Przygotowanie kampanii SEO dla lokalnego ośrodka uzależnień wymaga nie tylko doskonałej znajomości zasad pozycjonowania, ale przede wszystkim pewnego zrozumienia branży. Dla naszego klienta, który już wcześniej współpracował z inną agencją marketingową, ważne było osiągnięcie realnych, widocznych efektów, poprawa pozycji w Google, ale też utrzymanie przewagi konkurencyjnej. Jak poprowadziliśmy jego przypadek i osiągnęliśmy wzrost ruchu organicznego o 11 870,40%?
Prace przygotowawcze do kampanii SEO dla Ośrodka Przebudzenie trwały od lipca 2018 roku. Nasz klient, prywatny ośrodek leczenia uzależnień pod Wrocławiem, zgłosił się do nas w trakcie rezygnowania ze współpracy z inną agencją marketingu internetowego, która nie spełniła jego oczekiwań w zakresie promocji w sieci. Stworzona przez agencję strona, jak i działania w zakresie SEO nie przełożyły się na dobrą widoczność w Google ani na efekt biznesowy, jakiego spodziewał się klient.
Zadanie stojące przed specjalistami LTB było utrudnione właśnie przez negatywne doświadczenia ze współpracy z agencją – musieliśmy osiągnąć widoczne i zadowalające efekty, ale jednocześnie podejmować decyzje tak by klient nie uznał ich za zbyt ryzykowne czy nieuzasadnione. Zawsze działamy jednak w sposób jasny odnośnie promocji – przeprowadziliśmy audyt SEO, przepracowaliśmy z klientem cele kampanii i wprowadzaliśmy zmiany krok po kroku, dążąc do poprawy widoczności strony w Google.
Mając w świadomości poprzednie doświadczenia naszego klienta skupiliśmy się na tym, by wyznaczyć cele jasne, zrozumiałe i osiągalne. To jedno z podstawowych założeń budowania skutecznej kampanii w marketingu internetowym – cele mają być realistyczne i do osiągnięcia dzięki wprowadzanym zmianom. Ostatecznie postawiliśmy na:
oraz, poprzez osiągnięcie celów marketingowych, cele biznesowe w postaci zdobycia pacjentów na wybrane usługi.
Punkt wyjściowy dla działań w stronę poprawy widoczności strony klienta w Google nie prezentował się najlepiej. Dla najważniejszych fraz kluczowych strona pojawiała się w TOP 3 tylko jeden raz, w TOP 10 – 19 razy, a w TOP 50 – 190 razy. To zdecydowanie za mało, by realnie wyróżnić się na tle konkurencji i zdobyć uwagę potencjalnych klientów. Ruch organiczny na stronie kształtował się na poziomie 52 użytkowników miesięcznie. Z biznesowego punktu widzenia to zdecydowanie za mało, by mówić w ogóle o sensie utrzymywania strony internetowej.
Brak domeny w TOP10 po najważniejszych frazach kluczowych nie daje szans przebicia się przez konkurencję i dotarcia do osób, które mogą być zainteresowane usługami ośrodka. Wyniki takie były jednak efektem niskiej jakości optymalizacji wprowadzonej na stronie – nasycenie tekstów przypadkowo wybranymi i nie do końca przemyślanymi frazami nie gwarantuje uzyskania żadnej dobrej pozycji, nie wspominając już o jej utrzymaniu.
Pracę nad stroną klienta potraktowaliśmy jak zupełnie nowy projekt nieoptymalizowanej wcześniej strony.
Realizację projektu rozłożyliśmy na kilka najważniejszych etapów, skupiając się na analizie fraz kluczowych, audycie SEO, a później działaniach optymalizacyjnych na bazie zdobytych informacji. Efekty działań były na bieżąco monitorowane i dopracowywane, tak by osiągnąć pełną realizację celów.
Znając wcześniejsze, słabe efekty optymalizacji strony przeprowadziliśmy pełną analizę fraz kluczowych w oparciu o brief i informacje uzyskane od klienta, analizę konkurencji oraz popularność fraz kluczowych. Korzystając z narzędzi Google, w tym planera słów kluczowych, byliśmy w stanie przybliżyć klientowi frazy mające największe szanse na osiągnięcie wysokich pozycji oraz te, w które opłaca się inwestować czas i pracę.
Wybierając frazy kluczowe skupiliśmy się na głównych kategoriach usług ośrodka leczenia uzależnień (frazy związane z detoksem i odtruciami, nerwicą i depresją, leczeniem uzależnień) oraz frazach lokalnych, dzięki którym skierowaliśmy zainteresowanie stroną i ofertą do użytkowników zlokalizowanych we Wrocławiu i okolicach.
Audyt SEO przeprowadzony na stronie był jednym z najważniejszych punktów wyjściowych dla wprowadzania zmian i optymalizacji. Jego rezultaty pokazały, że:
Przed przystąpieniem do działania zespołu specjalistów SEO, optymalizację strony oddaliśmy w ręce działu technicznego, który skupił się na poprawie działania strony. W ramach optymalizacji technicznej przygotowaliśmy odpowiednią strukturę podstron, zaprojektowaliśmy i wdrożyliśmy nowe podstrony odpowiednie dla oferowanych usług, przygotowaliśmy stronę pod publikację treści blogowych oraz wprowadziliśmy zmiany UX na stronie poprawiające doświadczenia użytkownika stykającego się ze stroną ośrodka.
Dzięki odpowiedniemu przygotowaniu technicznemu strony, stworzeniu odpowiednich podstron i przygotowaniu treści mogliśmy zająć się optymalizacją SEO, w tym:
Budowanie sieci linków przekierowujących do strony z zewnątrz wpływa na jej pozycję w wynikach wyszukiwania. Przygotowując się pod link building przeanalizowaliśmy profile linków przychodzących i stworzyliśmy odpowiednią strategię zakładającą zdobycie linków ze stron lokalnych i tematycznych. Im bardziej wartościowe źródła linków, tym lepiej wpływają na pozycję strony w SERP.
Mając wyjściowo zaledwie od 50 do 100 użytkowników na stronie miesięcznie, prawidłowa optymalizacja i poprawa widoczności strony miały szansę przynieść bardzo wyraźny wzrost ruchu na stronie i przełożyć się bezpośrednio na większe zainteresowanie ofertą ośrodka. Największym osiągnięciem kampanii był bez wątpienia wzrost ruchu organicznego o 11 870,40%, z poziomu 124 do 14 920 użytkowników miesięcznie. Z perspektywy realizacji postawionych początkowo celów kampanii, realizacja zwiększenia ruchu na stronie przekroczyła oczekiwania i pozytywnie zaskoczyła naszego klienta.
Równie dobre wyniki udało nam się osiągnąć w kontekście poszczególnych fraz kluczowych. Osiągnięcie TOP10 dla tych najważniejszych i poprawienie ogólnych wyników dla fraz w TOP 3, TOP 10 i TOP 50 sprawiły, że widoczność strony w sieci wzrasta na wykresie bardzo wyraźnie, a sama strona dociera do faktycznie zainteresowanych odbiorców. Liczba wyników w TOP 50 wzrosła 13-krotnie, a w TOP 10 37-krotnie. W 2018 roku strona pojawiała się w TOP 3 wyłącznie dla jednej frazy. Obecnie takich pozycji mamy 182.
Dobre wyniki potwierdzają się także przy analizie konkretnych fraz kluczowych. Jak widać na załączonym zrzucie ekranu domena dla fraz, po których obecnie pojawia się w TOP 3 i TOP 10, jeszcze w lipcu 2018 roku w ogóle nie pojawiała się w wynikach wyszukiwania. Przedstawiony obraz to oczywiście tylko wycinek wszystkich wyników, z którymi udało nam się wejść do TOP 10. Przykłady mówią same za siebie.
Kampania pozycjonowania strony internetowej może być przeprowadzona dobrze, z zamysłem i w oparciu o realne cele albo przypadkowo, jak miało to miejsce u naszego klienta przed zgłoszeniem się o pomoc do LTB. Optymalizację strony zawsze warto zlecić doświadczonym specjalistom marketingu internetowego, skupiającym się na indywidualnym podejściu do każdego klienta, a nie ogólnikowych założeniach. Sprawdź, co LTB może zrobić dla Twojej strony internetowej i wizerunku marki w sieci.
Poinformuj nas o Twoich celach, oczekiwaniach i doświadczeniach. Przygotujemy indywidualnie dopasowaną strategię dla Twojej marki.
Napisz do nas – umówimy się na spotkanie online.
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.