Google ogłosiło, że zamierza wprowadzić 2048-bitowy klucz certyfikacyjny do domen HTTPS – da to niewielki impuls do podniesienia rangi strony.
Google twierdzi, że przejście z HTTP na HTTPS da niewielkie korzyści stronom – będzie liczyło się jako „bardzo lekki sygnał” w ramach ogólnego algorytmu rankingowego. Będzie to jednak miało dużo mniejsze znaczenie niż wysokiej jakości treści publikowane na stronie. Bazując na testach Google można stwierdzić, że wpływ jaki wywrze na strony będzie miało „zasięg mniejszy niż 1% wszystkich zapytań światowych”, ale jednak „może decydować o jakości” strony. Google’owi zależy na tym by „zachęcić wszystkich właścicieli stron internetowych do przełączenia się z http na HTTPS (czyli z połączeń nieszyfrowanych na szyfrowane), tak aby wszyscy mogli w bezpieczny sposób korzystać z Internetu”.
Jak twierdzą przedstawiciele Google, bazując testach, jakie przeprowadzili w ciągu ostatnich kilku miesięcy, sygnał HTTPS ma „pozytywny wpływ” na trafność zapytać i pozycje w rankingu wyszukiwań Google.
Matt Cutts, dyrektor jednego z działów Google’a, mówił na konferencji marketingowej w zeszłym roku, że bardzo chętnie wprowadziłby SSL jako czynnik rankingowy w algorytmie należącym do firmy. Po mniej niż pięciu miesiącach od ogłoszenia tej opinii – Google wprowadza to pragnienie w życie.
Czy powinniśmy się obawiać zmiany HTTP na HTTPS z powodów związanych z SEO? Nie tak bardzo. Google już od wielu lat informuje webmasterów, że jest to bezpieczne, ale trzeba podjąć odpowiednie kroki w celu zabezpieczenia pozycji strony. Oznacza to, że należy poinformować Google o tym, że przeniosło się witrynę na domenę szyfrowaną. Google obiecuje opublikować większą ilość informacji w przyszłości, na razie zaś podaje następujące wskazówki:
Jak zapewnia Google zaktualizowano także narzędzie Google Webmaster Tools aby lepiej radzić sobie ze stronami szyfrowanymi HTTPS i z raportowaniem o nich.
Ostatnia sprawa: monitoruj przejście swojej strony z http na HTTPS, obserwuj uważnie pozycję strony za pomocą swoich narzędzi oprogramowania analitycznego i Google Webmaster Tools.
Poinformuj nas o Twoich celach, oczekiwaniach i doświadczeniach. Przygotujemy indywidualnie dopasowaną strategię dla Twojej marki.
Napisz do nas – umówimy się na spotkanie online.
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.