Pozycjonowanie stron

Cennik i modele rozliczania

  • Home
  • -
  • BLOG
  • -
  • SEO
  • -
  • Pozycjonowanie stron – cennik i modele rozliczania

Pozycjonowanie stron – cennik i modele rozliczania

Pozycjonowanie jest nowoczesną usługą, która pomaga witrynie internatowej klienta znaleźć się na wyższej pozycji w wyszukiwarce Google i co za tym idzie zwiększa częstotliwość odwiedzin strony. Obecnie najchętniej wyszukujemy informacje na temat rozmaitych usług i produktów w internecie, dlatego właśnie warto zainwestować czas i pieniądze, by podnieść pozycję swojej strony internetowej.

Zapytaj o nasze usługi

Często wątpliwości klientów rodzą się w momencie, gdy omawiamy z pozycjonerem koszty takiej usługi. Niejednokrotnie osoby nie zaznajomione z branżą obawiają się, że ceny są zbyt wygórowane. Od czego jednak tak naprawdę zależy koszt pozycjonowania? Czynników jest wiele i są to m.in.:

  • Konkurencyjność fraz,
  • Ilość słów kluczowych,
  • Czas jaki witryna widnieje w internecie,
  • Zasięg fraz (cała Polska, region, miasto).

Po przeprowadzeniu analizy i wstępnej wyceny wszystkich elementów pozycjoner proponuje nam cenę za usługę. W ramach współpracy zwykle mamy dostępne dwa warianty rozliczeń za usługę: abonament lub opłatę za wyniki. W przypadku fraz regionalnych typu „fryzjer Legnica” w abonamencie koszt zamknie się w 20 zł miesięcznie lub ok. 30 zł w rozliczeniu za wyniki. Jeśli zaś idzie o frazy ogólnopolskie koszt będzie kilkanaście lub nawet kilkadziesiąt razy wyższy.

Pozycjonowanie – Abonament

Polega na comiesięcznej opłacie za usługę i zwykle jest to umowa podpisywana na około rok. Ta forma rozliczeń budzi wiele obaw wśród klientów. Wielu zleceniodawców boi się, że konieczność wnoszenia comiesięcznej opłaty spowoduje nadużycia ze strony pozycjonerów, np. brak pozycjonowania strony w ogóle. Jednak problemów tego rodzaju można łatwo uniknąć, dzięki możliwości weryfikacji pracy pozycjonera za pomocą systemu monitorującego lub poproszenia o przesyłanie raportów z prac.

Dla firm zajmujących się pozycjonowaniem rozliczenia abonamentowe są korzystne, ponieważ pomagają rozplanować pracę w okresie długoterminowym. Zwykle pozycjonowanie strony trwa nawet do kilku miesięcy – procesu tego nie da się przyspieszyć w sposób, który nie wpłynąłby negatywnie na stronę internetową. Warto zatem uzbroić się w cierpliwość i mieć świadomość, że długoterminowe pozycjonowanie przełoży się na pozytywne wyniki witryny internetowej w długofalowej perspektywie.

Pozycjonowanie – Opłata za wyniki

Ten rodzaj opłaty często nęci klientów, sądzą oni bowiem, że płacą za to, co faktycznie pozycjonerowi uda się osiągnąć. Fakt płacenia za wynik interesuje klientów, bowiem zdaje się gwarantować, że na pewno osiągniemy dobre wyniki. Jednak ze względu na zwiększającą się konkurencję na polskim rynku SEO osiąganie dobrych wyników stało się coraz trudniejsze. Zatem płacąc za wynik, musimy liczyć się z tym, że płacimy za wielotygodniowe, często wielomiesięczne starania pozycjonera, by strona znalazła się na pożądanej przez nas pozycji. Opłata taka będzie zatem odpowiednio wyższa niż w przypadku rozliczenia abonamentowego.

Zależnie od konkurencyjności fraz agencja SEO musi zainwestować wiele czasu i środków finansowych by skutecznie wypozycjonować najpopularniejsze strony. Dokonywanie płatności za wyniki może zachęcać niejedną agencję do działań tzw. black hat SEO, które powodują bardzo szybki wzrost pozycji witryny, ale także jej późniejszą blokadę przez Google i utrudnione pozycjonowanie strony w przyszłości.

Sprawdź naszą ofertę

Jak widać oba sposoby rozliczeń mają swoje wady i zalety. Warto przed podjęciem decyzji dobrze się zastanowić, który sposób wydaje nam się bardziej korzystny. Jeśli zaś idzie o samo pozycjonowanie – warto wybrać firmę, która wzbudza nasze zaufanie. Jeśli mamy jakieś obawy lub wątpliwości – pytajmy i starajmy się pozyskać maksymalnie dużo informacji na temat naszej strony od pozycjonera. Dzięki temu będziemy się pewniej czuli zawierając umowę.

Skontaktuj się w sprawie promocji swojej marki

Marketing - kontakt

Łukasz Jaworski

B2B Sales Manager

+48 71 333 38 89

Dodaj komentarz

Poinformuj nas o Twoich celach, oczekiwaniach i doświadczeniach. Przygotujemy indywidualnie dopasowaną strategię dla Twojej marki.

Napisz do nas – umówimy się na spotkanie online.

Account manager agencja marketingowa LTB

Michał Szydlik, Account Manager

Nasi partnerzy

Wrocławska Akademia Biznesu - partner agencji marketingowej LTBDIG - partner agencji marketingowej LTBUniwersytet Ekonomiczny - partner agencji marketingowej LTBFirma Rodzinna - partner agencji marketingowej LTB