Miniony tydzień wywołał sporo emocji w branży SEO – liczne zawirowania w rankingu Google zaniepokoiły wiele osób. Pojawiły się pytania, czy być może mamy do czynienia z kolejną znaczącą zmianą w algorytmie Google?

Zmiany, wszędzie zmiany

Już na początku września na forach zawrzało. Choć Google nie potwierdziło, że wprowadza zmiany w algorytmie o nazwie “Penguin” czy w samej wyszukiwarce, wiele osób związanych z branżą SEO/SEM było przekonanych, że zmiany w wynikach wyszukiwań są skutkiem aktualizacji algorytmu.

W zeszłym tygodniu znowu dały się zauważyć różnice w pozycjach stron w wyszukiwarce. Na popularnym Forum PiO (Pozycjonowanie i Optymalizacja) znaleźć można zróżnicowane wypowiedzi na temat zmian pozycji stron w wyszukiwarce. Użytkownik s_matysik zauważa, że zależnie od branży można spostrzec nawet bardzo znaczące wahania pozycji:

zmiany w rankingu google
Użytkownicy na Forum PiO pokazują, że zauważone zmiany mają bardzo zróżnicowane odbicie w pozycjach stron.

Przy tak znaczących skokach, które wydają się pozbawione umotywowania, szybko zaczęły się pojawiać teorie dotyczące przyczyn tego stanu. Niektórzy twierdzą, że zmiany są chwilowe, inni, że utrzymają się dłużej. Jedni mówią, że to z pewnością stałe zmiany w algorytmie Google, inni, że to raczej tymczasowe zawirowanie.

A co na to Google?

Sami specjaliści od Google studzą atmosferę, przyznając, że zaistniałe zmiany i zawahania w pozycjach stron są efektem prac, mających na celu poprawę działania wyszukiwarki. Choć nie ma oficjalnych wypowiedzi, John Mueller, jeden z google’owskich analityków, uspokaja na swoim profilu na Twitterze:

 

@Vladrpt: Cóż, sporo dziś plotek na temat zmian w Penguin. Chcecie nam o czymś powiedzieć? 🙂

@JohnMu: To nic szczególnego, wybaczcie – zawsze staramy się wszystko ulepszać!

 

Co więcej, Mueller dodaje:

 

@akrampathan21: Czy to coś innego, niż działania Google związane z Penguin lub Panda? I jak długo potrwają zawirowania w rankingu?

@JohnMu: Zawirowania w wynikach wyszukiwarki są normalne – są znakiem, że nasze algorytmy i nasi specjaliści ciężko pracują.

W rzeczywistości zmiany w wynikach wyszukiwania nie muszą oznaczać, że działania SEO i pozycjonowanie przestały przynosić efekty. Ich przyczyną mogą być zmiany w algorytmie (choć w tym konkretnym przypadku raczej nie mamy z nimi do czynienia) lub po prostu prace nad podniesieniem jakości działania narzędzi wyszukiwarki.

Pozostaje uzbroić się w cierpliwość i zaczekać, aż ranking się ustabilizuje.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Sprawdź DIGITAL MARKETING TOOLS & SOLUTIONS - nasz magazyn marketingowy!Pobierz za darmo