Atrakcyjny content

Czyli jak treścią SEO strony przekonać do siebie odbiorcę

  • Home
  • -
  • BLOG
  • -
  • Marketing
  • -
  • Atrakcyjny content, czyli jak treścią SEO strony przekonać do siebie odbiorcę

Atrakcyjny content, czyli jak treścią SEO strony przekonać do siebie odbiorcę

Zawartość Twojej strony internetowej jest ważna dla użytkowników – powinny znaleźć się na niej informacje o Twojej działalności, o charakterze usług lub dostępnych towarów, a także niezbędne dane kontaktowe. Jeśli to wszystko jest podane w przyjemnej dla oka formie oraz umożliwia łatwe odnalezienie potrzebnych informacji, użytkownicy chętnie będą wracać na Twoją witrynę.

Jest to jednak ważne także pod względem optymalizacji strony internetowej, czyli takiego kształtowania treści na stronie (content), żeby przedstawiała się ona jako atrakcyjna dla wyszukiwarek i pojawiała się wyżej w wynikach Google. Jak o to zadbać?

Słowa kluczowe czy synonimy? Jak powinien wyglądać content

Z pewnością wielu posiadaczy stron internetowych słyszało o roli słów kluczowych. Ich pojawianie się w tekście oraz wyróżnienie ich jest ważne, jednak nie można przesadzić używając ich bez ustanku. W przeciwnym razie tekst będzie niejasny, a strona może zostać obłożona filtrami czy karami. Dlatego warto używać synonimów dla słów i fraz kluczowych.

Zapytaj o nasze usługi

Lepiej jest unikać pisania tekstów, w których frazy występują bardzo nienaturalnie, wręcz na siłę – staraj się tak kształtować treść, by słowa kluczowe pojawiały się naturalnie i aby ich pojawienie się było logicznie uzasadnione. Postaraj się o ciekawy, atrakcyjny dla odbiorcy tekst – znudzony internauta po prostu zamknie przeglądarkę lub poszuka czegoś innego.

Co najważniejsze – nie używaj tego samego tekstu na swojej stronie. Jeśli ten sam tekst pojawia się na podstronach, do których prowadzą różne odnośniki, jeden z adresów musi być określony jako kanoniczny (preferowany) – w przeciwnym wypadku pojawiające się w wyszukiwarce podstrony o różnych adresach, lecz z taką samą treścią, mogą zaszkodzić pozycji Twojej strony w wyszukiwarce. Użytkownikom będzie trudniej do niej dotrzeć.

Uwzględnij odbiorcę i jego potrzeby

Bardzo istotne jest dostosowanie treści do odbiorcy – warto wziąć pod uwagę zarówno wiek, jak i wykształcenie osób, do których kierujesz swoje usługi lub którym sprzedajesz towary. Inaczej trzeba pisać do menadżerów firm, inaczej do młodzieży, inaczej do odbiorcy usług specjalistycznych, inaczej do „typowego Iksińskiego” – odbiorcy ogólnodostępnych usług.

Tekst nie powinien także być nudny ani za długi. Większość osób nudzi się przy tekście dłuższym niż strona, a niektórzy mają jeszcze mniejszą odporność i przeczytanie ponad trzystu słów jest dla nich wyzwaniem. Trzeba więc starać się postępować według zasady maksimum treści – minimum formy.

Dla odbiorcy ważne jest również ułatwione sprawne nawigowanie po stronie. Warto zatem łączyć podobne treści, zamieszczając linki w publikowanych postach. Dzięki temu możesz zachęcić swoich potencjalnych klientów do zapoznania się z innymi treściami, które udostępniasz na swojej stronie czy blogu.

Jeszcze przed napisaniem tekstu dobrze jest określić cele – czego właściwie oczekujesz od internauty po przejrzeniu Twojej strony. Czy chcesz, żeby dokonał zakupu w Twoim sklepie, czy może zasubskrybował newsletter albo przeczytał więcej postów? Odbiorca powinien otrzymać czytelne wskazówki, powinien być prowadzony przez układ i wygląd strony tak, by trafił tam, gdzie chcemy.

Sprawdź naszą ofertę

Jeśli chcesz, aby Twoja strona przedstawiała się jako ciekawa i wartościowa zarówno dla użytkowników, jak i dla robotów wyszukiwarki, zadbaj o dobrą optymalizację treści. Decydując się na pozycjonowanie swojej witryny w LTB.pl otrzymasz optymalizację strony gratis.

Skontaktuj się w sprawie promocji swojej marki

Marketing - kontakt
Łukasz Jaworski

B2B Sales Manager

+48 71 333 38 89

Dodaj komentarz

Poinformuj nas o Twoich celach, oczekiwaniach i doświadczeniach. Przygotujemy indywidualnie dopasowaną strategię dla Twojej marki.

Napisz do nas – umówimy się na spotkanie online.

Account manager agencja marketingowa LTB

Michał Szydlik, Account Manager

Nasi partnerzy

Wrocławska Akademia Biznesu - partner agencji marketingowej LTBDIG - partner agencji marketingowej LTBUniwersytet Ekonomiczny - partner agencji marketingowej LTBFirma Rodzinna - partner agencji marketingowej LTB