Co jakiś czas zespół Google postanawia zaskoczyć środowiska branżowe, wprowadzając zmiany w kwestiach dotychczas ustabilizowanych. Od niedawna w kampaniach AdWords ponad wynikami organicznymi wyświetlają się cztery linki tekstowe będące reklamą. Do tej pory temu układowi towarzyszyły także reklamy znajdujące się w sidebarach, jednak teraz ma to ulec zmianie.

Zmiany w Google AdWords

Dotychczasowy układ reklam i wyników po wpisaniu zapytania – na przykład frazy półbuty męskie Wrocław – pokazywał użytkownikowi trzylinki tekstowe, pod nimi – wyniki organiczne, których porządek zależał od jakości strony i wysiłków agencji SEO, a obok, po prawej – reklamy produktowe oraz czasem także kolejne reklamy tekstowe.

Co się teraz zmieni? Przede wszystkim reklam będzie nieco mniej, a wyniki wyszukiwania wraz z linkami reklamowymi będą przedstawiane w bardziej uporządkowany sposób. To dobra zmiana dla tych, którzy często korzystają z urządzeń mobilnych – układ wyników w nowej wersji będzie dla nich wygodniejszy.

Konsekwencje wprowadzonych zmian dla skuteczności kampanii reklamowej

Skoro linki tekstowe znikają z sidebaru, obok wyników organicznych pojawia się znacznie więcej miejsca na reklamy produktowe, które stają się coraz częściej wykorzystywane. Z kolei jeśli nad wynikami mogą pojawić się jedynie cztery linki tekstowe w obrębie samej reklamy AdWords zapanuje silniejsza konkurencja. Konieczny okaże się zatem większy wysiłek, jeśli chodzi o zapewnienie swoim reklamom dobrych pozycji, tak by w ogóle dotarły one do użytkowników.

Minusem tego rozwiązania jest fakt, że wyniki organiczne przesuwają się znacznie w dół – jeśli oprócz linków tekstowych na stronie pojawi się także mapka i reklama produktowa, wyniki naturalne znajdą się na tyle nisko, że będą widoczne dopiero po przesunięciu strony w dół.

Co można zaliczyć na plus?

  • Większa liczba kliknięć w reklamy znajdujące się na pierwszych czterech miejscach wyszukiwarki,
  • Lepsze wyniki dla fraz produktowych,
  • Bardziej przejrzysty widok strony wyszukiwarki.

Te wszystkie zmiany pociągają za sobą konieczność optymalizacji kampanii reklamowej w AdWords. Aby osiągnąć zadowalające efekty i zanotować wzrost wejść na stronę oraz podnieść sprzedaż warto zadbać, by zajęła się tym profesjonalna agencja SEO, która skutecznie posługuje się narzędziami Google AdWords.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *