analiza ta doprowadziła nas do opracowania strategii działania w ramach optymalizacji strony. Konieczne były:

  • optymalizacja nawigacji struktury strony,
  • dopracowanie wersji mobilnej witryny,
  • wdrożenie unikalnej i atrakcyjnej dla użytkownika treści,
  • optymalizacja zdjęć,
  • analiza i poprawa linkowania wewnętrznego,
  • optymalizacja znaczników title i meta tagów,
  • poprawa szybkości ładowania witryny.

W przypadku linkowania wewnętrznego oraz tworzenia unikalnych treści postawiliśmy na stworzenie bloga poradnikowego wewnątrz strony klienta, który stanowi dla użytkowników źródło wiedzy o obowiązujących przepisach BHP, metodach doboru poszczególnych środków ochrony indywidualnej, zaletach rozwiązań stosowanych przez najlepszych producentów oraz nowościach w branży wpływających bezpośrednio na bezpieczeństwo i higienę pracy w różnego rodzaju zakładach, biurach i przestrzeniach roboczych.

Sklep wymagał współpracy specjalistów SEO z deweloperami, którzy mogli przygotować dedykowane rozwiązania poprawiające strukturę strony, nawigację, jego wygląd czy możliwość dodawania treści w miejscach niestandardowych.

Etap III: Linkbuilding

Bardzo ważnym aspektem tworzenia pozycji sklepu internetowego w sieci jest link building, dzięki któremu strona otrzymuje wartościowe dla niej odnośniki. W ramach działań w obrębie linkowania skupiliśmy się na analizie profili linków dochodzących, zaawansowanym link buildingu wykorzystującym najnowsze rozwiązania SEO, w tym tworzenie dedykowanych stron tematycznych kierujących ruch do Gabi centrum BHP. Obecnie narzędzie Majestic w tzw. świeżym indeksie wykrywa linki dochodzące do strony pochodzące z 353 źródeł, natomiast w indeksie historycznym możemy znaleźć aż 1875 źródeł. Łączna liczba backlinków w indeksie świeżym wynosi ponad 5000.

Efekty promocji sklepu

Zestawiając cele, jakie postawiliśmy sobie na początku współpracy z efektami, jakie udało nam się do tej pory osiągnąć możemy pochwalić się nie tylko wysoką skutecznością ich realizacji, ale też zadowoleniem Klienta, które zawsze stanowi dla nas najwyższy priorytet. Jak częściowo (brak starszych danych) obrazuje przedstawiony poniżej wykres wygenerowany w Senuto, wzrost widoczności strony głównej www.bhp-gabi.pl w TOP 3 wyniósł ponad 150%, natomiast dla TOP 10 ponad 100%.

Poprawa widoczności sklepu w Google - LTB

Kolejne miesiące to nie tylko próba dalszego podnoszenia pozycji i świadomości marki, ale też przede wszystkim utrzymania wypracowanej już pozycji i zwiększania zasięgu strony oraz organicznego ruchu i lepszej konwersji. W przeciągu dwóch lat pracy udało nam się znacząco zwiększyć liczbę wizyt nowych użytkowników serwisu oraz ogólny ruch na stronie. Ważnym osiągnięciem jest też osiągnięcie TOP 3 dla wszystkich najważniejszych słów kluczowych, na które stawialiśmy już od początku naszych działań. Kolejny mocny skok widoczności obserwowany we wrześniu 2018 roku pokazuje doskonale, że marketing internetowy to przede wszystkim działania ciągłe, regularne, które dopiero po czasie zaczynają przynosić oczekiwane rezultaty. Teraz czekają nas już tylko kolejne poprawki, doskonalenie pozycji na najlepiej konwertujące frazy kluczowe i tworzenie angażujących treści, które przyciągają do portalu zupełnie nowych użytkowników.

Podsumowując ostatnie lata pracy z Gabi centrum BHP, osiągnęliśmy:

  • TOP 3 dla wszystkich najważniejszych słów kluczowych,
  • TOP 10 dla fraz kategorii i słów kluczowych z długiego ogona,
  • Wzrost ruchu na stronie,
  • Solidną sieć linków wewnętrznych i zewnętrznych,
  • Ciągły przyrost nowych użytkowników serwisu.

Szukasz zespołu, który pomoże wyprowadzić Twoją firmę na wysokie pozycje w wyszukiwarkach i realnie zwiększyć jej świadomość w branży?

Wykorzystaj doświadczenie LTB i sprawdź naszą ofertę pozycjonowania!

Skontaktuj się z nami

Skontaktuj się w sprawie promocji swojej marki

Marketing - kontakt

Łukasz Jaworski

B2B Sales Manager

+48 71 333 38 89

Dodaj komentarz

Poinformuj nas o Twoich celach, oczekiwaniach i doświadczeniach. Przygotujemy indywidualnie dopasowaną strategię dla Twojej marki.

Napisz do nas – umówimy się na spotkanie online.

Account manager agencja marketingowa LTB

Michał Szydlik, Account Manager

Nasi partnerzy

Wrocławska Akademia Biznesu - partner agencji marketingowej LTBDIG - partner agencji marketingowej LTBUniwersytet Ekonomiczny - partner agencji marketingowej LTBFirma Rodzinna - partner agencji marketingowej LTB