Jak podrasować rich snippety

Dlaczego warto korzystać z dodatków?

  • Home
  • -
  • BLOG
  • -
  • SEO
  • -
  • Jak podrasować rich snippety i dlaczego warto korzystać z dodatków?

Jak podrasować rich snippety i dlaczego warto korzystać z dodatków?

Od kwietnia 2010 roku w wyszukiwarce Google stosowane są rozszerzone wyniki wyszukiwania, czyli rich snippets. Są to pomocnicze informacje w formie grafiki lub tekstu, które pojawiają się w wyszukiwarce Google.

Dzięki temu wyświetlane są dodatkowe informacje, na przykład o cenach poszukiwanych produktów lub ich ocenach dodanych przez innych internautów.

Rozszerzone wyniki opisują trafność proponowanych stron na podstawie wprowadzonych fraz kluczowych. Dla ułatwienia wprowadzone frazy kluczowe są pogrubione w rozszerzonych wynikach wyszukiwania.

Mimo dostępności tej funkcji od siedmiu lat jest stosowana przez niewielką liczbę polskich stron internetowych. Stosując rich snippets dla swojej strony internetowej uzyskujemy przewagę nad wieloma innymi stronami o podobnej tematyce.

Zapytaj o nasze usługi

Rich snippets najlepiej sprawdzają się do oznaczania:

  • Produktów i usług – rozszerzone wyniki pozwalają na wyszczególnienie różnych detali takich jak cena czy dostępność. Niektóre popularne produkty mogą być wyszukiwane po numerze SKU, w takim przypadku również warto wyszczególnić SKU jako pomocną informację. Niektóre produkty są dostępne w sprzedaży przez określony czas. Stosując odpowiednie znaczniki w rich snippets możemy wyszczególnić ten fakt i przyspieszyć decyzję o zakupie
  • Opinii i ocen – internauci otrzymają dodatkową informację o liczbie opinii i średniej oceny poszukiwanego produktu
  • Firm i organizacji – wartościowymi informacjami w rozszerzonych wynikach są adres firmy lub organizacji i telefon kontaktowy. Tego typu rozszerzenie jest pomocne w wyszukiwaniu lokalnym.
  • Osób – rozszerzone wyniki pozwalają na wyszczególnienie konkretnych informacji o kadrze firmy zwiększając tym samym wyświetlaną pozycję w wynikach wyszukiwania
  • Breadcrumbs – wyszczególnienie ścieżki dostępu pod tytułem pozwoli użytkownikom przenieść się na konkretną pod stronę

Zalety rich snippets

Jak wykazują statystyki, strony stosujące rozszerzone wyniki wyszukiwania w postaci meta tytułów i meta opisów, są chętniej odwiedzane przez internautów. Internauci dzięki pomocniczym informacjom wiedzą czy na naszej stronie znajdą poszukiwane przez nich informacje. Ruch na stronach oznaczonych dodatkowymi informacjami jest bardziej wartościowy, a użytkownicy generujący ruch na stronie są lojalniejszymi użytkownikami serwisu lub klientami sklepu.

Ta funkcja wyszukiwarki świetnie sprawdza się dla branży e-commerce. Dowiedziono na podstawie badań eye trackingu, że meta tytuły i meta opisy bardziej przyciągają wzrok internautów. Rozszerzony opis skupiał uwagę o połowę dłużej niż sam tytuł i adres URL. Badania wykazały również, że rozszerzone wyniki wyszukiwania wzbudzają największe zainteresowanie w przypadku transakcyjnych zapytań. Aby zwiększyć klikalność dla swojej stronie dzięki rozszerzonym wynikom wyszukiwania, trzeba wykorzystać dane strukturalne.

Dane strukturalne rich snippets

Są to specjalne znaczniki dzięki, którym oznacza się treści w witrynie zapisane w taki sposób by były czytelne dla robotów Google. Pozwalają na prawidłową interpretację treści, określenie znaczenia i rodzaju zawartości treści. Wszystkie istotne elementy i informacje są wskazywane za pośrednictwem ich znaczników w kodzie podstrony. Kod podstrony jest zapisywany w formie RDF, JSON-LD, mikrodanych lub mikroformatów. W tych czterech formatach zapisywane są meta tytuły i meta opisy, jednakże tylko trzy pierwsze są w pełni rekomendowane przez Google. Wszystkie formaty wykorzystują osobne zestawy i struktury znaczników, ale wykorzystują taki sam słownik z ujednoliconymi schematami danych strukturalnych.

konsola google mikroformaty

W Google Search Console łatwo odkryjemy ilość błędów związanych z mikroformatami 

Standardy meta tytułów i meta opisów

Rozszerzone wyniki wyszukiwania muszą zachować określoną długość. Maksymalnie tytuł może zawierać 65 znaków, a opis 156. Długość określana jest na podstawie szerokości całego tekstu. Meta tytuł musi zawierać wyszczególnioną frazę kluczową.

Zaleca się by kluczowe słowa, były umieszczane na początku tytułu. Meta opisy muszą zawierać informacje zgodne z treścią strony. Słowa kluczowe powinny być wykorzystywane w naturalny sposób. Zbyt duża liczba fraz kluczowych może zostać oceniona przez roboty Google za spam i strona może zostać wykluczona z indeksu wyszukiwarki.

Najbardziej sprawdzają się opisy i tytuły wzywające do działania. Stosowanie Call-to-action jest powszechnie stosowane w branży e-commerce. Opisy powinny również zapewniać korzyści lub konkretne rozwiązania. Prawidłowo napisany meta tytuł i meta opis można stworzyć za pomocą narzędzia Google SERP Snippet Optimalization Tool. Wprowadzone zmiany i widoczność opisów i tytułów można sprawdzić w źródle strony, w pasku przeglądarki oraz w samej wyszukiwarce po upływie określonego czasu.

Pozwól się zauważyć dzięki dodatkowym znacznikom

Obecnie coraz trudniej zdobyć wyższe wyniki wyszukiwania i wyróżnić się spośród podobnie wyglądających wyników. Używanie dodatkowych znaczników w meta tytułach i meta opisach może być doskonałym rozwiązaniem by zwrócić uwagę potencjalnych klientów. Do wprowadzenia dodatkowych znaczników najlepiej sprawdza się Google Rich Snippets Testing Tool.

google testowanie danych strukturalnych

Sprawdź naszą ofertę

Pozwala na sprawdzenie, jak będą wyglądały opisy i tytuły ze znakami specjalnymi. Stosowanie gwiazdek, ptaszków, symboli telefonów i wielu, wielu innych nie może być nadmiernie wykorzystywane. Większość internautów widząc nadmierną liczbę znaków specjalnych w opisach i tytułach ocenia stronę za niepoważną lub infantylną, która nie zachęca do wejścia. W efekcie może znacząco zmniejszyć się ruch na stronie. Warto wspomnieć, że nie wszystkie znaki specjalne są wyświetlane przez wyszukiwarkę Google. Niektóre znaki są zamienianie na myślnik lub inny znak, a niektóre w ogóle nie pojawią się w wynikach wyszukiwania. Istnieje bardzo duże prawdopodobieństwo, że znaki specjalne nie będą wyświetlane, kiedy są pierwszym znakiem tytułu lub opisu. Najlepiej używać ich w dalszej części tekstu.

Skontaktuj się w sprawie promocji swojej marki

Marketing - kontakt

Łukasz Jaworski

B2B Sales Manager

+48 71 333 38 89

Dodaj komentarz

Poinformuj nas o Twoich celach, oczekiwaniach i doświadczeniach. Przygotujemy indywidualnie dopasowaną strategię dla Twojej marki.

Napisz do nas – umówimy się na spotkanie online.

Account manager agencja marketingowa LTB

Michał Szydlik, Account Manager

Nasi partnerzy

Wrocławska Akademia Biznesu - partner agencji marketingowej LTBDIG - partner agencji marketingowej LTBUniwersytet Ekonomiczny - partner agencji marketingowej LTBFirma Rodzinna - partner agencji marketingowej LTB