Pozycjonowanie w 2016 roku

7 rzeczy, które pomogą Ci usprawnić działania SEO

Pozycjonowanie w 2016 roku

Rok 2016 już na dobre zadomowił się w naszej świadomości. Warto zatem zaznajomić się z najnowszymi trendami w SEO, które z pewnością pomogą w rozwijaniu prowadzonego biznesu.

Jak zapewniają specjaliści, w samych Stanach Zjednoczonych użytkownicy używają średnio 12 miliardów wyszukiwań miesięcznie! A zatem działania SEO jak nic innego mogą pomóc twojej firmie pokonać pozostałe witryny internetowe w walce o dobrą pozycję w wyszukiwarce. Pomogą ci zdobyć większy prestiż firmy oraz zyskać zaufanie konsumentów potrzebne do tego, by móc osiągnąć komercyjny sukces. Skoro tak wiele uwagi przykładamy do tworzenia dobrych tekstów i estetycznych grafik na stronie, warto postarać się, aby ktoś je zobaczył.

Oczywiście już w 2015 roku specjaliści od marketingu zdawali sobie sprawę z wartości, jaką mogą przynieść dobrze prowadzone działania SEO, jednak obecnie jeszcze większy nacisk należy położyć na potrzeby klienta i dostosowanie strony do działania na urządzeniach mobilnych. Jak pokazują badania 50% wyszukiwań za pomocą urządzeń lokalnych to wyszukiwania lokalne, z których ponad 60% kończy się zakupem produktu oferowanego na stronie.

Zapytaj o nasze usługi

 Najistotniejsze działania SEO w 2016 roku

Poniżej przestawiamy 7 najważniejszych trendów w SEO, które z pewnością mogą zamienić się w najistotniejsze działania 2016 roku.

1. Social Media

SM takie jak Facebook, Twitter czy LinkedIn zyskają dużo dzięki SERP (search engine result pages). Już dzisiaj 76% osób zajmujących się marketingiem używa SM do wspierania swoich działań SEO. Możemy spodziewać się, że działania te będą tylko przybierać na sile.

Prawdopodobnie z czasem granica miedzy stroną internetową a stroną na portalu social media będzie się coraz bardziej rozmywać – już dzisiaj można to zjawisko zaobserwować przy pozycjonowaniu znanych marek. Po wpisaniu nazwy firmy np. Designhill, otrzymujemy bardzo wysokie wyniki zarówno strony Facebooka jak i Twittera.

2. Filmy

Filmy sprawiają, że osoba je oglądająca czuje się zaangażowana i ma zapewnioną rozrywkę – trudno się z tym nie zgodzić. Jednak wciąż mało osób wie, że mogą również służyć do podnoszenia swojej pozycji w wyszukiwarce SERP. Badania pokazują, że wyszukiwania filmów stanowią ok. 60% wszystkich. Google zaczęło przykładać uwagę do mieszanych wyszukiwań, dlatego warto skorzystać z możliwości, jakie dają filmy. Raporty różnych firm wykazują, że filmy otrzymują 50 razy lepsze wyniki organiczne niż sam tekst.

Dlatego właśnie wiele osób zajmujących się marketingiem tak chętnie sięgało w zeszłym roku po możliwości, jakie daje korzystanie z filmów. Przewidujemy, że takie działania będą się tylko wzmagać. Już dzisiaj możemy obserwować takie wyszukiwania, np. po wpisaniu w wyszukiwarkę hasło „upiecz pączka”, pierwsze wyniki jakie otrzymamy będą nas odsyłać do filmów.

A więc… załaduj ciekawe video, oznacz je odpowiednio i korzystaj z możliwości, jakie daje takie pozycjonowanie!

3. Mobilna wersja strony

Użytkownicy coraz chętniej korzystają z internetu nie tylko w domu, ale i w innych sytuacjach. Wzrasta popularność laptopów, a także tabletów, smartfonów, smartwatchy. Wiele firm już dostrzegło tę tendencję i zadbało o mobilne wersje swoich stron internetowych. Można się spodziewać, że w roku 2016 staną się one jeszcze istotniejsze. Przewidujemy, że mobilne wersje stron staną się normą, a zatem warto już dzisiaj pomyśleć nad ich wprowadzeniem w swojej firmie.

Jak pokazują badania liczba wyszukiwań za pomocą urządzeń mobilnych wzrasta z roku na rok o 43%. Także Google zaktualizowało swój algorytm – teraz strony z mobilną wersją będą dzięki niemu osiągać lepsze wyniki.

Poniżej prezentujemy kilka statystyk, które pokazują znaczenie mobilnych wersji stron:

  • 4 z 5 osób kupujących produkty przez internet dokonuje ich zakupu wykorzystując smartfon.
  • 70% wyszukiwań przez urządzenia mobilne prowadzi do dalszych poszukiwań w internecie – i to już w ciągu godziny.
  • Ponad 1,2 miliarda ludzi korzysta z internetu na urządzeniach mobilnych.
  • Globalny ruch mobilny stanowi obecnie 15% całego ruchu internetowego.
  • 95% użytkowników smartfonów korzystało z nich, by znaleźć informacje lokalne.

Upewnij się, że każdy element twojej strony internetowej ma swój odpowiednik w jej wersji mobilnej. Warto pamiętać, że cała strona musi działać poprawnie – nic tak nie irytuje użytkownika jak niedziałające jej elementy. Należy zadbać zarówno o całościowy wygląd strony w wersji mobilnej, jak i o komfort użytkowników korzystających ze starszych urządzeń.

4. Wyszukiwanie głosowe

Coraz chętniej użytkownicy korzystają z możliwości wyszukiwania głosowego. Jest to bardzo łatwe i szybkie, szczególnie dla tych, którzy jadą samochodem albo zajmują się kilkoma rzeczami na raz. Teraz niemal wszystkie urządzenia mobilne mają funkcję wybierania głosowego, a ich popularność stała się bodźcem dla Microsoftu, Google i Apple do stworzenia swoich wersji „głosowego asystenta”.

Najistotniejsze jest to, by zadbać o możliwość wyszukiwania głosowego za pomogą linków long-tail, ponieważ są one częściej używane w tym celu niż konwencjonalne słowa kluczowe. Jak pokazuje Google najczęstszymi wyszukiwaniami głosowymi są te, które dotyczą wskazówek na różne tematy. Nastolatki najchętniej korzystają z wyszukiwania głosowego podczas oglądania telewizji i podczas spędzania czasu z przyjaciółmi. Dorośli korzystają z tej opcji również podczas oglądania telewizji, podczas spotkań z przyjaciółmi lub w czasie gotowania.

5. Agregacja treści

Badania przeprowadzone przez digitalcurrent.com pokazują, że grafy, wyszukiwania Wikipedii i lokalne, a także: mapy, media społecznościowe, wiadomości, zdjęcia oraz firmy stanowią 85% wszystkich wyszukiwań Google. Te dane pokazują, że ludzie coraz chętniej szukają potwierdzenia informacji w innych miejscach.

Jak pokazuje blog imediaconnection.com agregacja treści jest praktycznym sposobem na znajdowanie, zestawianie, gromadzenie, konsolidowanie, prezentowanie, udostępnianie oraz wyświetlanie zawartości wokół określonego zestawu kryteriów wybieranych przez docelową grupę. Jeżeli planujesz działać w taki sposób, pamiętaj aby zbierać dane z różnych istotnych źródeł i publikować je w jednym miejscu, tak by twoi użytkownicy widzieli jak budujesz autorytet.

Przykładem takiego działania jest przesyłanie newslettera. Niektórzy z prowadzący blogi, mają nawet ponad 160 tysięcy subskrybentów, którzy dzięki newsletterowi informowani są na bieżąco o nowych wpisach i wydarzeniach.

6. Aplikacje mobilne

Według Tech Crunch aplikacje mobilne zajmują 52% całego czasu spędzanego online na urządzeniach. Inne raporty szacują, że wartość ta stanowi nawet 89%. Dlatego też coraz więcej firm planuje rozwijanie reklamowania swojej działalności właśnie poprzez reklamy w aplikacjach mobilnych.

Aplikacje mobilne z roku na rok zyskują coraz większą popularność i większy zasięg użytkowania. Nie da się ukryć, że prawdopodobnie za kilka lat zdobędą znaczącą przewagę nad standardowym użytkowaniem stron internetowych. Raporty pokazują, że użytkownicy zdecydowanie preferują aplikacje, które obsługują ich język narodowy. Należy o tym pamiętać gdy zakładamy aplikację obsługującą naszą firmę – ważne by ją skutecznie wypozycjonować i zoptymalizować. Obecnie funkcjonuje już kilka znanych firm, które czerpią korzyści z widoczności swoich aplikacji mobilnych w wyszukiwaniach Google. Wystarczy spojrzeć na stronę eBay, której aplikacja zajmuje drugie miejsce w wyszukiwarce po wpisaniu nazwy firmy (w angielskiej wersji, w polskiej wyszukiwarce aplikacja Allegro zajmuje 6 pozycję, aplikacja Facebook – 4).

7. Lokalne działania SEO

Ten trend staje się coraz popularniejszy z roku na rok. Według Entepreneur.com pozycjonowanie lokalne stanie się bardzo ważne. Jako marketingowiec, musisz pozwolić Google na prezentowanie informacji na temat lokalizacji twojej firmy. Strona lokalna twojej firmy powinna zawierać nazwę twojej marki, jej adres itp.

Od kiedy algorytm Google został zaktualizowany do wersji „Pigeon”, pozycjonowanie lokalne zyskało na znaczeniu. Zachęcamy do używania lokalnych fraz kluczowych, które pozwalają na sprecyzowanie grupy docelowej twoich klientów.

  • Lokalne wyszukiwania prowadzą do rzeczywistego odwiedzenia siedziby firmy w ok. 50% przypadków.
  • Ponad 60% użytkowników używa informacji lokalnych zawartych w reklamach.
  • 50% wyszukiwań za pomocą urządzeń mobilnych jest skoncentrowanych wyszukiwaniach lokalnych.

Dlatego wyższe pozycje w wynikach lokalnych pomagają w osiąganiu lepszej rozpoznawalności marki i przyczyniają się do rozwoju twojego biznesu. Zobacz na wyszukiwania frazy „szpital Wrocław” – ten, którego witryna ma najwięcej odwiedzin, wyświetla się najwyżej, i to niezależnie od oceny jego działalności.

Google Mapa - Trendy w 2016

A zatem – musisz ukierunkować swoje działania na media społecznościowe, instalowanie wideo twojej działalności tak, by docierać do najwyższych pozycji rankingu Google. Wysoka pozycja zapewnia lepszą rozpoznawalność marki i docieranie do większej grupy odbiorców. Korzystaj z możliwości jakie daje tworzenie aplikacji mobilnych i lokalne pozycjonowanie stron. Śledź najnowsze uaktualnienia Google i najnowsze trendy wyszukiwań – im lepsze strategie SEO zastosujesz, tym więcej możesz zyskać.

Sprawdź naszą ofertę

 Skoncentruj się na stworzeniu nowoczesnej kampanii, promującej działalność twojej firmy przez kanały social media – Facebooka, Twitter, LinkedIn itp. Już tylko dzięki takim działaniom masz szansę na ogromne podniesienie swoich pozycji w wyszukiwarce. Następnym krokiem będzie regularne umieszczanie nowych, unikalnych treści i filmów .

Nie daj się wyprzedzić innym – skorzystaj z naszej listy 7 najważniejszych trendów pozycjonowania w 2016 roku!

Skontaktuj się w sprawie promocji swojej marki

Marketing - kontakt

Łukasz Jaworski

B2B Sales Manager

+48 71 333 38 89

Dodaj komentarz

Poinformuj nas o Twoich celach, oczekiwaniach i doświadczeniach. Przygotujemy indywidualnie dopasowaną strategię dla Twojej marki.

Napisz do nas – umówimy się na spotkanie online.

Account manager agencja marketingowa LTB

Michał Szydlik, Account Manager

Nasi partnerzy

Wrocławska Akademia Biznesu - partner agencji marketingowej LTBDIG - partner agencji marketingowej LTBUniwersytet Ekonomiczny - partner agencji marketingowej LTBFirma Rodzinna - partner agencji marketingowej LTB