O tym, jak remarketing popsuje Ci niespodziankę

Reklama skrojona do potrzeb klienta

O tym, jak remarketing popsuje ci niespodziankę

Skorzystanie z komputera bliskiej osoby w okresie przedświątecznym może skutkować sporym zaskoczeniem – zwłaszcza jeśli bardzo zależy nam na tym, aby świąteczne prezenty do ostatniej chwili pozostały niespodzianką. Korzystając z laptopa, komputera stacjonarnego czy nawet z urządzeń mobilnych innej osoby wystarczy przejrzeć kilka portali – wyświetlające się na nich reklamy mogą nam podpowiedzieć, jakie plany zakupowe snuje ostatnio właściciel urządzenia…

Reklama AdWords - remarketing

Remarketing, czyli reklama skrojona do potrzeb klienta

Działanie remarketingu jest proste – poprzez wykorzystanie mitycznych plików cookie (na co wyrażamy zgodę korzystając z dowolnej strony) przeglądarka komunikuje się między daną witryną a naszym komputerem (lub telefonem, tabletem…). Mówiąc w bardzo dużym uproszczeniu pliki te zapisują w naszej przeglądarce informacje o tym, co przeglądaliśmy na stronie, jak się po niej poruszaliśmy itd. Dzięki temu, kiedy po kilku dniach odwiedzimy inne portale, w banerach reklamowych zobaczymy te produkty, które wcześniej oglądaliśmy w witrynie sklepu internetowego.

Zapytaj o nasze usługi

 Sklepy internetowe mogą w ten sposób „przypomnieć się” osobom, które są potencjalnie zainteresowane zakupem. Zależnie od opcji, jakie wybierze usługodawca (sklep internetowy, deweloper, doradca kredytowy itd.), możemy zostać później uraczeni reklamą jeśli wykonaliśmy jedną z czynności:

  • Wizyta na stronie – samo odwiedzenie strony sklepu sprawia, że jesteśmy potencjalnym „targetem” ponawiających się ofert handlowych. Często jednak na stronę sklepu wchodzi wiele osób, niekoniecznie zainteresowanych zakupami. Dlatego, by zwiększyć efektywność kierowania reklamy, wielu usługodawców zawęża grupę odbiorców, kierując reklamę do osób, które odwiedziły np. podstronę danej kategorii produktów, a więc wykazały większe zainteresowanie;
  • Dodanie produktów do koszyka – często zapisujemy interesujące nas produkty w koszyku, jednak nie od razu decydujemy się na zakup. Opcja remarketingu pozwala przypomnieć klientowi, że konkretny towar mu się spodobał, i zachęca do podjęcia decyzji o zakupie;
  • Zakupy – odpowiednia reklama może wyświetlić się użytkownikowi, który już dokonał zakupu. Bo skoro ktoś kupił czapkę, to prawdopodobnie zainteresuje go szalik do kompletu, a zakup nowej myszki do komputera może wiązać się z zakupem podkładki pod mysz. Wyświetlenie reklamy jest więc dobrym sposobem, by zachęcić klienta do kontynuowania zakupów.

Ostrożnie z tą reklamą!

Ponadto Google oferuje usługodawcom możliwość kierowania reklam na podstawie zainteresowań użytkowników. Jeśli na swoim komputerze często wyszukujesz informacje związane z kosmetykami, zdrowym żywieniem i urodą, będziesz widzieć reklamy o zbliżonej tematyce. Czasem nasze wyszukiwania mogą powodować małe zamieszanie – gdy z jednego urządzenia korzystają dwie osoby o bardzo zróżnicowanych zainteresowaniach, można otrzymać dość zabawne rezultaty – np. mężczyzna zobaczy reklamę balsamu do ciała, a kobieta – reklamę hantli.

O działaniu remarketingu boleśnie przekonał się jakiś czas temu jeden z redaktorów popularnego serwisu i naczelny znanego tygodnika, udostępniając screenshot kontrowersyjnej reklamy znalezionej na konkurencyjnym portalu. Internauci wytknęli mu, że reklamy wyświetlają się w odpowiedzi na częste zapytania wprowadzane do wyszukiwarki przez użytkownika, zatem ośmieszająca reklama nie wynika z intencji właścicieli portalu, ale z zainteresowań szukającego…

Remarketing jest bardzo przydatnym narzędziem, pozwalającym zwiększyć efektywność prowadzonej kampanii reklamowej w sieci. W przeciwieństwie do reklamy niekierowanej trafia on do tych użytkowników, którzy szukają informacji na temat danego produktu lub wręcz możliwości kupienia go. Remarketing sprzyja więc zwiększeniu ruchu na stronie i znacząco wpływa na poprawę konwersji.

Sprawdź naszą ofertę

 Remarketing może jednak stać się zdradziecki, jeśli starasz się ukryć planowany zakup dla bliskiej osoby. Warto o tym pamiętać szczególnie teraz, kiedy szukamy prezentów na Święta – jeśli nie chcesz, by planowany od tygodni zakup wyszedł na jaw się przed czasem, psując wszystkim niespodziankę, można wyłączyć zapisywanie informacji o wyszukiwaniu w ustawieniach konta w przeglądarce lub – w prostszej wersji – korzystać z sesji incognito. Albo dobrze pilnować telefonu.

Skontaktuj się w sprawie promocji swojej marki

Marketing - kontakt

Łukasz Jaworski

B2B Sales Manager

+48 71 333 38 89

Dodaj komentarz

Poinformuj nas o Twoich celach, oczekiwaniach i doświadczeniach. Przygotujemy indywidualnie dopasowaną strategię dla Twojej marki.

Napisz do nas – umówimy się na spotkanie online.

Account manager agencja marketingowa LTB

Michał Szydlik, Account Manager

Nasi partnerzy

Wrocławska Akademia Biznesu - partner agencji marketingowej LTBDIG - partner agencji marketingowej LTBUniwersytet Ekonomiczny - partner agencji marketingowej LTBFirma Rodzinna - partner agencji marketingowej LTB