Rywalizacja z największymi sklepami internetowymi sprzedającymi biżuterię w internecie to ogromne wyzwanie, do którego podejście bez odpowiedniej wiedzy i strategii skazane jest na porażkę. W dzisiejszym artykule przedstawimy, w jaki sposób udało nam się wydzielić dla naszego klienta kawałek z tego tortu i zaistnieć na rynku sklepów jubilerskich online.
Pozycjonowany przez nas sklep internetowy zajmuje się sprzedażą biżuterii popularnych marek. W jego ofercie znajdują się ozdoby takie jak bransoletki, kolczyki, pierścionki, naszyjniki czy zegarki. Współpracę rozpoczęliśmy w październiku 2020 roku. Najlepszym dowodem zadowolenia klienta z efektów jest to, że współpracuje z nami po dziś dzień.
Napisz do nas – wykonamy dla Ciebie audyt Twojego sklepu!
Klient w chwili przyjścia do nas borykał się z dużymi problemami i spadkiem pozycji. Sklep posiadał pewną widoczność, jednak były to wyniki zdecydowanie zbyt małe, by móc mówić o stabilnej pozycji firmy na tak konkurencyjnym rynku.
Strona wyświetlała się w:
Ponadto sklep w ostatnim miesiącu przed rozpoczęciem współpracy (wrzesień 2020 roku) został odwiedzony przez 8 686 użytkowników (dane z GA).
Nasi specjaliści dostrzegli w serwisie duży potencjał. Mając doświadczenie w walce o pozycje na bardzo konkurencyjnych rynkach, swoje prace rozpoczęli od stworzenia szczegółowej strategii działania oraz przygotowania keyword mappingu. Dzięki niemu wyznaczyli frazy, na których skupienie się w pozycjonowaniu przyniesie klientowi największe korzyści.
Jednocześnie rozpoczęliśmy przeprowadzanie obszernego audytu SEO, który miał dać nam odpowiedzi odnośnie obecnej kondycji sklepu. Składał się z trzech części:
Zanim przystąpiliśmy do wprowadzania na stronie optymalizacji SEO, do akcji wkroczył nasz zespół z działu technicznego. Ich zadania polegały na naprawie błędów opisanych wcześniej w audycie. Jest to fundament od którego zawsze zaczynamy pracę na stronach klientów.
Mając prawidłowo funkcjonujący sklep mogliśmy przystąpić do tego co najważniejsze z perspektywy pozycjonowania w przeglądarkach internetowych – optymalizacji SEO. W jej ramach wprowadziliśmy szereg zmian na stronie takich jak:
Jednocześnie rozwijaliśmy przez cały czas także sekcję blogową strony.
Nasza agencja bardzo dużą uwagę przywiązuje również do aspektów UX, czyli doświadczeń, jakich dozna użytkownik końcowy korzystający ze strony. To w końcu on, decyduje później o zakupie dlatego tak ważne jest, aby poruszał się po niej bezproblemowo. W ramach tego elementu między innymi:
Zapytaj o konsultacje w sprawie Twojego sklepu!
W ramach działań linkbuildingowych pozyskaliśmy dla naszego klienta linki z ponad 500 domen. W ich skład wchodziły linki pochodzące z takich źródeł jak fora internetowe, bazy firm oraz artykuły.
Cały proces linkbuildingu został rozłożony w czasie tak, aby przyrost linków był stopniowy i wyglądał naturalnie.
Konsekwentna realizacja opracowanej strategii przyniosła oczekiwane rezultaty. Nasze prace spowodowały, że sklep w ostatnich 3 miesiącach odwiedzany był przez kolejno 20 484, 21 716 oraz 24 077 użytkowników. Średnia ilość odwiedzin w omawianym okresie zestawiona z początkiem współpracy daje wzrost o 254%. A sądząc po rosnących pozycjach i trendzie w liczbie użytkowników, to jeszcze nie koniec!
Równie dobre wyniki udało nam się osiągnąć w kontekście poszczególnych fraz kluczowych, gdzie liczba wyników w TOP 3 zwiększyła się, aż o 540%. Wzrosty odnieśliśmy również na frazy znajdujące się w TOP 10 (280%) oraz TOP 50 (170%).
Poinformuj nas o Twoich celach, oczekiwaniach i doświadczeniach. Przygotujemy indywidualnie dopasowaną strategię dla Twojej marki.
Napisz do nas – umówimy się na spotkanie online.
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.