Praca agencji marketingowej to nie tylko stosowanie technicznych zabiegów, z których wynikają same suche liczby, opisujące nowych klientów czy rosnące zyski. W LTB stawiamy na efektywną współpracę – poznajemy potrzeby i oczekiwania naszych Klientów, wspólnie ustalamy cele, jakie chcemy osiągnąć przez odpowiednio zaplanowaną strategię. A potem przystępujemy do dzieła. Oto efekty naszej współpracy ze studiem tatuażu Kos Tattoo z Wrocławia.

Od zera do bohatera – Case study e-marketingu KosTattoo

Zacznijmy od początku – czyli od określenia celu

Prowadzenie działalności na lokalnym rynku, wobec sporej konkurencji, może wiązać się z trudnością w docieraniu do nowych klientów. Nawet jeśli marka cieszy się dobrą opinią – a tak było w przypadku Kos Tattoo – dbanie o swoją renomę nie wystarczy, jeśli klientów nie przybywa, a konkurencja nie śpi. Dobrą decyzją jest więc podjęcie działań, które pomogą zbudować rozpoznawalność marki. Oczywiście nie ma większego sensu kierowanie przekazu do „wszystkich” – dlatego kluczowy jest dobór grupy docelowej i odpowiednich kanałów komunikacji.

W tym przypadku najefektywniejszym obszarem działań miał być internet. Aby trafić do osób, które są zainteresowane usługami studia tatuażu, wybraliśmy pozycjonowanie oraz kampanię Ads. Postawiliśmy więc na reklamę w wyszukiwarce internetowej Google, ponieważ to za jej pośrednictwem określona grupa docelowa szuka tego rodzaju usług. Obok budowy rozpoznawalności i świadomości marki zarysował się więc drugi strategiczny cel: większa sprzedaż, czyli zwiększenie liczby osób chcących wykonać tatuaż właśnie w Kos Tattoo.

Opracowana strategia działań miała przynieść także dodatkowe korzyści: wzrost ruchu na stronie oraz wyprzedzenie renomowanych konkurentów w wyszukiwarce Google.pl.

Określeniu celów towarzyszyły ważne decyzje: wybór fraz, które będą pozycjonowane, oraz fraz, które posłużą do stworzenia reklam w kampanii Ads. Wybrane słowa kluczowe dotyczyły Wrocławia, a z czasem pozycjonowanie rozszerzono także o frazy lokalne dla pobliskich miejscowości.

Cała kampania ruszyła 4 października 2017 roku. Jakie efekty przyniosła po 8 miesiącach?

Prawidłowa optymalizacja witryny – fundament dalszych działań

Nasi Klienci nie podejmowali wcześniej działań promujących swoją działalność, nie mogliśmy więc ocenić efektywności poprzednich kampanii. W takich przypadkach kluczowe jest przygotowanie audytu SEO, który pozwali ocenić potencjał witryny, znaleźć miejsca wymagające poprawek – w tym technicznych – oraz wybrać atuty, na których warto się skupić.

Audyt taki stanowi punkt wyjścia do zaplanowania i wdrożenia szeregu działań, określanych jako optymalizacja witryny. Dlaczego jest to istotne? Ponieważ cele kampanii wiązały się przede wszystkim z reklamą w wyszukiwarce Google, konieczne było uprzednie przygotowanie strony w taki sposób, aby spełniała standardy Google. Prawidłowa optymalizacja witryny pod kątem wyszukiwarki pozwala jeszcze przed rozpoczęciem jakichkolwiek działań znacząco podnieść jej wartość dla algorytmów Google. Z kolei pozycjonowanie dobrze zoptymalizowanej strony jest znacznie efektywniejsze. Dowód? Proszę bardzo:

Zrzut z aplikacji semstorm – narzędzia do monitorowania stron i efektywności prowadzonych działań – pokazuje, że wkrótce po wdrożeniu optymalizacji i rozpoczęciu działań ilość słów kluczowych w TOP10 i TOP50 oraz ruch szybko wzrastały.

Optymalizacja przygotowana przez nasz zespół obejmowała m.in.:

  • Poprawę szybkości ładowania witryny – parametr ten jest jednym z istotniejszych nie tylko z punktu widzenia wyszukiwarki, ale także użytkownika,
  • Dostosowanie zawartości strony – teksty i grafiki znajdujące się na stronie nie służą wyłącznie stworzeniu atrakcyjnego wizualnie przekazu: ich celem jest dostarczenie niezbędnych informacji użytkownikowi oraz wskazanie botom kluczowych elementów oferty, które pozwolą lepiej dopasować wyniki wyszukiwarki do zapytania użytkownika,
  • Poprawa błędów technicznych – sprawdzenie kodu strony, ułatwienie nawigacji w witrynie, sprawdzenie czy wszystkie elementy na stronie spełniają swoje funkcje.

Jednym z oczekiwań, które zasygnalizowali Klienci, było zwiększenie kontaktu z klientami – stąd istotnym elementem optymalizacji stała się zaproponowana przez nas modernizacja formularzy kontaktowych, dzięki której klienci zyskali znacznie prostszy, łatwiejszy w obsłudze sposób komunikacji ze studiem. Sam formularz stał się jednocześnie bardziej przejrzysty i przyjemniejszy w odbiorze, lepiej dopasowany do oczekiwań potencjalnych odbiorców.

Strona została poprawiona także pod kątem UX, czyli user experience – jest to tzw. doświadczenie użytkownika, czyli szereg wrażeń i doświadczeń, które wiążą się z korzystaniem z witryny przez potencjalnego klienta. Dostosowaliśmy stronę do grupy docelowej, dbając o atrakcyjny przekaz treści i elementów wizualnych oraz o wygodną, intuicyjną obsługę.

Poprawnie zoptymalizowana strona kostattoo.pl stała się witryną, którą można zacząć efektywnie pozycjonować i promować w wyszukiwarce.

SEO – pierwsi w Google są lepiej widoczni

Pozycjonowanie stron pozwala poprawić widoczność witryny w naturalnych wynikach wyszukiwarki. Wspomniane algorytmy Google analizują zawartość strony i oceniają jej jakość, aby dopasować trafność wyników do zapytania, które użytkownik wprowadził do wyszukiwarki.

Jeśli użytkownik poszukuje studia tatuażu we Wrocławiu, Google zaproponuje mu szereg wyników – będą to różne studia, uporządkowane według google’owskich standardów. Poprzez odpowiednie działania SEO możemy częściowo wpływać na to, jaką pozycję zajmuje pozycjonowana przez nas strona. Im lepsza jakościowo witryna, tym lepszy wynik może uzyskać – dlatego tak ważna jest wspomniana optymalizacja.

Jednak to nie wszystko – witryny oceniane są także pod względem wiarygodności, a wiarygodność ta jest budowana m.in. poprzez powiązania strony z innymi stronami. Należy więc zadbać o solidny linkbuilding, czyli stworzyć sieć atrakcyjnych powiązań między pozycjonowaną domeną, a innymi stronami dobrej jakości.

Linkbuilding dla kostattoo.pl obejmował przede wszystkim publikacje artykułów w portalach o dobrej jakości, związanych tematycznie z lifestyle’em i/lub Wrocławiem. Linki pozyskiwane były także z wartościowych forów internetowych czy innych serwisów.

Jakie efekty przyniosło pozycjonowanie?

Dzięki wdrożeniu zmian, których konieczność wskazaliśmy już w audycie, pozycjonowanie od samego początku dawało bardzo dobre efekty. Stopniowa poprawa pozycji witryny przez efektywny linkbuilding ostatecznie przyniosła realizację zamierzonych na początku współpracy celów:

  • Siedmiokrotny wzrost ruchu organicznego (pozyskanego z wyszukiwarki),
  • Wzrost widoczności na słowa kluczowe w TOP10 o 480%,
  • Osiągnięcie topowych pozycji dla najbardziej wartościowych fraz kluczowych.

Kampania Ads – niższe koszty, większe zyski

Płatna reklama w wyszukiwarce, czyli zastosowanie reklam Ads, to obok pozycjonowania najpopularniejszy sposób na pozyskanie większego ruchu, budowanie rozpoznawalności marki oraz przyciągnięcie klientów zainteresowanych oferowanymi usługami.

Wybrana w tym przypadku reklama tekstowa opiera się – podobnie jak pozycjonowanie – na doborze odpowiednich słów kluczowych. Wybrane frazy były tożsame lub pokrewne z tymi, które przygotowaliśmy dla SEO, przy czym kampania Ads kierowana była wyłącznie na Wrocław.

W tym przypadku oprócz pozyskania większego ruchu na stronie, co pozwala zwiększyć także liczbę klientów, skupiliśmy się również na tym, aby kampania docierała do osób rzeczywiście zainteresowanych usługami studia tatuażu. Jak to zrobiliśmy? Przez odpowiednią optymalizację kampanii, możliwą dzięki nieustannej analizie wyników. W ten sposób udało się zmniejszyć współczynnik odrzuceń, czyli wyeliminować wyświetlanie reklamy osobom, które po wejściu na stronę rezygnują z konwersji (co dzieje się wówczas, gdy reklama cechuje się małą trafnością). Wdrażaliśmy również zmiany, które pozwoliły obniżyć koszt konwersji – dzięki temu zaplanowany budżet był wykorzystywany coraz efektywniej.

Jakie były rezultaty naszych działań w Ads? Spójrzmy na liczby:

-37% – zmniejszyliśmy koszt konwersji

-23% – zmniejszony został koszt za kliknięcie (CPC)

+21% – wzrósł współczynnik interakcji, czyli zaangażowanie użytkowników

-14% – udało nam się zmniejszyć współczynnik odrzuceń

+35% – uzyskaliśmy wzrost ruchu pozyskiwanego z Ads

Nasze działania zmierzały do zapewnienia Klientom możliwie najbardziej efektywnego wykorzystania budżetu przeznaczonego na Ads – uzyskane dzięki kampanii konwersje oraz wzrost ruchu odbywały się przy stopniowym zmniejszaniu kosztów. To się nazywa wydajność, prawda?

Kos Tattoo zdecydowało się połączenie efektów SEO i Ads – dzięki wdrożonym działaniom osiągane wysokie pozycje sprawiają, że studio tatuażu jest doskonale widoczne w wyszukiwarce zarówno w wynikach organicznych, jak i płatnych.

Bądź jak Kos Tattoo – osiągnij sukces dzięki LTB!

Skontaktuj się z nami

Tagi: , , , ,

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Sprawdź DIGITAL MARKETING TOOLS & SOLUTIONS - nasz magazyn marketingowy!Pobierz za darmo