Audyt e-commerce

Co powinien zawierać audyt?

Audyt e-commerce – co powinien zawierać?

Audyty e-commerce to praktyczne narzędzie do weryfikacji najważniejszych elementów sklepu internetowego, pozwalające sprawdzić co wpływa na sprzedaż, ruch na witrynie i widoczność domeny w wyszukiwarkach oraz odnaleźć obszary wymagające w tym zakresie poprawy. Jego wykonanie polecamy wszystkim klientom, którzy chcą pracować nad rozwojem swojego sklepu lub platformy e-commerce. Co powinien zawierać audyt i w jaki sposób go przeprowadzamy?

Kompleksowa weryfikacja platformy e-commerce

W LTB zajmujemy się kompleksowo tworzeniem, konfiguracją i instalacją sklepów internetowych, ale także usługami wspierającymi działanie już istniejących sklepów i platform e-commerce. Jedną z nich jest dogłębna analiza czynników wpływających na sukces platformy sprzedażowej w sieci oparta o:

  • Audyt UX i usability
  • Audyt techniczny
  • Audyt SEO
  • Audyt contentu
  • Audyt ruchu

Przeprowadzając kompleksowy audyt e-commerce i weryfikując skuteczność wszystkich czynników wpływających na sprzedaż, ruch na witrynie i widoczność domeny w wyszukiwarkach internetowych możemy wskazać obszary wymagające dalszej pracy i rozwoju oraz te, które już teraz funkcjonują dobrze i pozwalają budować zaangażowanie użytkowników i świadomość marki.

Podczas pierwszego kontaktu ze specjalistą LTB odnośnie audytu e-commerce zbierzemy najważniejsze informacje o sklepie internetowym i poprosimy o przygotowanie briefu, w którym zostaną ujęte Twoje oczekiwania oraz kwestie specyficzne dla branży i platformy, na której postawiony jest sklep czy wielkości sklepu. Każdy audyt realizowany jest w oparciu o indywidualnie przygotowany schemat, zgodny z informacjami uzyskanymi od klienta na podstawie briefu.

Zapytaj o nasze usługi

Jak wygląda audyt e-commerce? Podstawowe elementy audytu

Podczas audytów e-commerce w sklepach internetowych naszych klientów skupiamy swoją analizę na 5-ciu głównych obszarach: UX i usability, aspektach technicznych strony, SEO, contencie oraz ruchu na stronie. W każdym z nich można wyróżnić wiele szczegółowych elementów, które zostaną podczas audytu sprawdzone, zweryfikowane i przeanalizowane przez naszych ekspertów.

Przykładowy spis treści audytu e-commerce.

Audyt UX i usability

UX, czyli user experience, to w najbardziej skrótowym ujęciu wrażenia, jakie użytkownik odczuwa odwiedzając naszą stronę internetową. Chcemy, by ta wywierała na nim jak najlepsze wrażenie, a przy tym była łatwa w użyciu i zrozumieniu. W audycie e-commerce UX łączymy z usability, czyli użytecznością strony, skupiając się zarówno na aspektach wizualnych jak i łatwości w posługiwaniu się stroną z perspektywy użytkownika.

Podczas audytu przeanalizujemy: stronę główną, podstrony kategorii i produktów, koszyk zakupów, podstrony dotyczące sklepów stacjonarnych, dostępne metody płatności i dostawy, elementy user-generated content (treści tworzone przez użytkowników), podstrony informacyjne (np. FAQ i regulaminy, kontakt). Zweryfikujemy działanie strony na różnych urządzeniach, funkcjonalność elementów sklepu takich jak chat online czy reklamy pop-up, sprawdzimy możliwości up-sellingu i cross-sellingu, przeanalizujemy strukturę sklepu i sposób eksponowania produktów, a także integrację sklepu z platformami social media i skuteczne wykorzystanie możliwości social proof.

W kontekście technicznym UX i usability sprawdzimy sklep pod kątem błędów, funkcjonowania filtrów produktowych, paginacji stron, responsywności, architektury informacji, potencjalnych błędów układu strony oraz wdrożenia funkcjonalności wishlisty. Nie wszystkie aspekty będą oczywiście istotne dla każdego sklepu internetowego, stąd potrzeba wcześniejszego przygotowania briefu i skupienia się podczas audytu e-commerce na czynnikach najważniejszych dla danego klienta.

Audyt techniczny e-commerce – co powinien zawierać?

Pozostając przy technicznych aspektach działania sklepu internetowego, podczas audytu e-commerce specjaliści LTB sprawdzą przede wszystkim czynniki takie jak:

  • prędkość ładowania strony sklepu oraz ładowania zasobów,
  • bezpieczeństwo strony,
  • indeksację adresów URL,
  • zgodność ze standardami W3C,
  • podstrony błędu 404,
  • wdrożone skrypty,
  • poprawność wdrożenia danych strukturalnych,
  • pliki .htaccess i robots.txt,
  • inne błędy techniczne

Upewniając się ze sklep działa w pełni sprawnie i zgodnie ze standardami możemy przejść do kwestii SEO i treści na stronie.

[ltb_button1 to=”/kontakt”]Zleć audyt e-commerce specjalistom LTB[/ltb_button1]

Audyt SEO i contentu w sklepie internetowym

Zakupu w sklepie internetowym powinny być dla klienta wygodne i przyjemne, ale aby trafił on do Twojego sklepu bezpośrednio z wyszukiwarki i zainteresował się ofertą warto zadbać o odpowiednie pozycjonowanie strony i dostępne treści. W ramach audytu SEO przeanalizujemy:

  • stosowanie nagłówków,
  • znaczniki title i meta description,
  • adresy URL podstron i strukturę adresów URL,
  • linki wewnętrzne i zewnętrzne oraz pojawianie się broken links,
  • optymalizację grafik,
  • przekierowania,
  • optymalizację treści pod kątem SEO,
  • paginację stron,
  • sitemapę i indeksację adresów URL.

Skupiając się na samych treściach, pod lupę weźmiemy teksty produktowe, opisy kategorii, treści poradnikowe i blogowe, aktualności oraz grafiki. Sprawdzimy treści pod kątem unikalnych cech oferty (co wyróżnia produkt na tle konkurencji) oraz jej unikalność na tle innych polskich wyników SERP. Zweryfikujemy problemy z wewnętrzną duplikacją treści oraz sprawdzimy publikowane teksty i materiały pod kątem potencjału sprzedażowego i angażowania użytkowników.

Audyt ruchu na stronie

Jeśli chcesz, by Twój sklep internetowy działał jak najlepiej i generował sprzedaż musisz mieć świadomość tego jak zachowują się użytkownicy odwiedzający stronę internetową sklepu. Podczas audytu przeanalizujemy ruch w kontekście customer experience i ruch z witryn odsyłających, sprawdzimy częstotliwość porzucanych koszyków i możliwe tego przyczyny, zbadamy współczynnik odrzuceń i konwersję, sprawdzimy odwiedzane przez użytkowników podstrony oraz źródła ruchu, przeanalizujemy zachowania użytkowników.

Skontaktuj się z nami

Raport z audytu e-commerce

Po zamknięciu audytu wszystkich elementów sklepu internetowego stworzymy raport z listą znalezionych błędów i problematycznych obszarów oraz propozycję tego, jak możesz poprawić funkcjonalność i skuteczność swojej sprzedaży online. Zmiany wprowadzone na podstawie audytu e-commerce nie tylko poprawią widoczność strony w wyszukiwarkach internetowych, ale też zwiększą ilość odwiedzających sklep użytkowników i przyczynią się do wzrostu wskaźnika konwersji.

Poza audytami oferujemy także wdrożenie zaleceń skompletowanych na podstawie audytu e-commerce – nasi specjaliści z działów SEO, contentu i programowania zadbają o skuteczną realizację wszystkich założeń poprawiających jakość Twojej strony www.

Przeprowadzimy audyt e-commerce Twojego sklepu internetowego!

Skontaktuj się w sprawie promocji swojej marki

Marketing - kontakt

Łukasz Jaworski

B2B Sales Manager

+48 71 333 38 89

Dodaj komentarz

Poinformuj nas o Twoich celach, oczekiwaniach i doświadczeniach. Przygotujemy indywidualnie dopasowaną strategię dla Twojej marki.

Napisz do nas – umówimy się na spotkanie online.

Account manager agencja marketingowa LTB

Michał Szydlik, Account Manager

Nasi partnerzy

Wrocławska Akademia Biznesu - partner agencji marketingowej LTBDIG - partner agencji marketingowej LTBUniwersytet Ekonomiczny - partner agencji marketingowej LTBFirma Rodzinna - partner agencji marketingowej LTB