Każda osoba zainteresowana tematyką pozycjonowania stron w internecie wie, jak ważnym jest znajdowanie coraz to nowych miejsc dla tzw. backlinków. Dla osób, który dopiero zaczynają swoją przygodę z SEO przypomnimy, że backlinki (ang. linki zwrotne) to inaczej wszystkie linki prowadzące na daną stronę, znajdujące się na innych portalach.
Znamy wiele sposobów na pozyskiwanie linków zwrotnych, ale wiele z nich klasyfikowana jest jako działania spamerskie bądź nie przynoszące wymiernych korzyści. Ten wpis poświęcony jest 4 sposobom na uzyskanie linków utraconych – wszystkie z przedstawionych poniżej to naturalne metody na pozyskanie wartościowych linków, które przyczynią się do podwyższenia pozycji fraz kluczowych
Twoja firma brała udział w szkoleniu zorganizowanym przez firmę zewnętrzną? Jest to dobra okazja do pozyskania wartościowego linku. Firmy prowadzące szkolenia często na swoich stronach posiadają zakładkę aktualności, w której umieszczają harmonogram szkoleń oraz relacje z ostatnich wydarzeń.
Jeżeli zauważymy, że na stronie firmy pojawiła się wzmianka na temat naszego przedsiębiorstwa, to możemy śmiało skontaktować się z drugą stroną i poprosić o dodanie adresu naszej strony w celu uwierzytelnienia opublikowanej informacji.
Podobnie wygląda sprawa w przypadku zawiązania współpracy z drugą firmą – jeżeli pracujemy nad jednym projektem, to warto na blogu firmowym umieścić krótką notatkę na ten temat. Jeżeli taka informacja się pojawi, to w celu uzyskania obopólnej korzyści można zdecydować się na „wymianę” linkami.
Praktycznie każdy w branży SEO posiada pojęcie o infografikach, ale zadziwiające jest to, że tylko nieliczny wykorzystują je w swoich działaniach związanych z pozyskiwaniem łatwych backlinków. Może to wynikać z jednej tylko rzeczy – większość zakłada, że stworzenie infografiki idzie w parze z dużymi kosztami oraz wymaga od nas specjalnych umiejętności, ale nie do końca tak jest.
Na polskim rynku znajdziemy grafików, którzy stworzą dla nas przyzwoite infografiki za całkiem atrakcyjną kwotę. Jak pokazują osobiste doświadczenia, to sam pomysł może być podstawą udanej infografiki. Wykonanie w wielu przypadka gra rolę drugoplanową.
Pomysłowe infografiki są często udostępniane na różnych portalach, ponieważ jest to niezwykle atrakcyjna dla internautów forma przedstawiania informacji. Gdy zauważymy, że nasza infografika pojawiła się w sieci, to bez zawahania możemy skontaktować się z administratorem strony w celu dodania źródła (naszej strony) w artykule.
CSR, czyli Corporate Social Responsibility, to nowoczesny sposób na promocję własnej marki – udział w akcjach charytatywnych pozwala m.in. na budowanie dobrego wizerunku wśród potencjalnych klientów, ale daje również szansę na pozyskanie wartościowych linków w sieci.
Jeżeli nasza firma brała udział np. w zbiórce pieniędzy dla schroniska bądź w jakikolwiek inny sposób wspierała fundację charytatywną, to nie bójmy się poprosić o zamieszczenie informacji na ten temat na jej stronie.
Takie działanie nie powinno być źle odebrane, ponieważ w dzisiejszych czasach jest ono normą. Jeżeli fundacja, bądź inny podmiot zgodzą się na umieszczenie informacji na nasz temat, to możemy poprosić również o zamieszczenie w krótkiej notce adresu do naszej strony internetowej. W ten prosty sposób możemy pozyskać wartościowy link.
Jeżeli sprzedajesz oprogramowanie, poradniki, gadżety albo cokolwiek wartościowego możesz spokojnie wykorzystać swój produkt w celu pozyskania garści wartościowych backlinków.
Jak?
Wysyłając je za darmo do różnych blogerów!
To już wszystko na dziś. Mamy nadzieję, że powyższe wskazówki przyczynią się do pozyskania wielu wartościowych linków zwrotnych!
Poinformuj nas o Twoich celach, oczekiwaniach i doświadczeniach. Przygotujemy indywidualnie dopasowaną strategię dla Twojej marki.
Napisz do nas – umówimy się na spotkanie online.
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.