Nie bylibyśmy sobą jako agencja marketingu 360°, gdybyśmy nie podeszli kreatywnie nawet do takich kwestii jak poinformowanie całego zespołu o planowanych zmianach organizacyjnych oraz wprowadzeniu nowej strategii biznesowej. Wykorzystaliśmy do tego grę terenową, aby dodatkowo zrealizować cele team buildingu.
Rok 2023 w agencji reklamowej LTB został zaplanowany pod hasłem „LEVEL UP”. Wiąże się to z wieloma innowacyjnymi zmianami w funkcjonowaniu naszej agencji. Dotyczy to reorganizacji sposobu samej pracy na rzecz klientów, ale też zmian strukturalnych, określenia nowych ambitnych celów i przenosin do nowej siedziby firmy. Ze względu na to, że w wielu aspektach zmiany są wręcz rewolucyjne postanowiliśmy, że przekazanie takich informacji nie może ograniczyć się jedynie do suchej mailowej notki zarządu, czy po prostu statycznej prezentacji założeń na jakimś spotkaniu. Chcieliśmy, aby zespół odczuł jak ważne są to zmiany i był maksymalnie w nie zaangażowany od samego początku.
Management bez wiedzy pracowników opracował grę terenową, która była wielką niespodzianką dla załogi. Chodziło o to, aby stanowiła ona preludium do spotkania, na którym omówione zostały wszystkie szczegóły planu, ale jeden z jego elementów był rozwiązaniem całej gry.
W środku tygodnia, kiedy pracownicy weszli do biura zobaczyli w nim…. ogromny bałagan, jak gdyby ktoś bez ich uprzedzenia rozpoczął remont siedziby firmy. W zwisającej przy drzwiach kopercie szybko jednak znaleźli pierwsze wskazówki i tak zaczęła się kilkugodzinna gra.
Zespół podzielił się na dwie ekipy. Każda miała swoją ścieżkę dotarcia do celu, choć na sam koniec obie drużyny wspólnie dotarły na linię mety. Wcześniej odwiedzając poszczególne punkty na mapie Wrocławia gromadzili podpowiedzi, które stopniowo naprowadzały ich do celu. Przy okazji zespoły nie mogły np. pojawić się na końcu gry bez zdobycia surowego jajka, czy zrobienia sobie trzech selfie z przypadkowo spotkanymi ludźmi.
Na mecie zabawy zespoły wspólnie podały hasło, które pozwoliło im uruchomić filmik na tablecie. Z materiału wideo dowiedzieli się o planowanej zmianie biura firmy oraz usłyszeli zapowiedź kolejnych zmian. O tym mieli dowiedzieć się już bezpośrednio od zarządu, w dotychczasowej siedzibie, przy odpowiednim poczęstunku.
Cały event zaskoczył pracowników bardzo pozytywnie i wyrazili chęć uczestniczenia w podobnych przygodach w przyszłości, wskazując na czynniki integracyjne, pobudzające do działania. W sumie obie drużyny w ciągu zabawy przemierzyły 22 km ulicami miasta, każda z nich rozwiązała 6 zadań przybliżających do celu, przy czym po 4 razy z sukcesem udało im się wejść na dedykowane strony WWW, specjalnie przygotowane na tę okoliczność, gdzie znajdowały się wspomniane wskazówki.
Zespół jeszcze przez kilka późniejszych dni żywo komentował całą akcję, wspólnie wymieniając się swoimi wrażeniami z jej przebiegu, jak i z tego o czym dowiedzieli się o planie „LEVEL UP”. Pozwala to określić to przedsięwzięcie jako sukces, gdyż zrealizowaliśmy wszystkie założone cele komunikacji wewnętrznej.
Poinformuj nas o Twoich celach, oczekiwaniach i doświadczeniach. Przygotujemy indywidualnie dopasowaną strategię dla Twojej marki.
Napisz do nas – umówimy się na spotkanie online.