Backlinki

4 sposoby na „utracone” linki

4 sposoby na “utracone” linki

Każda osoba zainteresowana tematyką pozycjonowania stron w internecie wie, jak ważnym jest znajdowanie coraz to nowych miejsc dla tzw. backlinków. Dla osób, który dopiero zaczynają swoją przygodę z SEO przypomnimy, że backlinki (ang. linki zwrotne) to inaczej wszystkie linki prowadzące na daną stronę, znajdujące się na innych portalach.

Znamy wiele sposobów na pozyskiwanie linków zwrotnych, ale wiele z nich klasyfikowana jest jako działania spamerskie bądź nie przynoszące wymiernych korzyści. Ten wpis poświęcony jest 4 sposobom na uzyskanie linków utraconych – wszystkie z przedstawionych poniżej to naturalne metody na pozyskanie wartościowych linków, które przyczynią się do podwyższenia pozycji fraz kluczowych

Zapytaj o nasze usługi

1. Udział w projektach i szkoleniach

Twoja firma brała udział w szkoleniu zorganizowanym przez firmę zewnętrzną? Jest to dobra okazja do pozyskania wartościowego linku. Firmy prowadzące szkolenia często na swoich stronach posiadają zakładkę aktualności, w której umieszczają harmonogram szkoleń oraz relacje z ostatnich wydarzeń.

Jeżeli zauważymy, że na stronie firmy pojawiła się wzmianka na temat naszego przedsiębiorstwa, to możemy śmiało skontaktować się z drugą stroną i poprosić o dodanie adresu naszej strony w celu uwierzytelnienia opublikowanej informacji.

Podobnie wygląda sprawa w przypadku zawiązania współpracy z drugą firmą – jeżeli pracujemy nad jednym projektem, to warto na blogu firmowym umieścić krótką notatkę na ten temat. Jeżeli taka informacja się pojawi, to w celu uzyskania obopólnej korzyści można zdecydować się na „wymianę” linkami.

2. Infografiki

Praktycznie każdy w branży SEO posiada pojęcie o infografikach, ale zadziwiające jest to, że tylko nieliczny wykorzystują je w swoich działaniach związanych z pozyskiwaniem łatwych backlinków. Może to wynikać z jednej tylko rzeczy – większość zakłada, że stworzenie infografiki idzie w parze z dużymi kosztami oraz wymaga od nas specjalnych umiejętności, ale nie do końca tak jest.

Na polskim rynku znajdziemy grafików, którzy stworzą dla nas przyzwoite infografiki za całkiem atrakcyjną kwotę. Jak pokazują osobiste doświadczenia, to sam pomysł może być podstawą udanej infografiki. Wykonanie w wielu przypadka gra rolę drugoplanową.

infografika

Coraz popularniejsze są serwisy, które pozwalają na stworzenie infografik. Większość jest płatna, ale koszt jest nieporównywalnie niski w stosunku do potencjalnego „zysku linków”. Źródło: venngage.com

 Pomysłowe infografiki są często udostępniane na różnych portalach, ponieważ jest to niezwykle atrakcyjna dla internautów forma przedstawiania informacji. Gdy zauważymy, że nasza infografika pojawiła się w sieci, to bez zawahania możemy skontaktować się z administratorem strony w celu dodania źródła (naszej strony) w artykule.

3. Akcje charytatywne

CSR, czyli Corporate Social Responsibility, to nowoczesny sposób na promocję własnej marki – udział w akcjach charytatywnych pozwala m.in. na budowanie dobrego wizerunku wśród potencjalnych klientów, ale daje również szansę na pozyskanie wartościowych linków w sieci.
Jeżeli nasza firma brała udział np. w zbiórce pieniędzy dla schroniska bądź w jakikolwiek inny sposób wspierała fundację charytatywną, to nie bójmy się poprosić o zamieszczenie informacji na ten temat na jej stronie.

Takie działanie nie powinno być źle odebrane, ponieważ w dzisiejszych czasach jest ono normą. Jeżeli fundacja, bądź inny podmiot zgodzą się na umieszczenie informacji na nasz temat, to możemy poprosić również o zamieszczenie w krótkiej notce adresu do naszej strony internetowej. W ten prosty sposób możemy pozyskać wartościowy link.

4. Recenzje blogerów

Jeżeli sprzedajesz oprogramowanie, poradniki, gadżety albo cokolwiek wartościowego możesz spokojnie wykorzystać swój produkt w celu pozyskania garści wartościowych backlinków.

Jak?

Wysyłając je za darmo do różnych blogerów!

  • Znajdź blogerów działających w twojej branży, którzy mogą być zainteresowani nawiązaniem współpracy. Jeżeli prowadzisz sklep zajmujący się sprzedażą kosmetyków, możesz wpisać w Google następujące frazy: „wszystko o kosmetykach”, „kosmetyki blog” itp.
  • W rezultacie otrzymasz dostęp do listy stron prowadzonych przez różnych ludzi oraz firmy. Na wstępie skreśl strony cieszące się bardzo dużą popularnością oraz portale informacyjne. W ten sposób zostaną na twojej liście wyłącznie blogerzy, którzy mogą być zainteresowani zawiązaniem współpracy.
  • Nawiąż kontakt z właścicielem bloga – praktycznie każdy blog zawiera informacje kontaktowe do autora strony. Ważne jest odpowiednie podejście oraz język zastosowany w wysłanej wiadomości. Nasza propozycja nie może brzmieć jak próba przekupstwa bądź żebranie o recenzję. Powinniśmy jedynie poinformować drugą stronę o tym, że planujemy wysłanie np. darmowych próbek kosmetyków i wspomnieć o możliwości napisania recenzji na ich temat.

 

plaamkaa

To, czy taka recenzja pojawi się na blogu, zależy wyłącznie od blogera. Pamiętajmy, że należy uszanować każde posunięcie. Źrodło: plaamkaa.pl

Sprawdź naszą ofertę

To już wszystko na dziś. Mamy nadzieję, że powyższe wskazówki przyczynią się do pozyskania wielu wartościowych linków zwrotnych!

Skontaktuj się w sprawie promocji swojej marki

Marketing - kontakt

Łukasz Jaworski

B2B Sales Manager

+48 71 333 38 89

Dodaj komentarz

Poinformuj nas o Twoich celach, oczekiwaniach i doświadczeniach. Przygotujemy indywidualnie dopasowaną strategię dla Twojej marki.

Napisz do nas – umówimy się na spotkanie online.

Account manager agencja marketingowa LTB

Michał Szydlik, Account Manager

Nasi partnerzy

Wrocławska Akademia Biznesu - partner agencji marketingowej LTBDIG - partner agencji marketingowej LTBUniwersytet Ekonomiczny - partner agencji marketingowej LTBFirma Rodzinna - partner agencji marketingowej LTB