Nowy wymiar pozycjonowania

SEO 2.0

Nowy wymiar pozycjonowania – SEO 2.0

Co jakiś czas dowiadujemy się, że algorytmy Google działają w inny sposób, niż przez dłuższy okres zakładali specjaliści z branży. Zmieniają się także czynniki, które mają wpływ na pozycje strony w rankingu oraz ich znaczenie. Oznacza to, że musimy być ciągle na bieżąco i dostosowywać się do nowych wytycznych. W przeciwnym razie świetnie przygotowana strona internetowa nie będzie dobrze widoczna w Google ani ciekawa.

Jak zmieniło się SEO w ciągu ostatnich kilku lat?

Właściwie można już mówić o zjawisku nazywanym SEO2.0 – to nowsze techniki działania i pozyskiwania linków, wychodzące poza metody popularne i jeszcze do niedawna skuteczne. Oczywiście metody sprzed lat nadal mogą być użyteczne i w wielu wypadkach się sprawdzają, chociażby w tradycyjnym link buildingu, jednak warto zdać sobie sprawę z tego, że nowe narzędzia mogą przynieść bardzo dobre efekty.

Zapytaj o nasze usługi

Wśród nowszych technik i sposobów pozyskiwania linków, wzmacniania pozycji stron i poprawiania swojej widoczności w Internecie warto wymienić przede wszystkim:

  • Zróżnicowany content,
  • Optymalizacja pod urządzenia mobilne,
  • User experience,
  • Rola social mediów.

Przyjrzyjmy się im po kolei.

Wartość zawartości, czyli dobry content

Zawartość strony, czyli zamieszczany na niej content, ma coraz większe znaczenie. Chodzi tu głównie o teksty, na przykład zamieszczane na blogu, który prowadzisz na swojej stronie. Użytkownicy – a także wyszukiwarka – cenią sobie teksty, które dostarczają rzetelnych informacji. Aż 85% informacji, których użytkownicy szukają w Google, dotyczy konkretnych informacji – wskazówek dojazdu, opinii, newsów, informacji na temat działania urządzeń itp.

Mobilne aplikacje górą

Strony niedostosowane do urządzeń mobilnych sporo na tym tracą. Użytkownicy spędzają ponad połowę czasu w sieci korzystając właśnie z aplikacji mobilnych. Co więcej, aż 85% osób woli korzystać z dostosowanych do ich oczekiwań aplikacji mobilnych zamiast ze stron internetowych. Ranking Google uwzględnia dostosowanie stron do urządzeń mobilnych, które generują coraz większy ruch w sieci – ponad połowa pochodzi z telefonów i innych urządzeń.

Garść statystyk:

  • 4 na 5 użytkowników robi zakupy w internecie korzystając ze smartfona,
  • 70% wyszukiwań w sieci za pośrednictwem urządzeń mobilnych skutkuje podjęciem akcji na samej stronie w trybie online,
  • 1,2 mld osób korzysta z internetu za pomocą urządzeń mobilnych,
  • 95% użytkowników smartfonów wyszukuje na swoich telefonach informacji o lokalnych usługach.

User Experience

Ten angielski termin (czasem spotykany także jako user behavior) dotyczy roli, jaką odrywa zainteresowanie użytkowników zawartością Twojej strony. Nie chodzi o to, by jakoś przechytrzyć algorytm Google i znaleźć się na pierwszej stronie wyników. Wszystko sprowadza się do tego, by tworzyć taki content, aby użytkownicy chcieli się na nim zatrzymać, kiedy szukają informacji w wyszukiwarce.

W rankingu wyszukiwarki brane są pod uwagę zachowania użytkowników na stronie – czy od razu po wejściu na Twoją stronę użytkownik wraca do wyszukiwarki, czy też zostaje na niej, zaczyna przeglądać, czytać i wreszcie znajduje to, co go interesowało?

Jak to zrobić? Zapewnij swojej stronie atrakcyjny wygląd i przyciągający uwagę design, zadbaj o aktualizacje zamieszczanych na blogu informacji i ich trafność oraz uczyń swoją stronę przejrzystą i wygodną dla użytkownika.

UX SEO

Social media

Nieustannie wraca temat wykorzystania social mediów w promocji własnej działalności. Warto na swojej stronie zamieszczać ikony mediów społecznościowych. W ten sposób użytkownicy łatwiej będą mogli polubić, udostępnić czy skomentować Twoją stronę czy konkretny jej fragment. Pojawianie się Twojej witryny w komentarzach czy w formie udostępnień na Facebooku, Twitterze czy innych mediach tego rodzaju nie przejdzie bez echa w wyszukiwarce. Takie udostępnianie i komentowanie treści jest również świetną okazją do wygenerowania większego ruchu na swojej stronie.

SEO Social Media

Jak pozyskać linki i wzbudzić zainteresowanie?

Wszystko pięknie, wiemy już, jakie sposoby sprawią, że nasza strona będzie miała wyższą wartość w rankingu Google. Na pewno poprawi to jej pozycję w wyszukiwarce, ale jak jeszcze można zadbać o poprawę swojej widoczności?

Tak zwane nowe SEO, wspomniane wyżej, oprócz omówionych sposobów wzmacniania wartości strony dla wyszukiwarki, podsuwa również inne pomysły dotyczące pozyskiwania linków na rzecz swojej witryny. Dzięki temu możemy znacząco poprawić jej pozycję – użytkownicy w odpowiedzi na swoje wyszukiwanie znajdą wówczas stronę dobrze przygotowaną, która dostarczy im wyczerpujących informacji na interesujący ich temat.

SEO Link building

Gościnne wpisy na tematycznych portalach

Ważnym trendem, który warto wykorzystać, jest wykorzystanie gościnnych wpisów. Polega to na zamieszczaniu tematycznych artykułów dobrej jakości na portalach poświęconych danemu kręgowi zainteresowań. Oczywiście odbiorcy portalu są również zainteresowani taką tematyką. Dostarczając im ciekawych pomysłów na aranżację kuchni, pozbycie się szkodników z domu czy nietypowe wykorzystanie sody oczyszczonej można równocześnie promować własną stronę. Jeśli wpis jest ciekawy, użytkownicy pewnie zajrzą na Twoją stronę. A jeśli witryna, na której zamieszczasz wpis ma wysoki trust flow, link w takim miejscu przysłuży się i Twojej stronie.

Opisywanie aktualnych trendów

Prowadzisz bloga na swojej stronie? Świetnie. Nie zapomnij opisywać w nim także ciekawostek z branży albo przybliżać użytkownikom aktualnych trendów. Ciekawe, zabawne czy poruszające tematy zawsze wzbudzają spore zainteresowanie – internauci sami szukają takich newsów. Odnieś się w swoim artykule do gali Oscarów czy ważnych wydarzeń, a zyskasz większy ruch.

Profesjonalny link building

Jedną z ważniejszych strategii jest oczywiście link building, czyli tworzenie i zdobywanie linków. Ich źródłem mogą być rozmaite miejsca – a ich dobór według niektórych stanowi linię demarkacyjną między nowymi i starymi metodami SEO. „Stare” SEO dysponowało przede wszystkim katalogami stron, bazami firm (które w gruncie rzeczy są także katalogami stron), wymianą i kupowaniem linków.

Nowsze podejście zakłada natomiast pozyskiwanie linków mających bardziej naturalny charakter. Pojawiają się one w tekstach, na popularnych blogach czy portalach, w mediach społecznościowych. Nowoczesny link building obejmuje wszystkie wspomniane wyżej sposoby i metody, a także nadal korzysta z części dotychczasowych technik. Ważniejszy staje się jednak branding i otwarcie na użytkowników, dostosowanie się do ich oczekiwań.

Aby nie ryzykować popełniania błędów, które klasyfikowane są jako Black Hat SEO, lepiej jest zlecić link building profesjonalnej agencji SEO. Takim podmiotom często jest łatwiej nawiązać kontakty z administratorami tematycznych portali czy bloggerami. Posiadają także własne, silne strony, które są doskonałą przestrzenią do zamieszczania linków, które poprawią wartość Twojej strony dla algorytmów wyszukiwarki.

Sprawdź naszą ofertę

Twoja strona może być tylko zbiorem informacji o prowadzonej działalności. Może jednak stać się sposobem kreowania wizerunku nowoczesnego, dynamicznego przedsiębiorstwa, które idzie z duchem czasu. W tym celu warto wykorzystywać nowe sposoby docierania do klienta.

Skontaktuj się w sprawie promocji swojej marki

Marketing - kontakt
Łukasz Jaworski

B2B Sales Manager

+48 71 333 38 89

Dodaj komentarz

Poinformuj nas o Twoich celach, oczekiwaniach i doświadczeniach. Przygotujemy indywidualnie dopasowaną strategię dla Twojej marki.

Napisz do nas – umówimy się na spotkanie online.

Account manager agencja marketingowa LTB

Michał Szydlik, Account Manager

Nasi partnerzy

Wrocławska Akademia Biznesu - partner agencji marketingowej LTBDIG - partner agencji marketingowej LTBUniwersytet Ekonomiczny - partner agencji marketingowej LTBFirma Rodzinna - partner agencji marketingowej LTB