Prowadzenie firmowego profilu czy fanpage’a swojej działalności na Facebooku to doskonały sposób, by docierać do większego grona osób ze swoją ofertą, aktualnościami czy innymi treściami. Jak zadbać o zwiększenie swoich zasięgów? Warto korzystać z narzędzi, które podsuwa sam Facebook – sprawdź, jakie możliwości zapewnia Manager Reklam Facebook Ads.

W poprzednim wpisie mogliście znaleźć informacje na temat dwóch metod promowania treści na Facebooku. Okazuje się, że łatwo dostępna opcja “Promuj post” nie jest tak skuteczna, jak mogłoby się wydawać. Dlatego teraz przyjrzymy się Facebook Ads.

Zacznijmy od stworzenia reklamy

jak korzystać z facebook ads

Przechodzimy w ten sposób do Menadżera Reklam – narzędzia do konfiguracji kampanii reklamowych na Facebooku. Otrzymujemy od razu dwie opcje: szybkie tworzenie lub kreator reklam. Kreator reklam powinien uruchomić się automatycznie, jednak nad wyborem różnych ustawień wyświetli się przycisk „Przełącz na szybkie tworzenie” – jest to możliwość przejścia do opcji dla bardziej zaawansowanych użytkowników, którzy mają jasno sprecyzowane cele i znają narzędzia FB. Jeśli dopiero zaczynasz korzystać z opcji Facebook Ads, przejdź krok po kroku przez zwykły kreator reklam, dobierając opcje do swoich potrzeb.

Wybór celu marketingowego

W tym miejscu kreatora możesz wybrać interesujący cię cel marketingowy – co zapewniają nam poszczególne opcje?

jak korzystać z facebook ads

Cele marketingowe można podzielić na trzy główne grupy, związane z trzema celami głównymi:

  • ŚWIADOMOŚĆ – czyli budowanie zauważalności, to reklamy umożliwiające promowanie swojej strony tak, by zwiększyć rozpoznawalność marki i zasięg oddziaływania.
  • DZIAŁANIA – reklamy mające na celu zachęcanie użytkowników do podejmowania aktywności, np. lajkowania strony/postów, udziału w wydarzeniach, ściągnięcie aplikacji, przekierowanie ruchu do witryny www itd.
  • KONWERSJA – reklamy, które mają za cel generowanie określonych działań podejmowanych przez użytkowników: odwiedzenia witryny, pobrania aplikacji, dokonanie zakupu, a także zachowania offline, np. odwiedzenie placówki i skorzystanie z oferty.

Dla tych celów głównych możemy także dopasować cele szczegółowe – dla działań to chociażby Ruch, Aktywność itd., widoczne na powyższym zrzucie. Co więcej, dla celu szczegółowego możemy dopasować jeszcze ściślej określone opcje: na przykład wybierając „Aktywność” zostaniemy poproszeni o wybór, zależnie od tego, na czym bardziej nam zależy:

  • Polubienie strony,
  • Aktywność względem posta,
  • Reagowanie na wydarzenia.

facebook ads - jak skonfigurować kampanię

Warto „przeklikać” wszystkie opcje i sprawdzić, która z nich jest najlepiej dopasowana do naszych aktualnych oczekiwań. Oczywiście można utworzyć kilka kampanii dla jednej strony i wybór jednej opcji nie zamyka drogi do korzystania z innych funkcji – rozdzielenie opcji pozwala jednak lepiej monitorować wyniki poszczególnych kampanii oraz analizować wnioski po ich zakończeniu. Dzięki temu w przyszłości możemy lepiej zoptymalizować kolejne kampanie – ale o tym za chwilę.

Po wyborze celu marketingowego dla danej kampanii przechodzimy do kolejnego ekranu, dotyczącego płatności. Wystarczy uzupełnić odpowiednie pola formularza.

Konfiguracja szczegółów kampanii

Dalej znajdziemy ekran związany ze szczegółami reklamy – od określenia grupy odbiorców, przez wybór ustawień czasu i częstotliwości wyświetlania reklamy, po ustalenie dokładnego budżetu. Dobierając odbiorców naszej kampanii możemy zawęzić grupę do wielu czynników demograficznych:

  • Lokalizacja – czy promujesz kampanię w całej Polsce, czy w konkretnym mieście? A może interesuje cię kilka miast? Możesz stworzyć „mapę” lokalizacji – reklama dotrze do użytkowników logujących się w danym miejscu.
  • Wiek – nie każdy rodzaj usług czy produktów jest skierowany do wszystkich odbiorców. Możesz więc wybrać, do jakich użytkowników chcesz trafić – czy będą to osoby uczące się, w wieku średnim lub podeszłym, a może kilka grup wiekowych.
  • Płeć – tu wielkiego wyboru nie ma: kobiety, mężczyźni lub wszyscy.
  • Języki – to ważna opcja, jeśli planujesz kampanię skierowaną do osób poza granicami Polski lub do obcokrajowców przebywających w Polsce, np. do mniejszości.
  • Dodatkowe opcje – możesz wybrać spośród różnych dodatkowych czynników demograficznych, takich jak zainteresowania, status związku czy zatrudnienia, wykształcenie, a nawet zachowania (nawyki zakupowe, podróżowanie, korzystanie z urządzeń mobilnych itd.) – lista opcji jest naprawdę długa, pozwoli ci doprecyzować cechy potencjalnego odbiorcy, do jakiego chcesz dotrzeć.
  • Połączenia – w tej opcji możesz wybrać, do jakiego typu użytkowników chcesz trafić: takich, którzy już polubili twoją stronę czy aplikację i/lub ich znajomych, a może do osób spoza tej grupy.

Na podstawie wybranych ustawień Facebook oszacuje zasięg kampanii i jej efektywność:

konfigurowanie reklamy w Facebook Ads

Zacznij się reklamować

Opcja kształtowania budżetu pozwala ci – zgodnie z szacunkami Facebooka dla ustawień danej kampanii – wskazać, jakie koszty dziennie chcesz ponosić. Możesz także zaproponować budżet całkowity, który zostanie rozdysponowany przez algorytm. Ponadto możesz skonfigurować czas rozpoczęcia i zakończenia swojej kampanii.

Ostatnim krokiem jest stworzenie samej reklamy – możesz to zrobić wybierając konkretny post, który ma docierać do użytkowników jako „sponsorowany”, ale materiałem może być także przygotowana przez ciebie grafika, filmik czy inne materiały.

Facebook Ads i Manager Reklamy pozwalają mocno zindywidualizować przekaz reklamowy, dość precyzyjnie określić interesującą nas grupę odbiorców, a po zakończeniu kampanii dają możliwość przeanalizowania jej skuteczności. Dzięki temu planowanie kolejnych reklam staje się nie tylko łatwiejsze, ale przede wszystkim efektywniejsze.

Tagi: , , ,

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *