SEO dla branży produkcyjnej

Jak pozycjonować stronę w branży produkcyjnej?

  • Home
  • -
  • BLOG
  • -
  • SEO
  • -
  • Jak pozycjonować stronę w branży produkcyjnej?

Jak pozycjonować stronę w branży produkcyjnej?

Branża produkcyjna jest niezwykle szeroka. W jej skład wchodzą wszystkie przedsiębiorstwa, zajmujące się produkowaniem różnego rodzaju dóbr, charakteryzując się typami procesu dla poszczególnych grup. Przewidywania ekonomistów mówią jedno, ten sektor gospodarczy ma jeszcze wiele do pokazania, a jego dynamiczny rozwój będziemy obserwować przez wiele lat.

Wiąże się to nie tylko z największymi przedstawicielami, ale pełnym przekrojem branży, wśród której równie ogromna jest konkurencja. Jak wyróżnić się i nie stracić tempa rozwoju? Z pomocą przychodzi SEO, czyli pozycjonowanie, dzięki któremu można zyskać szereg korzyści. Przytaczamy najważniejsze aspekty, które należy przy tym uwzględnić.

Jesteś producentem i posiadasz stronę internetową? Napisz i zapytaj o SEO

Charakterystyka branży i wykorzystanie jej w marketingu

W skład branży produkcyjnej wchodzi szeroki zakres wyrobów wytwarzany w trakcie specjalistycznych procesów. Przedsiębiorstwa dzielą się ze względu na wielkość na:

  • masowe,
  • seryjne,
  • jednostkowe.

Już same te fakty świadczą o specyfice produkcji. Nie istnieje bowiem jeden wzór lub definicja, która potrafiłaby wskazać, jakie potrzeby marketingowe stają przed firmami z tego sektora. Jeżeli przekaz reklamowy ma być efektywny, należy dogłębnie zrozumieć mechanikę działania branży w danym obrębie, w kraju oraz świecie.

Sam proces promocji wraz z komunikacją marketingową można podzielić na dwa aspekty:

  • B2B, czyli dotarcie do dystrybutorów, pośredników, sklepów itp.,
  • B2C, czyli prezentowanie efektu w postaci końcowego towaru grupie użytkowników.

Tym samym dochodzi kolejny zestaw informacji, który należy zdobyć i przeanalizować w celu następnego wykorzystania w kampanii SEO. W podniesieniu efektywności pomoże również wyznaczenie odpowiedniego celu. Przekazy należy rozróżnić w zależności od odbiorców oraz charakteru i przeznaczenia. Komunikat do dystrybutora będzie inaczej skonstruowany niż ten dla klientów indywidualnych. Również profil kampanii – mający na celu budowanie wizerunku marki producenta oraz trwałych relacji lub zachęcenie do zapoznania się z ofertą i sprzedaż poszczególnych wyrobów.

Błędnym założeniem jest ograniczenie się wyłącznie do jednej z płaszczyzn promocji firm produkcyjnych. Często zdarza się, że przedsiębiorcy swoje działania opierają na reklamach B2B dla e-commerce. Jedynie połączenie dwóch aspektów przynosi największe rezultaty.

Każda z omówionych powyżej cech charakteryzujących branżę produkcyjną, stanowi kolejne właściwości, jakie należy dobrać podczas planowania kampanii reklamowej. W przypadku tych nastawionych na pozycjonowanie firmowej strony wiąże się z kolejnymi czynnościami, których należy dopilnować, tak aby osiągnąć jak najbardziej satysfakcjonujące efekty, zwiększając swoją widoczność oraz rozpoznawalność.

Pozycjonowanie i działania SEO dla branży produkcyjnej

Skuteczna kampania promocyjna, ale także każda inna, opiera się na dobrze zaplanowanych działaniach. Jest ona tym bardziej istotna, że konkurencja stale się rozwija w całym obszarze sektora. Oprócz dorównania im kroku warto być kilka przed tak, aby się wyróżnić na tle innych. Pomoże w tym skorzystanie z najnowszych narzędzi i docenienie SEO, czyli pozycjonowania firmowej strony internetowej. Wyszukiwarka Google jest najlepszym kanałem dotarcia do określonej grupy odbiorców, ze względu na swoją precyzję oraz efektywność. Wysokie wyniki zapewnią prawidłowo skomponowane narzędzia z zakresu działań SEO.

Firmowy sklep internetowy

Niekiedy spotykamy się z przeświadczeniem, że sesja produktowa przyniesie zadowalające efekty. W końcu klienci widzą ładne zdjęcia i z pewnością skuszą się do zakupu. Nic bardziej mylnego. Oprócz szaty graficznej należy zadbać o strukturę strony. W tym zakresie ważne są działania SEO wspierające pozycjonowanie w wynikach wyszukiwania.

Pierwszym etapem całego procesu jest dobór słów kluczowych, od którego wszystko się zaczyna, a także kolejne czynności opierają się głównie na wybranych frazach. Muszą one odzwierciedlać charakter branży wraz z wyznaczonymi celami. Przykładowo – jeżeli stawiamy na pozyskiwanie nowych klientów B2C, trzeba poszukiwania skierować na słowa, odnoszące się do naszych produktów. Wszystkie frazy, jakie mogą zostać użyte podczas wpisywania w wyszukiwarce, będą kojarzone z firmą – jej działalnością.

Oprócz pojedynczych słów warto wybrać pełne frazy, czyli tzw. long taile w pełni oddające zakres oferty produkcyjnej. Stanowią także odwzorowanie zapytań, jakie mogą kierować potencjalni klienci (np. modne sukienki na sylwestra). Wykorzystanie tego znacznie zwiększy liczbę oraz wartość konwersji na stronie.

Oprócz wykorzystania nazw dla produktów, rodzaju, przeznaczenia można także dodać markę, jeżeli jest ona rozpoznawalna. Będzie to doskonale wspierało proces pozycjonowania w oparciu o brand np. sukienki damskie + marka.

Również w przypadku branży produkcyjnej warto pamiętać o dodaniu we frazach kluczowych następującej konstrukcji – nazwa produktu + „producent”.

Zwiększa to pewność, że podczas wyszukiwania, wpisywania danego zapytania w Google, dana strona będzie wyświetlała się wyżej.

Firmowa wizytówka internetowa

Nie trzeba prowadzić sklepu internetowego, aby dotrzeć z ofertą do odpowiedniej grupy odbiorców zarówno kontrahentów, jak i klientów indywidualnych. Dobrym sposobem jest utworzenie strony w formie wizytówki firmowej.

W tym przypadku nie tylko produkty, ale zwłaszcza marka producenta będą stanowiły kluczową rolę.

Należy pamiętać o stworzeniu kilku podstron, tak aby uniknąć szablonu one page, gdyż nie jest on efektywny dla pozycjonowania.

Podczas planowania działań SEO także w tym przypadku najważniejsze jest określenie słów i fraz kluczowych. Muszą one być dopasowane do grupy docelowej oraz odzwierciedlać charakter oferty. Wyróżnikiem jest tutaj pozycjonowanie lokalne. Pozwala to na dotarcie do osób z wybranej okolicy, dzięki czemu trafnie kierowane są treści publikowane na stronie. W tym celu należy dodać nazwę danego regionu/miejscowości np. cukiernia Wrocław, cukiernia pod Wrocławiem, cukiernia.

Content marketing dla branży przemysłowej

Wrzucanie słów kluczowych w dowolnych miejscach na stronie internetowej nie przyniesie nam żadnych efektów. Jest to bezcelowe, więc jeżeli interesuje nas zwiększony ruch na stronie oraz zyskanie nowego grona klientów należy zastanowić się nad wdrożeniem content marketingu do swoich działań. Polega on głównie na tworzeniu unikalnego kontentu, który należy dostosować do obszaru i asortymentu danej firmy.

Treści powstające w tym zakresie muszą zawierać słowa i frazy kluczowe, których dobór omówiono powyżej. Pierwszym z podstawowych przykładów są opisy kategorii oraz asortymentu. Użycie odpowiednich sekwencji wraz z ciekawą warstwą tekstową nie tylko zwiększy pozycję w wyszukiwarce, ale także zainteresuje potencjalnego klienta. Zapozna się on z tematem działalności oraz poszczególnymi produktami. Dzięki content marketingowi możliwe jest jednak osiągnięcie znacznie większej ilości korzyści.

Opis kategorii kosmetyki i higiena w sklepie z Eko produktami — GREENmall.pl

Założenie bloga danej firmy jest bardzo ciekawym sposobem, który wesprze działania SEO. Artykuły, ukazujące się w danej sekcji mogą być ciekawostkami lub poradnikami z danej branży lub do niej kierowane. Podczas prowadzenia należy pamiętać o odpowiedniej optymalizacji, a także zadbać o:

  • nagłówki o odpowiedniej hierarchii (H1/H2/H3),
  • tytuły podstron wraz z opisami (słowa kluczowe),
  • pogrubienia i pochylenia (wyróżniki np. dla słów kluczowych),
  • rozmiar i alternatywne opisy dla zdjęć,
  • linkowanie wewnętrzne (odnośniki do podstron).

Dzięki temu teksty staną się przejrzyste i czytelne dla odbiorców oraz robota indeksującego Google.

blog na stronie producenta

Blog na stronie sklepu ze sprzętem do rehabilitacji i gabinetów medycznych – X-REH.pl

Prowadzenie bloga pozwala na zbudowanie pozycji eksperta, podążającego za zmianami, a także wytaczającego nowe. Publikacje w efekcie przełożą się na zwiększone zaangażowanie na stronie.

Oprócz samego tekstu można wykorzystać materiały zdjęciowe i video. Rozmaity content jest znacznie ciekawszy.

Ciekawym sposobem jest także wykorzystanie kanałów w social mediach. Dostęp odbiorców do wglądu w życie firmy oraz jej procesów w trakcie produkcji może być bardzo interesujące. Wspiera to budowanie wizerunku marki, który przecież jest niezwykle ważny dla większości przedsiębiorców.

Narzędzia wspierające keyword research

Należy pamiętać, że zbyt ogólne słowa kluczowe nie trafią do obranej grupy, co w następstwie przełoży się na zwiększający współczynnik odrzuceń z wejść na stronę. Podobnie zadziała zbyt duża ich ilość dla danej podstrony oraz niewłaściwy dobór. Wszelkie działania pozycjonujące nie przyniosą zamierzonych efektów. Jeżeli chcemy tego uniknąć lub chociażby ułatwić swoją pracę i nie kierować się odczuciem, warto wybrać profesjonalne narzędzia.

Senuto

Najpopularniejsza, a zarazem najdokładniejsza strona, dzięki której znajdziemy słowa kluczowe. Zyskujemy nie tylko wskazane frazy, ale także potencjał pozyskiwania. Im jest on wyższy, tym większą pozycję dla danej strony możemy zyskać. Dodatkowym atutem może być ukazanie sumy wyszukiwań w ciągu ostatnich 12 miesięcy i CPC.

long tail - frazy kluczowe

Wyniki wyszukiwania w Senuto

Übersuggest

Narzędzie pozwala na wyznaczenie słów kluczowych na podstawie zapytań wpisywanych w Google. Wyniki są bardzo dokładne, a dodatkowo można wyznaczać frazy dla języka polskiego oraz wielu innych. Otrzymujemy je w postaci alfabetycznej listy, którą można pobrać lub wyświetlić. Ciekawą możliwością jest podejrzenie trendów wyszukiwania, pochodzące z Google Trends.

Skontaktuj się z nami,  zaopiekujemy się SEO Twojej firmy!

Pozycjonowanie strony Twojej firmy – nastaw się na sukces

Stale rozwijająca się branża produkcyjna wymaga zastosowania nowoczesnych narzędzi, które nadążą za nimi. Jeżeli nie chcesz pozostać w tyle, należy rozważyć skorzystanie z usług profesjonalistów z zakresu SEO. Inwestycja zwraca się niemal natychmiast. Nie ma lepszego narzędzia, które pozwoli na zwiększenie zasięgów dla Twojej firmowej strony internetowej. Odpowiednia optymalizacja stanowi podstawę do osiągania wymiernych korzyści.

Skontaktuj się w sprawie promocji swojej marki

Marketing - kontakt

Łukasz Jaworski

B2B Sales Manager

+48 71 333 38 89

Dodaj komentarz

Poinformuj nas o Twoich celach, oczekiwaniach i doświadczeniach. Przygotujemy indywidualnie dopasowaną strategię dla Twojej marki.

Napisz do nas – umówimy się na spotkanie online.

Account manager agencja marketingowa LTB

Michał Szydlik, Account Manager

Nasi partnerzy

Wrocławska Akademia Biznesu - partner agencji marketingowej LTBDIG - partner agencji marketingowej LTBUniwersytet Ekonomiczny - partner agencji marketingowej LTBFirma Rodzinna - partner agencji marketingowej LTB